MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

April 26, 2017

APROAPE DEPARTE

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 2:07 pm

Mai sunt, căzute prin iarbă, ghindele celor pe care i-am iubit,
cuvintele scrijelite pe piele,
micile lor sentimente puse în coșuri de nuiele.
Mai sus e inima, ca un Graal
pe care nu-l atinge nici o frunză,
nu-l sparge nici un val.
Lumina mea e dincolo de coajă.
Pe seama vieții se compune un fel de vrajă,
un descântec din silabe și din stihii.
Te-am așteptat ca pe Dumnezeu,
îți mai aduci aminte?
Dar azi nu mai sunt sigură că ai fi vrut să vii.
Rupând din carne un singur anotimp,
ai fost precum mirajul unei călătorii prin timp
și iubire,
dar mi-ai fost mire.
Nu mă simt deloc rușinată
de această minune de a fi fost fată
și de a fi făcut apoi prunci.
Am împărțit cu tine, ca pe-un măr, miracolul vieții.
Poate doar roua dimineții mai are atâta virginitate,
care-ar fi trebuit să fie în toate
manifestările lumii.
Dar se pare că peste noi au venit hunii
și ne-au distrus tainele și viile,
ne-au furat memoriile
și le-au transformat în mormane indistincte.
Nu ne mai regăsim decât în instincte
și uneori nici măcar acolo,
e gol pământul împrejur
și parcă nici verdeață nu mai crește destul
ca să ne curețe nările.
Vreau să-mi adun depărtările și să le-aduc aproape,
să fac pod peste ape
și peste viețile noastre.
Boabele de sânge,
albastre,
curg din nou în cupă.
Mai îndrăznește gura ta
noaptea să-mi rupă?

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

