MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

June 14, 2008

SARUTUL DIVIN

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 11:30 pm

perfect e prea puţin.

ne-am redimensionat

şi ne-am găsit

capabili de sublim.

silabele şoptite

stau roşii ca nişte căpşuni

ascunse în iarbă.

în lut.

din sărut în sărut,

mierea curge

şi parcă se-ncurca-n minuni.

doi copii, mai nebuni

ne-am trezit deodată.

braţele nu ne mai ajung,

gurile-n ele se îmbată.

pun pietriş peste apa ta toată,

o fântână cu roată,

un izvor susurand.

în imensa dorinţă, palmierii înalţi

ne fosnesc şi ne cheamă,

îngânând rugăciuni.

16 Comments »

  1. Ce atmosfera intensa… Superb! Chiar, divin! Ma intreb ce experiente minunate te-au inspirat. 😀 😛

    Comment by Dana — June 14, 2008 @ 11:44 pm

  2. Cântarea Cântărilor Mariei Barbu în “materie” de lyrică poetică…

    Eu cu palmierii, sau cu finicii am o relaţie mai veche… şi doar ca şi constănţean vieţuitor în târgul măzariot străjuit de palmieri pitici ofiliţi… Ramuri de finic? Fântână? Nu, nu voi mai spune nimic…

    Comment by Mihnea Georgescu — June 14, 2008 @ 11:46 pm

  3. @Dana,

    ai perfecta dreptate. M-au inspirat niste trairi minunate, divine!

    Comment by Maria Barbu — June 14, 2008 @ 11:47 pm

  4. @Mihnea,

    te inteleg…
    Relatia cu finicii e o relatie mistica… si relatia mea cu palmierii din poem e tot mistica!

    Comment by Maria Barbu — June 14, 2008 @ 11:50 pm

  5. Dragă Maria,

    Şi tu? Eu m-aş căţăra într-un palmier…

    Comment by Mihnea Georgescu — June 15, 2008 @ 12:02 am

  6. Braţele nu ne mai ajung… Interesant.. Păi de ce? Cum de ce? Pentru că aşa numita lege a insuficienţei permanente funcţionează. Nu ne mulţumim niciodată cu ceea ce avem.

    Comment by Cezar Pesclevei — June 15, 2008 @ 1:01 am

  7. Te cred, Mihnea! Si maimutele fac asta…….
    Dar eu vorbesc in poem de palmierii dorintei… ceea ce este altceva!

    Comment by Maria Barbu — June 15, 2008 @ 1:39 am

  8. @Cezar,

    in poem este exprimata o anume insuficienta a fizicului fata de traire, de intensitatea ei.. sentimentul e pozitiv insa!

    Comment by Maria Barbu — June 15, 2008 @ 1:40 am

  9. M-as invarti si eu prin asta roata, poate asa uit…..adevarul este ca mireasma capsunilor din iarba face ca sarutul sa fie profund sub inclestarea bratelor, mangaierea…aducatoare de sublim, ne imbalsameaza trairile in aceste clipe minunat divine. Ce frumos redai o traire pe care toti o putem avea!Cel mai implinit lucru in asta lume:sa iubesti si sa fi iubit. O s-adorm privind spre stele,asteptand binecuvantarea Lui! Somn usor!

    Comment by Paul — June 15, 2008 @ 2:04 am

  10. Avem atata iubire de daruit …. bratele nu ne vor ajunge niciodata sa ne zboare aripile spre … destul…numai cei ce simt intensitatea fiecarui sarut al fiorului iubire pot intelege asta… Maria, esti un zbor, cand frematand, cand lin, dar, un zbor al iubirii sublime, felicitari Maria Barbu !
    O zi de Rusalii senina si implinita iti doresc !
    Sibilla

    Comment by sfinx667 — June 15, 2008 @ 12:22 pm

  11. @Paul,

    foarte frumos si empatic este comentariul tau…. mai putin cuvantul “imbalsameaza”!

    Comment by Maria Barbu — June 15, 2008 @ 1:24 pm

  12. @Sibilla,

    ma faci mereu sa rosessc de emotie… dar e foarte bine. Iti multumesc mult si pentru aprecieri si pentru urari. O zi minunata si tie, mai ales ca Duhul Divin pluteste peste noi!

    Comment by Maria Barbu — June 15, 2008 @ 1:25 pm

  13. Draga Maria,

    Primul vers spune totul despre universul liric al poeziilor tale: “perfect e prea putin” spus. 🙂

    Comment by Mihnea Stoica — June 15, 2008 @ 1:27 pm

  14. @Mihnea, dragul meu,

    ma flatezi enorm! Dar daca tu simti asta si mai sunt si altii care simt ca tine, inseamna ca acest univers liric e viu si frematator, asa cum mi-am dorit si imi doresc!
    Iti multumesc.

    Comment by Maria Barbu — June 15, 2008 @ 1:36 pm

  15. L-am folosit tocmai pentru a mentine pur si nealterat acel moment pe care-l avem cand iubim…intensitatea cu care traimi actul iubirii, ne face nu de putine ori, sa ne dorim sa tina pana la moarte si prin urmare de ce n-as imbalsama aceasta traire,adresandu-ma Lui in a ma Binecuvanta!

    Comment by Paul — June 17, 2008 @ 1:24 am

  16. p.s.a se citi:”a ne Binecuvanta!”

    Comment by Paul — June 17, 2008 @ 1:26 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

