MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

September 17, 2013

FIINTA MEA (exercitiu melodic)

Filed under: Ideal,Poetry — Maria Barbu @ 2:15 am

se intampla in mine miracole,

se nasc sori si istorii, imparatii si oracole.

se naruie uneori cerul gurii 

si cad cuvintele gramada.

din obseiile mele ies inarmata, cu zale

si spada.

de undeva din adancul cel mai adanc

ori din inaltul cel mai inalt

ma simt chemata spre ceva tainic,

spre un tel pe care-l doream

desi am mers mereu spre celalalt.

mistuitoarele flacari par ca s-au domolit,

dar eu stiu ca sub pleoape e otelul topit,

ca diamantele taie in carne

acele rune care trec

din neam in neam,

din os si sange ori din soapta si vis.

asa e scris.

mai am atat de mult pana la fructul promis,

mai am de strabatut o cale,

de urcat un alt munte,

de rostogolit o vale ,

fara ingeri de paza si fara carare.

mi-e gandul caine care latra

si musca

si nu iarta.

mi-e inima insa mai sus de urcus,

mai aproape de varf,

acolo unde numai vulturii isi rotunjesc

culcus.

mai am atat de mult de vietuit in cuvant.

piatra cu piatra,

pamant cu pamant,

frunza cu frunza, bob cu bob.

fruntea se face zob

se sparge de Dumnezeu ca de un stei.

asta ma si face sa am temei,

sa simt zidirea fiintei cum urca

pana la nota cea mai de sus.

curaj si onoare am pus

la radacina casei mele.

iar peste toate-am aruncat

o mana de stele.

3 Comments »

  1. te rog mult mult, fii profesionist, jurnalist, scriitor, poet, doamnă, soție, mamă, femeie…. soră, dar fă-ți un bine, renunță să fii manipulată, orice partid astăzi este despotic prin liderii săi, feliuța ta poate e prea mică, poate tu chiar crezi în bine, dar sus se cern făine rele… renunță la partidele actuale, oricare ar fi ele, sunt murdare de trădare… dacă rămâi acolo ești cu ei, nu cu țara, restu-i demagogie… te rog ai demnitatea și întoarcete la valori

    Comment by Valeriu D.G. Barbu — October 4, 2013 @ 1:33 am

  2. Mi-era frica sa citesc, sa nu cumva sa observ inca un univers poetic trist si fara iesire. Aici insa te simt mai cu adevarat, ca Eul care a descoperit calea. Una grea si cu multe piedici, dar macar stie care ii e directia si incotro trebuie sa inceapa sa taie si sa smulga, fara sa mai fie in zadar. Cred ca acest poem te desparte de drumul de pana acum si cel ce urmeaza. Simt o schimbare in poemele tale, sunt mai lungi si mai complete. Nu lasa loc de intrebari, ci sunt precum o poveste raspunzandu-si singure la intrebari, si tocmai asta le face si mai pronuntate in mintea mea care le vede atat de palpabile.
    Ce frumos!

    Comment by Dana Ajk — October 7, 2013 @ 12:23 am

  3. P.S. Cat despre titlul “melodic”, rimele si inceputurile cu “mai am mult de …” apar ca un fel de refrenuri chiar care fac poemul aproape melodic. E foarte interesant! Ma face aproape sa fiu curioasa cum ar fi sa le citesc cu voce tare, caci fiecare cuvant are o putere uriasa in universul tau poetic!

    Comment by Dana Ajk — October 7, 2013 @ 12:26 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

