MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

January 16, 2017

SPERANȚĂ ȘI DOR (NUD)

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 11:08 pm

Intru în anul acesta ca-ntr-un izvor de speranță.
Tu nu-mi mai ești alături,
dar umbra ta stă grea lângă nopțile mele
și pare să aibă dorințe,
ca o creangă erectă a unui copac pe jumătate uscat,
pe jumătate încă umed.
Nu ne-am iubit destul
sau Dumnezeu s-a supărat brusc și a plecat
din taina inelelor nostre
vândute la mezat,
sau poate proprii noștri copii
sunt fructe ale văzduhului
mai mult decât ale trupului.
Mi-e bine din nou,
cu soarele strălucitor pe artere
și cu o aripă în plus pulsând în omoplați,
ca o pregătire a unui zbor de care încă nu am știință
dar care-mi este scris.
Tu mi-ai promis
că vei mai sta pe pământ
cam cât un anotimp,
cam cât un cuvânt,
dar ferindu-te de flacăra mea prea înaltă
și ajunsă de nesuportat.
Ce bun e acest an, e nou,
e plin de sevă și de avânt,
e ca un fruct pe care-ai vrea să-l muști
și să-l simți umplându-ți cerul gurii
de arome perfide și de sucuri dulci.
Porțile sinelui se deschid din nou
aproape fără voia mea,
cu o autonomie pe care nu o mai pot schimba
dar care mă împlinește
deși adeseori mă doare.
M-ai scos din unghiul mort
și pentru asta îți sunt datoare
o mie de ani,
o eternitate.
Sunt așa de încântată încât aș putea
chiar și cu umbra ta zămisli,
fiice și fii,
făcuți din duh și din dor,
așa cum L-a făcut Maria
pe Mântuitor.

images

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

