MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

April 29, 2008

Poem pentru destinul românesc

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 1:34 am

HRAM

=====

sub straiul simplu, pare că-ţi ghicesc

un orizont de răpitoare.

ai ochii iuţi şi limpezi,

vorbirea ta înceată

dezvăluie-n adâncuri palate de cleştar.

s-au juruit cu toţii

să vină să Te-asculte. dar ai tăcut.

aşteaptă în zadar.

pe vâna de pământ ceva tresare

şi împrăştie poporul

speriat şi umilit.

minunea Ta înfloreşte peste deşert.

în zare,

cum câinii adormiţi, stau mogâldeţe

ce nu mai ştiu spera

şi nu mai au răbdare.

(poem din Antologia “SUNT FIICA REGELUI DAVID”)

12 Comments »

  1. Putini romani inteleg ce trebuie. Poemul asta ar trebui sa le arate calea… sau cred ca m-a inspirat poza sa formulez astfel. 😆 Complicata treaba pentru mine. *blushing*

    Comment by Dana — April 29, 2008 @ 1:54 am

  2. Dana, cred ca ai inteles exact esentialul. Despre asta este vorba, despre Calea pe care trebuie sa mearga acest neam, daca vrea sa fie demn.
    Poza nu face decat sa completeze vizual ceea ce spune poemul.
    Multumesc de comentariu!

    Comment by Maria Barbu — April 29, 2008 @ 2:00 am

  3. E cu diacritice, e cu diacritice!…

    Revenind la poem, aş spune că se petrec multe minuni la noi, chiar dacă în privinţa românismului rămân sceptic (deşi, nu m-ar supăra să fiu contrazis!).

    Comment by Vania — April 29, 2008 @ 8:37 am

  4. Maria, dar de ce e in ceata? Calea.

    Comment by Victor — April 29, 2008 @ 12:53 pm

  5. @Vania,

    am mai spus cat de mult iubesc acest neam din care ma trag, chiar daca ochii mei semibridati arata ca am si sange de stepa!
    Imi doresc sa se intample o minune si pentru neamul romanesc si sa fie si el mantuit de acest blestem istoric ce il apasa de prea multa vreme!

    Comment by Maria Barbu — April 29, 2008 @ 5:06 pm

  6. @Victor,

    calea noastra, a romanilor, este inca in ceata pentru ca nu suntem responsabili fata de destinul national, pentru ca nu stim sa fim demni si sa ne alegem lideri care sa refaca demnitatea nationala. Alegem parca in transa, pe acei insi care distrug neamul, nu il zidesc1 Si e mare pacat!

    Comment by Maria Barbu — April 29, 2008 @ 5:08 pm

  7. Deja vorbesti ca un om politic. 🙂 te astept sa-mi raspunzi pentru ca nu am inteles ceva din comentariul pe care l-ai lasat la mine.

    Comment by Victor — April 29, 2008 @ 6:02 pm

  8. @Victor,

    nu pot sa nu visez la o politica majora, morala, nationala. As vrea sa fac politica, iar lista premiantilor de care spuneam era facuta de tine din acele nume din PSD pe care le pretuiesti. Stiam ca si eu ma numar printre numele la care tii, si, asa cum ai subliniat foarte flatant, indiferent ca sunt sau nu intr-un partid! Mi-as dori sa facem noi, cei de aici, un partid nou si adevarat, care sa fie mai presus de oricare dintre cele care joaca acum soarta Romaniei intr-un barbut politic de o vulgaritate fara precedent!

    Comment by Maria Barbu — April 29, 2008 @ 6:18 pm

  9. […] iunie 5, 2008 Înălţarea Domnului Năstase Posted by Mihnea Georgescu under Adrian Năstase, Afaceri, Cultura, Religie   Aşa cum am mai demonstrat cu argumente irefutabile, de ordin kabbalistic şi etimologic, Adrian Năstase are are atribute mesianice în raport cu Neamul Românesc. După ce l-am văzut pe Ion Iliescu filmat copios de cei de la Realitatea făcându-şi cruci şi pupând icoanele, pe când era în Moldova, în campanie electorală, mi-am dat şi eu frâu liber misticii de Partid şi de Stat. De fapt, începusem mai dinainte, dar… astăzi am văzut că Adrian Năstase vorbeşte despre Înălţarea Domnului, despre ouă roşii… aşa că de ce nu aş recunoaşte-o deschis: eu cred că el este Mesia Neamului Românesc! Nu a fost răstignit de iude în Vinerea Mare – aduceţi-vă aminte de dezăvluirile cu şpaga de 2,5 milioane de dolari, făcute chiar în Vinerea Mare! Nu s-a fotografiat el christic chiar lângă Oul de la Cornu? Să nu mai vorbim despre Numele domniei sale – Năstase – care vine de la anastasios, Cel Înviat… sau despre analiza numeralogică şi kabbalistică a numelui Domniei sale, care îi relevă esenţa divină… şi descendenţa nobilă, pe linie davidică, vorba Poetei Maria Barbu… […]

    Pingback by Înălţarea Domnului Năstase « Mihnea Georgescu — June 5, 2008 @ 10:41 am

  10. Esti extraordinar, Mihnea!

    Tu pari sa te joci cu toate aceste lucruri sfinte, dar… cred ca esti serios!

    Comment by Maria Barbu — June 5, 2008 @ 1:12 pm

  11. Da, Maria, intuiţia ta nu te înşeală niciodată!

    Comment by Mihnea Georgescu — June 5, 2008 @ 8:53 pm

  12. @Mihnea,

    ma bucur!

    Comment by Maria Barbu — June 5, 2008 @ 9:05 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

