MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

September 12, 2010

EMOŢIE DE TOAMNĂ

Filed under: Suflet — Maria Barbu @ 5:59 pm

De fiecare dată când începe şcoala, în sufletul meu se reface acea trăire a şcolăriţei care am fost. Parcă simt nevoia să-mi verific ghiozdanul şi parcă simt în nări miros de caiete şi cărţi noi. E un miros al începutului, al unui început în care sălăşluiesc încă neatinse toate speranţele de împlinire, toate ambiţiile frumoase, toate gândurile bune de dăruire.

Mierea luminii de toamnă îndulceşte aerul şi totul recapătă contururile idealizate ale amintirii mereu retrăire, mereu reactualizate în sufletul meu de etern copil silitor. Mi-e dor de merele purtate în pungă ca gustare, de gutuile pe care mama şi mătuşă-mea le transformau savant într-o dulceaţă arămie. Mi-e dor de toţi şi toate, de acea deschidere enormă către viitor, de acea încredere neclintită în viaţă şi în oameni, în tot ce va fi să fie, ştiind că urmau fructe minunate în copacul miraculos al existenţei mele.

Mi-e dor de mine fetiţă, aşa cum spuneam într-un vers plin de lacrimi dintr-un poem scris la moartea tatălui meu, căruia îi spuneam: “nu ştiu acolo cât o să mai stai,/ dar ştiu că te vei întâlni cu mine fetiţă/şi o să mă iubeşti la fel cum mă iubeai.”

Începe şcoala şi parcă abia aştept să îmi fac temele din nou, frumos, cât mai aproape de perfecţiune dacă se poate, aşa cum mi-am dorit mereu. Începe un nou an şcolar, la sfârşitul căruia fetiţa mea şi cu mine am vrea să fim premiante cu coroniţă!

6 Comments »

  1. Ce bine… Ce bine e ca nu uiti perioada inceputului scolii. Cred ca e cea mai frumoasa. Cred ca numai asa e toamna frumoasa, altfel e prea frig si sunt prea multe ploi care aduc mai degraba deprimare decat deschidere catre nou, catre viitor. Acum cu facultatea eu nu mai simt aceeasi bucurie pe care o simteam in clasele mai mici, parca nici in ultimii ani de liceu n-am mai fost asa incantata cum tin minte ca eram la un moment dat. Pacat ca parca cu fiecare an dispare exact sentimentul ala de incredere pe care vrei sa-l acorzi oamenilor noi pe care ii cunosti la inceput de an scolar. Offff, e bine sa fii mic! Nu, Maria?
    Ce text frumos.

    Comment by Dana — September 12, 2010 @ 8:17 pm

  2. @Dana,

    ai dreptate cu toamna de mai tarziu, dar si inceputul lui octombrie e frumos, insa pe mine ma duce cu gandul nu doar la inceputul facultatii pe care acum o abordez din perspectiva profesorului, ci mai mult la toamna de la Bruxelles, care e o toamna auriu-rosiatica extrem de frumoasa!

    Comment by Maria Barbu — September 12, 2010 @ 10:03 pm

  3. Ana are mere,,:)))cum sa uit eu de aceasta propzitie celebra din abecedar,deslusita la lumina lampii cu gaz[da, a lampii cu gaz si nu mint]si de invatatorul meu Tomacu Vasile,invatzator care cu dragoste ,rabdare,devotament si har se apleca asupra fiecarei gaglici ce eram pe vremea aceea si isi trecea degetle lui peste degetele noastre, ce tineau cu inversunare tocul ,ajutandu ne sa facem primele semne ajutatoare si litere.Au trecut 42 de ani, dar nu te am uitat DOMNULE INVATATOR.Va veni si vremea cand ne vom intalni si o sa ti povestesc ce se mai intampla pe aici ,in lumea asta ticalosita si fara respect fata de dascali

    Comment by peticila — September 13, 2010 @ 8:36 pm

  4. @Silviu,

    ce neverosimila scena povestesti tu aici, omule!

    Comment by Maria Barbu — September 14, 2010 @ 12:37 pm

  5. ne,,verosimil,,adek mint??uite ca dupa securist prost,,cea ce e pleonasm ,ma trezii si mincinos:)))))

    Comment by peticila — September 14, 2010 @ 7:45 pm

  6. @Silviu,

    offff!

    Comment by Maria Barbu — September 14, 2010 @ 10:27 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

