MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

November 19, 2016

DEZACORD

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 2:06 pm

Te-am văzut plecând ca un cal spre apus,
lăsând realitatea cu goluri
despre care n-ai spus și nu le-ai umplut.
Aveai chipul de lut
și umerii îngreunați de un fel de senin.
În copacul divin
eu eram
o privighetoare smerită,
cu penele zgribulite de zboruri,
de sunete și de adorare.
În lumea cea mare,
oamenii s-au făcut lupi
și aleargă spre ciută
ca spre fantoma vieții ideale
pe care nimeni nu o mai prinde.
E jale, e chin.
Nevoilor primordiale le răspunzi din instinct
nu cu metodă,
nu ridici pântecelui odă
și nu te lași să fii sclav de plăcere.
Prefer să mă număr printre regii
născuți cu stea-n frunte,
cei care fac un cântec din durere.
Ce bine că am rămas,
ce rău e că pleci,
ești o albină ce-și ține acul în vintre
și uită că poate face și miere.
Acum te visez,
mâine poate te voi privi
ca și când nu te-am văzut niciodată,
așa cum gureșele ciocârlii
se-nneacă-n nota prea înaltă.
Între sferele noastre s-a pus
un zăvor,
o barieră,
un cui plin de sânge
și nu știu niciodată dacă e al meu sau al nimănui,
ori al Celui pe care omenirea Îl plânge.
Tu ai ieșit pe ușa dimineții,
dar eu am intrat din nou în lumină,
mereu am fost în dezacord,
mereu în dizarmonie deplină.
Nimeni nu știe
cine a rupt spinul trandafirului pur
ce vibra ca o coardă prea strânsă.
Din viața ta,
din viața mea,
se vede doar o lacrimă plânsă.

tears-cluster-transparent-colorful-making-one-tear-31735266

1 Comment »

  1. E viata suma de alb si negru , intre ele se imbina culorile fanate uneori de griurile lipsei de demnitate sau de idei .Oameni alesi ,cu stea in frunte ,convertesc durerea in cantec ,lumina ii soarbe dar ii face vizibili si vulnerabili. E parca si ceva din destinul poporului roman.

    Comment by Mariana Codau — November 20, 2016 @ 10:30 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

