MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

July 2, 2008

INSOMNIA

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 10:35 pm

am ieşit din grotele insomniei,

cu ziduri purpurii,

coralii visului mi se lipesc de picioare.

nu mă mai pot ridica din braţele tale,

din somnul tău

închis în jurul gâtului meu,

ca o cătuşă de aur.

iar şi iar,

te surprind jefuind

dulcele meu tezaur.

proiectele noastre se înalţă

şi se întind

până la marginea pământului.

suntem meşteri pietrari

care muncesc

să îşi toarne temeliile gândului.

alge, iluzii, melci carnivori

ne macină launtrul

din noapte până în zori.

lasă-mă să adorm în inima ta

şi poţi să mă iubeşti,

ori poţi să mă omori.

16 Comments »

  1. Cred ca daca ar fi vorba sa fie puse in imagini toate expresiile astea poetice folosite de tine, in aparenta lor simplitate, ar da de furca!
    Culmea, titlul poemului se potriveste cu ceea ce am avut eu noaptea trecuta, lasand loc gandirii profunde asupra ceea ce se intampla cu mine si lucrurile din jur…
    Imi place! Imi place pentru ca e inzestrat cu adevaruri, sentimente si temeri: “alge, iluzii, melci carnivori / ne macină launtrul / din noapte până în zori.”. 😀 Iar sfarsitul este, cred eu, cheia! Ahhh 😀

    Comment by Dana — July 3, 2008 @ 12:47 am

  2. @Dana,

    intr-adevar, vizualizarea imaginilor mele poetice, desi aparent simpla si fluida cand citesti, ar putea fi extrem de dificila intr-o onterpretare picturala, de exemplu!
    Ma bucur enorm ca te lasi furata de poemul meu, ca si cand ai intra in lumea lui magica. Asta ma face foarte fericita ca poeta, ca autoare. Iti multumesc mult de tot!

    Comment by Maria Barbu — July 3, 2008 @ 12:57 am

  3. @Maria Barbu

    “alge, iluzii, melci carnivori” . Maria, mi-a placut mult alaturarea celor trei!

    Comment by Raluca — July 3, 2008 @ 1:45 am

  4. @Raluca draga,

    ce mult ma bucur ca ai venit! Si mai ales pt ca ti-a placut ceva din poem,
    Cand scriu poezie se petrece ceva ciudat cu mine, intru parca intr-un univers nou care se cere descris, si eu ma straduiesc sa fac asta! Sigur ca nu e numai atat…. e si un fel de imersiune in adancul meu cel mai adanc si in inaltul cel mai inalt, asa simt.

    Comment by Maria Barbu — July 3, 2008 @ 1:50 am

  5. Si faci foarte bine ca scrii, Maria! 🙂 Pentru ca scrii foarte bine.

    Comment by Raluca — July 3, 2008 @ 2:02 am

  6. Maria draga, te felicit! Tare mult imi place poza dar si poezia.
    Anticipat,

    Ovidiu

    Comment by Ovidiu — July 3, 2008 @ 5:43 pm

  7. Mi s-a întâmplat ceva similar, ieşind din grotele insomniei şi afundându-mă în cele ale somnului. Nu, însă, din pricina poemului!…

    Comment by Vania — July 3, 2008 @ 6:48 pm

  8. @Raluca,

    multumesc, multumesc mult.

    Comment by Maria Barbu — July 3, 2008 @ 8:43 pm

  9. @Ovidiu,

    ma bucur ca iti place si poza si poezia. Pozele pe care le pun la poeme au si ele rolul lor, asa cum desigur ai intuit deja.

    Comment by Maria Barbu — July 3, 2008 @ 8:44 pm

  10. @Vania draga,

    ce frumos stii tu sa transformi poezia in proza. Din fericire, faci asta cu talent.

    Comment by Maria Barbu — July 3, 2008 @ 8:45 pm

  11. Iată şi muzikia pentru Poemul tău…

    Comment by Mihnea Georgescu — July 4, 2008 @ 3:47 pm

  12. @Mihnea,

    multumesc. Intr-adevar potrivita muzica asta, dar mai sunt si alte Insomnii muzicale care se potrivesc!

    Comment by Maria Barbu — July 4, 2008 @ 9:22 pm

  13. @Maria Barbu

    Buna seara,Maria! 🙂

    Maria, pot sa te trec in blogroll-ul meu? Este vreo problema?
    Iti multumesc mult, Maria! 🙂

    Comment by Raluca — July 4, 2008 @ 9:51 pm

  14. @Raluca,

    imi face foarte mare placere. Iti multumesc.

    Si eu va “pandesc”, pe tine si Alandra, sa va prind in blogroll!

    Comment by Maria Barbu — July 4, 2008 @ 9:54 pm

  15. @Maria Barbu

    Maria, iti multumesc mult! 🙂

    Comment by Raluca — July 4, 2008 @ 10:30 pm

  16. Cu multa placere, Raluca!

    Comment by Maria Barbu — July 4, 2008 @ 11:53 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

