MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

October 29, 2010

Singurul adevăr

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 4:02 pm

genele mele s-au urcat în copaci,

ochii sunt fructele,

mâinile-frunze roșesc Edenul și-l fac Infern.

unde, Doamne, să îmi aștern

acest trup infinit?

unde să-l dorm,

unde să-l mut înaintea furtunii,

înaintea golirii de sânge și gând?

mă părăsești ca un fluture,

mă lași cântând

într-o grădină amară.

boabele mele se sparg spre seară

și se luptă în noapte.

stele de șoapte mă-mpung

și la acel ideal inelar

mi se pare că nu mai ajung.

ia-mi gura cu tine.

adună lumea din mine și fă-o cât un măr.

să ne ascundem în el,

să scurmăm în pământ și în cer,

după singurul nostru adevăr.

8 Comments »

  1. Stii la ce m-a facut sa ma gandesc poemul asta? Ca daca as mai picta, mi-ar placea sa incerc sa ilustrez idealurile astea “descrise” de tine. Pentru ca nu pot fi comentate, sunt prea inaltatoare ca traire si cand sa termini de citit, vrei inapoi, sus, acolo, sa plutesti intr-o stare de visare incercand sa-ti dai seama care e ideea. Bine, cei cu mai multa minte se pun pe analize si critici, dar eu prefer doar sa ma binedispun cu minunatele metafore. Doamne, ce bine mi-a facut sa trec pe la tine azi! De-adevaratelea! Genele, boabele, ochii si toate ale tale sunt minunate si ma fac sa ma simt cumva tot mai mica si mai ignoranta. Superb peisaj!

    Comment by Dana — November 1, 2010 @ 12:03 am

  2. @Dana,

    nu stiu cum sa-ti multumesc pentru ceea ce simti cand citesti poemele mele. De data asta chiar m-ai emotionat teribil!

    Comment by Maria Barbu — November 1, 2010 @ 12:25 am

  3. Ma bucur tare! Pentru ca se simte ca si cand ai scris poemul aveai o stare aparte!!

    Comment by Dana — November 1, 2010 @ 12:34 am

  4. @Dana,

    asta e un compliment extraordinar pentru calitatea poeziei mele de a transmite trairi! Inca o data, multumesc!

    Comment by Maria Barbu — November 1, 2010 @ 12:37 am

  5. zilele astea triste ,mohorate si incetosate ,marele poet Adrian Paunescu se zbate intre viatza si moarte,chiar daca credem ,chiar daca nu credem in Dzeu,sa ne rugam pentru el, sa ne rugam marelui spirit al poeziei, sa l pasuiasca,sa l reeaduca preintre noi si sa nu ne vaduveasca de geniul sau creator,o stea a culturii nostre palpaie crepuscular,,

    Comment by lupul — November 3, 2010 @ 10:03 pm

  6. @Silviu,

    intr-adevar Adrian Paunesc este si va ramane un mare poet, cu o inventivitate de geniu a versului romanesc si cu o rima atat de stralucitoare cum de la Cosbuc incoace nu a mai cunoscut literatura noastra. Sa-i dea Dumnezeu sanatate!

    Comment by Maria Barbu — November 4, 2010 @ 1:27 pm

  7. Adrian Paunescu a murit azi.Mi-a placut foarte mult ca om,ca poet.
    Pacat ca unii scriu asa de urat despre el.
    Chiar cineva a postat pe blogul meu cuvinte murdare la dresa lui.
    Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in liniste si pace.

    Comment by Angela — November 5, 2010 @ 11:16 pm

  8. @Angela,

    Adrian Paunescu a fost si va ramane un mare poet.

    Ca om a fost si el imperfect asa cum sunt toti oamenii, dar ceea ce rame pentru posteritate e minunata lui poezie!

    Romanii, din pacate, nu stiu sa pretuiasca nici valoarea si nici valorile, care sunt personificarea valorii!!! Le este greu sa admita ca cineva e un geniu, ca isi gaseste implinirea destinului raportandu-se la eternitate si la absolut. Cei din jurul nostru prefera sa maculeze totul si dintr-un om de mare valoare sunt gata sa retina doar limitarile lui si nu imensele calitati!

    Comment by Maria Barbu — November 6, 2010 @ 12:22 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

