MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

June 1, 2008

ZBOR IDEAL

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 11:20 pm

te-ai intrebat unde se duc sorii

când cade noaptea peste munţi?

se duc încet,

precum cocorii

când zboară peste vieţi,

peste naşteri şi nunţi.

te-ai întrebat unde m-ascund şi eu

când nu mă ţii sub coastă,

când nu-mi trezeşti izvoare,

când nu mă faci să zbor

doar dând uşor din picioare?

poate că mă mut în arcul gurii

şi te aştept să intri în cuvânt,

într-un avânt

infinit.

tu ai venit şi m-ai găsit

cântând,

în suflet şi-n gând,

până la cer, până la cerc.

şi-n el

să rotunjim cu apă şi aer şi foc

eternul inel.

8 Comments »

  1. Dragă Maria,

    Recunosc motivele din Bereşit… cu coasta adamică… recurente în lirica ta.
    Dar am două nelămuriri.

    1. De ce “sori”? Sună ciudat! Oare nu există un singur Soare?

    2. Elementele din final: apă, aer, foc… nu era firesc să fie şi pământul, sau eterul, ca să fie patru sau cinci, cum erau la filosofii greci presocratici?

    Mulţumesc!

    Comment by Mihnea Georgescu — June 1, 2008 @ 11:42 pm

  2. @Mihnea,

    universul e plin de sori.
    Iar pamantul e in noi insine!

    Comment by Maria Barbu — June 1, 2008 @ 11:45 pm

  3. Nu exista zbor mai frumos, mai sublim, decat, zborul sufletelor pereche, zborul in si spre iubire…arcul iubirii vegheaza deasupra a toate,ne cuprinde in zamislirea frumusetilor de dincolo de cer si cuvant…si zburam, si zburam si…tanjim, ne lasam atinsi, si, nu ne mai saturam…
    Felicitari Maria, ” si te astept sa intri-n cuvant “, ” m-ai gasit, cantand in suflet si-n gand, pana la cer, pana la cerc… “….. tu esti o metafora a fiorilor iubirii, aripa ta poarta iubirea in zbor spre innalt, spre tot mai innalt… imi place mult 🙂
    O saptamana bogata in zambete si impliniri iti doresc ,
    respecte si pretuire,
    Sibilla

    Comment by sfinx667 — June 1, 2008 @ 11:47 pm

  4. @Sibilla,

    esti minunata. iti multumesc mult de tot. Intr-adevar iubirea e cea care ne face sa intram in tainele infinite si eterne! Numai si numai iubirea!
    Si tie, multa bucurie!

    Comment by Maria Barbu — June 1, 2008 @ 11:50 pm

  5. Nu prea sunt eu in stare sa ma ridic pana la cer si sa inteleg acest zbor ideal… mai am pana la asta. 🙂
    Insa imi place. Intrebarile poemului ma fac sa ma pierd in visare, ceea ce nu prea e bine. Ador poemele tale! 😀 Mi-ar fi placut sa am ocazia sa le studiez la scoala, asta ca intr-un fel de p.s.

    Comment by Dana — June 2, 2008 @ 12:09 am

  6. Ma bucura enorm comentariile tale, pentru ca imi aduc intotdeauna o perspectiva noua, proaspata, si abia astept sa vad ce impresii vor starni in universul tau.
    Iti multumesc. PS-ul ma flateaza!

    Comment by Maria Barbu — June 2, 2008 @ 12:14 am

  7. @Mihnea Georgescu

    Pentru nmine exista MILIARDE de sori. Mult mai mari decat al nostru

    Comment by Petrisor Socol — June 2, 2008 @ 7:15 pm

  8. @Petrisor,

    asa este, dar Mihnea avea un moment de solar-centrism!

    Comment by Maria Barbu — June 2, 2008 @ 7:17 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

