MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

April 8, 2017

BERZELE MAMEI

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 11:16 pm

Berzele mamei mele au zburat peste mări și peste țări,
poate s-au supărat și s-au dus înspre Nil
și spre piramide
sau poate spre Sfinx.
Nu se mai văd, parcă s-au stins
sau au plecat spre eternitate.
Berzele mele sunt vii,
aduc copii și-i lasă pe prag,
ca să-i primesc cu drag.
E lumea toată un cer plin de berze
sau sunt doar norii dungați de soare?
Pe pământ se mai și moare
dar niciodată nimeni nu pare că lipsește,
pentru că se trezește viu
în propriul său fiu,
ori se ridică în minunata sa fiică
și merge mai departe în timp.
Pe lacrima din noi stau la sfârșit părinții,
cu aripile strânse ca sfinții
și cu inimile revărsate pe jumătate.

Pe mama mea încă o port în spate,
ca pe-un ulcior de lut,
cu apa de la început de lume și de viață.
E-o albă dimineață în șirul lung
al tuturor femeilor din mine,
egiptene și eline,
celtice ori de prin asiatice împărății.
Le pot privi pe toate
în ochii fiicelor mele curate
și pot să văd scara lumii cum urcă în ceruri și le împunge.
Numai o singură existență parcă nu îmi ajunge
pentru întregul meu zbor.
Dar berzele mele niciodată nu mor
și vor zbura cândva spre un nou Babilon,
să aducă un faraon.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

