MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

June 11, 2015

“EȘTI POETICĂ TOATĂ”

Filed under: Ideal,Poezie,Sinele ascuns — Maria Barbu @ 2:10 am

Sunt un fluture viu printre fluturii de carton
stropiți cu cioburi colorate.
“Ești poetică toată,- îmi spunea cineva –
ești poetică în tot și-n toate, ești poetică în toată ființa ta!”
Știu că nu e o boală să fii un mac printre frunze anonime
lipite cu beteală,
să fii un ciorchine de vise,
să înoți în narcise de diamant,
să te poți oglindi în celălalt.
Poezia e ca o supra-trezie,
un fel de amețeală vie,
cum avea Socrate, când era cu discipolii lui
și părea să le știe pe toate de pe lumea aceasta
și de pe altă lume, în care umbla haihui.
Inima mea se umple de văzduh
și nu mai poate exprima decât propriile ei cadențe,
viziunile mele fac aderențe
la carne, la piele,
la suflet și trup
și nu mai pot niciodată să le rup
decât rupând din mine.
Poezia e tot ce am, e sângele care-mi curge prin vine,
e modul meu alambicat și uneori absurd
de-a fi cu voi,
deși mi-e gândul surd
când sunt în gloată
și complet când sunt de partea cealaltă a realității.
“Ești poetică toată” înseamnă pentru mine
că mi-a fost dată încă o halcă de cer,
de iubire, de Dumnezeu,
înseamnă că tot ce există și mă face să trăiesc sunt tot eu,
că sunt adeseori necuprinsă,
că sunt omenirea întreagă
chiar și când sunt în tăinuita-mi intimitate,
înseamnă că mă doare și aurul de-o mie de carate,
și sânul și pruncul,
și roua și via.
Din mine țâșnește poezia
fără să vreau, fără să știu,
fără să mă străduiesc,
e felul meu de a ființa,
e modul în care spun te iubesc,
în care nasc și trăiesc.
Dar, dincolo de toate,
e o menire grea,
e crucea mea,
făcută din stele și din singurătate.

images

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

