MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

February 11, 2011

INCANTAȚIE

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 3:07 am

călcăm pe nisip, călcăm pe gheață,

ne ștergem tălpile de destin,

ca și cum

în fiecare dimineață am începe din nou să trăim.

te adun sub coastele mele,

acolo unde doar inima încape și tu,

și mă întorc să aleg între ceea ce-mi dă lumea

și ceea ce-mi dă El sau poate nu.

te-am prins spionând vorbirea mea cu Cel de sus

și păreai atât de mirat

că mi se răspunde.

tu nu știu ce L-ai întrebat, de L-ai făcut să fugă din lume

înspre o zare necunoscută.

Doamne, iarna asta e atât de tăcută și de grea!

nu e albă, nu e rece,

e doar urâtă și rea,

așa cum e de atâtea ori viața.

descheie-mă și intră în foc. ai să găsești acolo tot ce-ți dorești

și mult, mult noroc.

15 Comments »

  1. Pe de-o parte optimism trist, pe de-o parte optimism liber si senin. Ce frumos!
    Adevarul e ca fiecare cuvant ma face sa ma infior pentru ca e imbinat atat de perfect ca parca nu-i adevarat. Mi-era dor!

    Comment by Dana — February 11, 2011 @ 4:14 am

  2. Dana,

    ma bucur ca iti trezesc aceasta reactie cuvintele poemului. Inseamna ca a devenit realitate, ca e adevarat, viu si palpita ca o inima!

    Comment by Maria Barbu — February 11, 2011 @ 1:45 pm

  3. interesant copacul??e stejarul lui Odin??Asa e reprezentat in vechile manuscrise islandeze.In mitologia nordică, Yggdrasil este arborele gigantic al lumii, care face conexiunea între cele 9 lumi. Pe crengile acestui copac se află Asgard, Vanaheim şi Alfheim. Trunchiul arborelui este axa lumii care străpunge centrul lumii oamenilor, Midgard, lume în jurul căreia se află Jotunheim şi sub care se află Nidavellir (Svartalfheim), lumea piticilor. Cele trei rădăcini străbat fiecare câte un tărâm: Helheim, Muspelheim şi Niflheim.Frumos copac ai pus!!:))))

    Comment by lupul — February 11, 2011 @ 11:06 pm

  4. Silviu,

    e intr-adevar o poveste complicata asta cu axis mundi!

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2011 @ 12:04 am

  5. Intradevar,tare incurcata ,e povestea asta!!:))))

    Comment by lupul — February 12, 2011 @ 1:17 pm

  6. E ca un nod celtic[celtic knot],nu are nici cap ,dar nici coada,ca sarpele care isi musca coada:))))0

    Comment by lupul — February 12, 2011 @ 1:18 pm

  7. Ma gandeam putin la imagine talpilor sterse de destin si incercam sa patrund ambele sensurio ale acestei imagini: pe de o parte, ne folosim propriul destin ca pe un pres de care ne frecam premeditat, crezand naivi ca ne vom curata nimicnicia… Pe de alta parte, fugim ca haituiti de ce e scris in stele pentru noi, ne-am renega destinul si ni l-am insusi pe-al altora, ravnind sa dobandim mult prea usor…

    Comment by teonegura — February 13, 2011 @ 5:36 pm

  8. Asa este, Teo!

    Comment by Maria Barbu — February 14, 2011 @ 8:23 pm

  9. Mie mi-a plăcut acel “ne ştergem tălpile de destin”. După ce intrăm cu bocancii în destin, ne mai murdăreşte şi talpa bocancilor… Am atâtea urme pe destinul meu încât s-a făcut potecă bătătorită…

    Comment by Bibliotecaru — February 14, 2011 @ 11:29 pm

  10. Ma bucur foarte mult ca v-a placut!

    Comment by Maria Barbu — February 19, 2011 @ 1:28 am

  11. Mi-e dor…

    Comment by PELERINUL — February 22, 2011 @ 1:18 am

  12. Pelerinule, ti-e dor de dor?

    Comment by Maria Barbu — February 22, 2011 @ 11:25 pm

  13. In fata Curtii de Apel Craiova ,s a prezentat Mondialu’ cu tunsoarea sa Iroqueza[tunsoare adoptata si de puscasi marini americani],camasa alba,cravata si costum Armani,insotit de 6 advocati piuitori, ce se tin dupa dara de malai ,scursa din sacosa Mondialului.De cealata parte,Justitia Craioveana,costeliva,anemica,mioapa,dar nu complet oarba.Justitia Craioveana sfioasa si tematoare ca o fata mare, iesita la produs ,intreaba;Inculpat Mondialu’,vinovat au nevinovat??Zbieratul Mondialalui,se aude clar si limpede pana in Piatza Centrala din mijlocul Craiovei,nevinovat ,sa moara mama si copilasi mei,nu eu am injunghiat Mertanu,copilu’ meu cel mic, de 3 ani ,a dat cu beberonu,ca era nervos ,ca l am trecut de la sanu’lu’ masa la beberon de guma.Adevarat e ca eu am taiat Mertanu’,dar nu pe adevaratul Mertan .Justitia putin nauca,intreaba,l ai taiat au ba??Pe adevaratul Mertan ,l a taiat Audi ,cel mic,eu am taiat roata din spate a Mertanului ,cu care venise Mertanu.Asa e,onorata instanta,piuie corul advocatilor din spatele Mondialului[semanand izbitor cu corul Luntrasilor de pe Volga]Mertanu,aflat in sala tipa si el,el a taiat mertanu’.Justitia tipa isteric,te a taiat au ba??Recunosti??Mertanu cel mic[un mertan cu modificari]zbiara in contralto, [Voce feminină cu registrul cel mai grav şi a cărei întindere cuprinde aproximativ două octave.] sa moara copilasi mei ,inca nenascuti, pe mine m a taiat Audi ,var cu Wolkswagen si nepot a lui Toyota.Primul advocat din capul sirului,spune intr o inpecabila japoneza[cu o voce putin dogita de sake si cu accent de hokkaido], e si Toyota mea!E si a mea ,repeta ceilati 5 advocati.Justitia putin tematoare,complet nauca,sa inteleg ca Toyota e curva?Hai!! [ da in japoneza]Vine raspunsul,compact ,la pachet, al Plutasilor de pe Volga.Hai?Unde hai?Intreaba justitia cu indoiala in glas.Al doilea advocat [cu o fata parsiva de predicator]zice pe un ton impaciuitor,hai, onorata instantza ,ca nu e dracul chiar asa de drak si nici inculpatul nu a taiat decat o roata de la o masina.Justitia se uita in fundul cestii de cafea,dar nu vede nici o dara calauzitore spre adevar si dreptate,se scarpina alene in cap si respinge recursul.

    Comment by lupul — February 25, 2011 @ 11:17 am

  14. Iarna va fi mereu tacuta, ca o femeie mai tanara cu 20 de primaveri in alcovul nebunului vrajit de ochii ei verzi si de paru-i lung de culoarea carbunelui…nebunul uita de inima stransa sa-i faca loc alaturi si orb in toate cele, crede ca-i din nou tanar, ca odinioara…intr-un sfarsit amandoi pleaca, dar nu-mpreuna, doar in doua zari, uitand pe loc de focul acum stins si de inimile sfaramate lasate undeva in nametii iernii reci…

    Comment by klaus — February 27, 2011 @ 12:50 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

