MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

December 11, 2009

MACULANTA REALITATE

Filed under: Avem nevoie de curaj si demnitate — Maria Barbu @ 11:01 am

Sunt convinsă că vă întrebaţi cu toţii de ce am renunţat la articolele politice. Aş vrea să fu sinceră şi să va spun că mă simţeam maculată, intrată într-un vertij absurd al unor adversităţi care vor fi întotdeauna sub demnitatea mea. De fapt artiştii, care alcătuiesc, în pramida umanităţii, adevărata elită a lumii, nu au de ce să coboare în piaţa publică atunci când politicienii o maculează. Nu au de ce.

Artiştii ţintesc nemurirea, posteritatea operei, ei se raportează la Ideal, în timp ce politicienii se raportează la un câştig de putere pentru care sunt gata oricând să renunţe la morală, la caracter, la tot ce este valoros cu adevărat. De când nu mă există la noi acei regi pe care succesiunea naturală la tron îi scutea practic de a avea calităţi personale pe care să le pună în vreo competiţie, aşa zisa noastră democraţie scoate mereu în faţă tot felul de produse ale unui leadership nu numai deficitar ca educaţie ci şi distorsionat ca direcţie.

Lipsa de criterii, ambiguitatea profilului şi lipsa de scrupule a mijloacelor de ascensiune fac din liderii de acum şi de aici nişte personaje afirmate aleatoriu şi suportate cu dificultate de acest popor înjumătăţit mereu de lupte fratricide. Ce să caute un artist în asemenea lupte imunde, în aceste sfâşieri pentru care naţiunea e doar un pretext, iar viitorul un construct rămas mereu opac.

M-am eliberat. În asta şi constă marea bucurie a existenţei unui artist, în libertate şi în acea capacitate de a face opţiuni care se raportează numai şi numai la Ideal. Realitatea mi se pare doar un joc în care falsul şi mizeria depăşesc imaginaţia şi nu cred că merită să mă las maculată de nimeni şi de nimic. Asta nu înseamnă că nu voi face tot ce-mi stă în putinţă pentru a configura un viitor  ideal, formulând şi coagulând idei şi modele pe care realitatea să le vadă cândva ca pe nişte patternuri demne de a fi adoptate.

12 Comments »

  1. Da, felicitări pentru atitudinea realistă! Eşti un om prea moral pentru ca să te cobori în mizeria politicului aşa cum se practică la noi. Într-o societate normală, Spiritele Superioare şi-ar găsi locul firesc în acel “vârf al Piramidei” de care făceai vorbire. Eu voi preţui cum se cuvine “pattern”-urile tale şi în continuare, chiar dacă nu vor mai fi explicit politice. Avem nevoie de Artă, de Frumos, de Ideal!

    Comment by Mihnea Georgescu — December 11, 2009 @ 2:00 pm

  2. Cu greu am regăsit blogul. Credeam că ai renuntat definitiv. Renuntarea la politică e un câstig pentru poezie, asupra căreia vei avea timp să te concentrezi mai mult. Bine ai revenit!

    Comment by Agnosticus — December 11, 2009 @ 4:58 pm

  3. Maria,te inteleg ca ai renuntat la articolele politice.
    Dar ce spui de Andrei Plesu,a carui sotie este director adjunct la ICR-ul lui H.R.Patapievici si articolul scris de marele filozof Plesu in Adevarul un elogiu adus conducatorului iubit,Traian Basescu.
    Andrei Plesu si multi altii fac sluj din oportunism si il ajuta pe Basescu sa instaureze regimul dictatorial,pentru cativa galbeni pe care-i arunca jupanul.
    Intelectualii actuali,care lupta pentru “democratia” lui Basescu fac de ras intreaga intelectualitate romana.
    O seara frumoasa si un weekend minunat,cu stima Tavi!

    Comment by octavpelin — December 11, 2009 @ 7:23 pm

  4. Ce bine, ce bine!
    Deja nu mai suportam sa vad fata oribila a lui Base pe blogul tau. Bleah!
    De-abia astept noile poeme. Dar nu atat pe blog, cat si pe hartie. Sunt curioasa ce coperta o sa aiba noul volum. Eu deja ma gandesc la chestii d-astea, *blushing*! Pupici!

    Comment by Dana — December 12, 2009 @ 1:11 am

  5. Felicitari Maria!
    Intr-un spatiu ales, cum este al unui artist, nu-si are locul arena mult prea murdara a lumii politice.
    Sunt incantata sa-mi imbogatesc sufletul rasfoind poemele tale. Multumesc!

    Comment by Mihaela — December 12, 2009 @ 10:40 am

  6. Gestul tau Maria este un gest de onoare si de afirmare a demnitatii. Te regasesc cu bucurie si sper sa te inalti la nivelul propriei tale valori din nou dupa ce ai coborat in mizeria infernala a politicii romanesti. Nu suntem pierduti inca, mai exista speranta si tu esti parte a acestei sperante. Romania adevarata nu este cea a manelelor si a imnurilor dedicate infractorilor. Romania va renaste din cei ca tine chiar daca ai sti ca esti ultima farama de adevar in viermuiala asta naclaita de tradatori si prostituate.
    Esti Doamne, doar un pelerin,
    ascuns sub pânza grea de sac.
    Frângi pâinea şi te-nchini.

    Comment by arhiprofesor — December 12, 2009 @ 5:14 pm

  7. @arhiprofesor,

    multumesc pt frumoasele cuvinte. Si eu cred cu tarie in renasterea Romaniei, la care numai elita autentica poate contribui cu adevarat.

    M-au emotionat profund versurile de la sfarsitul comentariului, pt ca fac parte dintr-un Psalm scris de mine mai demult si recitat superb la un spectacol de poezie facut intr-o toamna acum niste ani buni, cu Ovidiu-Iuliu Moldovan si Maia Morgenstern recitand dn poemele mele…

    Versurile originale suna asa:
    SUNT, DOAMNE, DOAR UN PELERIN.
    ASCUNS SUB PANZA GREA DE SAC,
    FRANG PAINEA SI MA-NCHIN!

    Comment by Maria Barbu — December 12, 2009 @ 5:19 pm

  8. Mi s-a parut un lucru bun faptul ca scriai despre politica, dar vorba aia “Fiecare cu ce-l doare”…

    Comment by fanaticul — December 12, 2009 @ 7:04 pm

  9. @fanaticul,

    ceea ce am dorit s-a implinit, in parte. Am vrut sa ii fac pe oameni sa constientizeze pericolul unui anume model de leadership si cred ca s-a produs asta.

    Dar cum eu sunt o natura artistica si pun atat de multa pasiune in tot ce fac, nu as vrea sa fiu victima propriei mele generozitati!

    Comment by Maria Barbu — December 12, 2009 @ 7:27 pm

  10. @Dana, Mihaela, Mihnea, Agnosticus, Octav,

    va multumesc pt interes si pt incurajari!

    Comment by Maria Barbu — December 12, 2009 @ 8:06 pm

  11. Te-ai re-Întrupat de Sărbătoarea Luminii!

    Comment by Mihnea Georgescu — December 12, 2009 @ 10:01 pm

  12. @Maria

    Te invit să lecturezi un articol interesant despre Fundamentele religioase ale politicii israeliene, pe un site cultural, început împreună cu un colaborator apropiat!

    http://inertiaexpresia.wordpress.com/2009/12/13/fundamentele-religioase-ale-politicii-israeliene/

    Comment by Mihnea Georgescu — December 13, 2009 @ 7:47 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

