MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

May 2, 2008

NICIODATA LA FEL

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 1:17 am

mure amare, mure dulci,

cuvintele tale.

azi mi te culci

pe sân,

ca un motan al tăcerii,

mâine mă uiţi printre pietre,

îmi striveşti ca pe-o larvă dorinţa,

şi mă laşi printre uluci.

niciodată nu ştiu cine eşti cu adevărat!

eşti cel dulce de azi,

ori eşti cel amar de altădat’?

nu-ţi găsesc o amprentă

mai clară

decât inima mea.

tu-mi faci semn de afară,

dintr-un dincolo nebulos,

în care n-am ce căuta.

poate ierburi de leac,

ori reptile letale.

numai buzele tale,

timid,

pun pe mine paftale.

fă-mă, Doamne, un Nil,

fă-mă patul de stuf,

pentru apa prea mare adusă de cel

ce mă îneacă

în el

şi mă ţine în propriu-i văzduh,

ca pe-o deltă

care niciodată nu seacă.

24 Comments »

  1. Asta pare sa aiba amprente clare in realitate. Foarte frumos si adevarate versuri/titlu. 🙂

    Comment by Dana — May 2, 2008 @ 1:44 am

  2. @Dana draga,

    fiecare dintre poemele de dragoste are o amprenta clara a realitatii, pentru ca poetul/poeta este tot un om care iubeste, sufera, rade, plange. Maiestria consta mai mult in felul in care realitatea se transforma, prin metafora, intr-o meta-realitate, care poate fi recunoscuta de orice om ca si cum ar face parte din propria-i traire!

    Comment by Maria Barbu — May 2, 2008 @ 1:49 am

  3. @Maria

    Ce poem! Un poem plin de sentimente adevarate. Dar cat de trist! Ma face sa ma gandesc la trecutul meu.

    Comment by PELERINUL — May 2, 2008 @ 3:42 am

  4. Stihul cu motanul mi-a amintit de primii trei copii: Vasenka, Taras Starîi şi Taras Nevski. Dar, Nataşa are un comportament asemănător…

    Comment by Vania — May 2, 2008 @ 7:01 am

  5. Mie, ca de obicei, îmi plac imaginile. Tabloul îmi evocă o plimbare la ceas de seară, pe Kiseleff…

    Comment by Mihnea Georgescu — May 2, 2008 @ 8:25 am

  6. Mihnea asta mare strengar este…. By the way Mihnea; nu mi-a placut complicitatea sugerata intre tine si Nastase prin legatura pe care o insinuezi intre adormirea masonica si Invierea crestina de pe blogul Premierului. Dar iti scriu aici pentru ca acolo este inoportun. Aici este mai intim. Vezi ca eu nu sunt pios.

    Comment by Victor — May 2, 2008 @ 3:11 pm

  7. Ei, Victor, şi tu acum… 🙂

    Comment by Mihnea Georgescu — May 2, 2008 @ 3:37 pm

  8. Mihnea, tu in general esti mult mai subtil si lasi loc la interpretari multiple. Aici mi s-a parut ca nu prea ai lasat. Loc. 🙂

    Comment by Victor — May 2, 2008 @ 3:43 pm

  9. Poate că da, Victor, poate că da… 🙂

    Comment by Mihnea Georgescu — May 2, 2008 @ 3:48 pm

  10. Ca sa revin la topic eu unul ma intreb cine este “motanul tacerii”? 🙂

    Comment by Victor — May 2, 2008 @ 4:17 pm

  11. PS Nu de alta dar pleaca din pol position in acest poem. 😉

    Comment by Victor — May 2, 2008 @ 4:18 pm

  12. @Pelerinul,

    tu il simti ca pe un poem trist pt ca il interpretezi in functie de trairile tale. Asa cum spuneam si in comentariul anterior, valoarea lirica e data in buna parte de faptul ca fiecare se poate identifica cu peisajul sensibil pe care il propune poemul.

    Comment by Maria Barbu — May 2, 2008 @ 5:15 pm

  13. @Mihnea,

    tu esti un “simtualist”, asa cum spune Eugen Simion despre poezia mea erotica (vezi in pagini “Portret in doua culori sau in doua teme”)!

    Comment by Maria Barbu — May 2, 2008 @ 5:20 pm

  14. @Vania,

    mi-ai desfacut metafora, transferand-o in realitate!

    Comment by Maria Barbu — May 2, 2008 @ 5:21 pm

  15. @Victor,

    ai dreptate, sta foarte bine “motanul tacerii” acolo! Pozitie strategica, nu-i asa?

    Comment by Maria Barbu — May 2, 2008 @ 5:22 pm

  16. Dragă Maria,

    Nu ştiu ce e aia “simţualist.” La noi la filosofie, senzualiştii erau adepţii teoriei empiriste a lui John Locke…

    Dar dacă Maestrul Eugen Simion (ce nume frumos – Cel de Aleasă Naştere şi Ascultare!) a spus asta despre tine, mă simt onorat de companie…

    P.S. Ştiai că am citit articolul Portret în două culori sau în două teme mai demult?

    Comment by Mihnea Georgescu — May 2, 2008 @ 6:02 pm

  17. @Mihnea,

    nu pot decat sa ma bucur!

    Comment by Maria Barbu — May 2, 2008 @ 6:05 pm

  18. WOW!
    Văd că imaginea plimbării pe Kiseleff s-a duplicat!

    Comment by Mihnea Georgescu — May 2, 2008 @ 6:10 pm

  19. Am duplicat-o de dragul tau, Mihnea!
    Poate chiar facem o plimbare pe Kiseleff… macar pana la Fundatia Titulescu, ce zici?

    Comment by Maria Barbu — May 2, 2008 @ 6:12 pm

  20. Cu mare plăcere! Oricând!

    Comment by Mihnea Georgescu — May 2, 2008 @ 6:12 pm

  21. Frumos şi sensibil.

    Comment by Bibliotecaru — May 3, 2008 @ 12:22 pm

  22. In Saptamana Luminata ma indemni sa-mi doresc sa ating Inaltimile!

    Comment by omu' — May 3, 2008 @ 2:47 pm

  23. @Bibliotecaru,

    multumesc mult.

    Comment by Maria Barbu — May 3, 2008 @ 7:58 pm

  24. @omu’,

    cred cu toata fiinta mea ca omul pentru asta a fost creat: sa atinga culmile!

    Comment by Maria Barbu — May 3, 2008 @ 8:07 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

