MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

November 1, 2016

DESPĂRȚIREA DE SOMN

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 11:48 am

Pare că nu mai înțeleg nimic,
se rupe coaja câte un pic
și sângele țâșnește cald și atât de sărat.
Azi noapte, când m-am culcat,
simțeam o inimă lipsă,
fără să știu că dimineață
va fi să fie o mare apocalipsă,
din care aveam să ies învinsă și târâtă în minte,
cu capul înainte,
cu inima în urmă,
cu șoaptele nespuse stând ca o turmă nedumerită.
Soarta mea e azi ocolită de soare,
e în bătaie de vânt,
în spumegatul valului din cuvânt,
în furia din nesomn și îngrijorare,
în dărâmarea sufletului din a sa stare
de bine.
Am uitat că nu se cuvine să-i spui celuilalt
vorbe de ocară, să-l scoți din țară,
din suflet, din pământ,
și să-l arunci pe uliță.
Amăgirea e o suliță ce-mi rănește conștiința,
e regretul ce-mi demontează ființa
sau e numai o stare de prostrație a naturii
în fața urii,
în fața a tot ceea ce am lăsat nears
în mormanul de frunze?
Undeva, nu știu unde,
cineva bea un pahar de vinars
în memoria propriei sale secunde de viață,
în memoria nebuniei de dimineață,
când te strivește nesomnul.
Limba mi s-a umflat,
nu se mai cunoaște omul din mine,
ies parcă batracienii la suprafață
din apa adâncă în care au stat.
Luminează-mă, Doamne!
Sunt doar o femeie,
făcută din coasta încăpățânată
a unui bărbat!

unde-se-afla-raiul-adam-si-eva-au-venit-de-pe-marte

1 Comment »

  1. Desavarsit! Multumesc!

    Comment by Crengu — November 2, 2016 @ 4:20 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

