MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

August 5, 2010

Dimineaţă de vară

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 12:18 am

zori umflaţi de tramvai, cearcănul zilei,

lumea răsturnată în picătura

de lacrimă.

nu-mi mai pasă de nimeni şi de nimic,

Dumnezeu a fugit,

s-a ascuns undeva într-o tufă de foc

şi nu mai are loc aici.

îţi număr gândurile-furnici,

îţi desfac tristeţea buzelor şi o sorb.

sufletul meu e orb

şi te caută pretutindeni,

chiar şi acolo unde cresc licheni

şi unde se-aude gravă liniştea.

lumina mi-e acum ca o boală.

îmi arde miriştea

şi-mi sperie puii de dropii.

lasă-mă să mă apropii

şi să te găsesc cu nările,

să mi te cânte privighetorile,

să mi te lingă luna.

niciuna, dar niciuna

dintre mângâierile tale

nu a fost atât de dulce şi de alunecoasă

precum această dimineaţă.

undeva, dincolo de ceaţă,

focul tău aprins

e mult mai înalt decât mine

şi-atât de greu de stins.

6 Comments »

  1. […] Elena, Gabriela Savitsky, Geanina, Ilana, Jamilla, Lisabeth, Maminineta, Maria Barbu,  Orfiv, Sssfinxxx, Stropi de suflet, X-Exergy, cam ăştia… Îi treci pe toţi, le laşi […]

    Pingback by Ars poetica « Caius — August 7, 2010 @ 10:40 am

  2. Cu siguranta asta e cea mai frumoasa chestie pe care am citit-o in ultima vreme. Si aproape m-a facut sa incerc sa simt si altceva in afara de canicula din vara asta. Superb!
    Si … Dumnezeu intr-o tufa de foc?! 😆 Cat de tare a putut sa sune asta! Acel EL pe care il cauti mereu in poemele tale trebuie sa fie foarte special, nu degeaba il cauti cu toate simturile deschise si pline de dorinta. Vai, ador finalul, poza, TOT! I’m spechless. (sper ca am scris corect *blushing*)

    Comment by Dana — August 12, 2010 @ 3:08 am

  3. @draga Dana,

    in Vechiul Testament din Biblie se spune ca Dumnezeu i S-a aratat lui Moise sub forma unei tufe/tufis arzand, tocmai pentru ca nu poate fi vazut intr-o forma anume. Iar Moise a stat cu spatele pentru a nu fi orbit de Focul Divin!
    De aceea si spun ca revelatia iubirii seamana cu revelatia Divinitatii!

    Comment by Maria Barbu — August 12, 2010 @ 3:15 am

  4. mda. n-am citit biblia. cred ca ar trebui sa ma apuc de ea, ca sa nu mi se mai para iesite din comun anumite exprimari. si totusi … oricat de multe transmiteri la divinitate ar avea poemul si mai toate scrise de tine 🙂 pentru ca da, in viziunea ta, iubirea e ceva aproape la fel de maret ca divinitatea, tot cred ca e o poezie minunata asta. chiar si pentru un ignorant asa ca mine 😀

    Comment by Dana — August 12, 2010 @ 3:24 am

  5. (glumesc, of course… oarecum)

    Comment by Dana — August 12, 2010 @ 3:24 am

  6. @Dana,

    nu e Biblia cea care conteaza aici, ci faptul ca o metafora poate fi judecata in sine, chiar fara nici un fel de analogie. Iti multumesc pentru comentariile tale sensibile si miraculos de inspirate!

    Comment by Maria Barbu — August 12, 2010 @ 11:55 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

