MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

April 3, 2016

NATURĂ VIRTUALĂ

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 1:41 am

Cineva mă acuză de dureri digitale,
de fantasme silfide, de eresuri luxuriante.
Mi s-a spus trubadur, zmeu, genune și flutur,
când eu încă nici nu pusesem piciorul pe zările vibrante,
nu apucasem încă să mă scutur
de tot acel polen sonor,
de toată mireasma divină a naturii lăuze.
Pe gene încă aveam buburuze
și în pleoapa mea de cristal
se-ntâmplau tot felul de imagini și lumini dominante.
Mai apoi au venit celelalte,
cele complicate, fierbinți,
verbele grele, necuminți,
prădătoare, feline
și-abia la sfârșit au venit victimele,
ca niște jivine rătăcite pe prund.
Dacă-mi place cu-adevărat ceva la izvoare
e acest neastâmpăr săritor peste rând,
această dinamică pură a gestului crud.
Dumnezeu mă aude tot timpul
și uneori și eu pot să-L aud
cum se foiește în cer,
pregătit parcă mereu de iertare
și de fapt singur și stingher.
Eu Îi dau ofrandă de rouă,
Îi deschid poarta mea cea mai nouă,
cea fără balama ori zăvoare,
cea care dă spre grădinile mele
cu răzoarele verzi și cu zumzăit de albine.
Mereu e cineva în mine,
iubirea ori Dumnezeu
și uneori, aproape sfioasă,
mai intru și eu
în acest plăpând paradis,
eteric, aproape ireal.
Poate de aceea pare digital
și necredincioșii fug
ca și cum ar vrea cineva să-i ardă pe rug
Umbra eretică se întoarce și nu le dă pace,
doar silabele credincioase
sunt spumoase ca laptele
pe care-l dau caprele.
Mă uit în sus și văd că plouă
cu lună nouă spre răsărit.
Calul inimii mele-i oprit cu fața spre soare,
răsare și se umple de spume.
În acest univers lăuntric
nici nu mai știu unde anume e gardul cu muguri plini
și cu spini,
dintre miraculos și real,
dintre mine și Dumnezeu.

Departe, parcă se aude
un răget fioros de leu.
images

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

