MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

April 9, 2008

AFIRMATIE PRIN NEGATIE sau AFIRMARE PRIN NEGARE

Filed under: Politica,Punct de vedere — Maria Barbu @ 12:14 am

Ati observa ca Traian Basescu si partidul sau, PD-L, nu reusesc sa se afirme decat negandu-i pe altii? Inca de la aparitia sa pe scena politica romaneasca, Traian Basescu si-a facut o metoda din denigrarea celorlalti, din acuzarea lor, din defaimarea, jignirea si umilirea adversarilor politici. Eu cred ca un barbat politic, un lider politic adevarat, are obligatia de a aduce ceva pozitiv, de a se afirma prin propriile realizari, de a construi si nu doar de a distruge.

Ce fel de lider prezidential poate sa fie Traian Basescu decat un lider care genereaza crize permanente, ca sa aiba pe cine invinovati, acuza, injura, denigra, umili. Nu exista nici o iesire in public in care sa nu minta, sa nu acuze ori sa nu distorsioneze in asa fel realitatea incat sa ii faca pe ceilalti vinovati de tot si pe el insusi plin de merite, de cele mai multe ori imaginare. Asa cum a facut si cu Summit-ul NATO.

Pentru Numele lui Dumnezeu, oare romanii sunt incapabili sa vada adevarata fata a acestui om, care nu are nimic de oferit, nici o realizare, nici o solutie constructiva, ci numai acuzatii si scheme distructive? Cat despre PD-L, acest partid este facut dupa chipul si asemanarea patronului sau politic, adica al lui Traian Basescu. Alcatuit din dezertori politici, fugiti de la alte partide prin tradare, ori afirmati prin frauda morala, PD-L are pretentia sa reprezinte electoratul roman? Doamne fereste de asa ceva!

Pusi numai pe capatuiala, pe afaceri veroase si pe faultarea cu orice pret a adversarilor politici, pedelistii vor sa vina la putere ca sa ruineze definitiv aceasta tara, care se afla si asa in pragul colapsului politic, social si, mai ales, moral! Treziti-va din vraja basesciana si pedelista! Nu exista oameni de valoare care sa se afirme prin negarea celorlalti, asa cum procedeaza Traian Basescu si pedelistii! Astia sunt cei care vor frauda si trada perpetuu, si pe aliati si pe adversari, si chiar poporul acesta chinuit!

38 Comments »

  1. Daaaaa, ai mare dreptate. Pana acum chiar nu observasem, dar dupa ce am citit articolul tau, mi-am dat seama ca ai mare, mare dreptate. Esti un geniu 🙂

    Comment by Oana — April 9, 2008 @ 2:01 am

  2. Mărie, ştii cum e treaba ? Poţi alerga repede fugind spre ceva. Dar muuuuuuuult, mult mai repede alergi când fugi de ceva. Rabi aşa zice. Şi cu rabi nu te iei în gură, clar ?:)

    Comment by Mordechai — April 9, 2008 @ 8:11 am

  3. De fapt toate campaniile lui s-au sprijinit pe negare. In 2004 au fost campanii negative, oamenii in general savureaza barfa, inca nu am ajuns la nivelul acela de discernamant in care sa selectam ce-i bun.
    Uite, hai sa luam programele TV, ce vezi acolo? Barfe, susanele, lucruri scandaloase. Cum motiveaza proprietarii de televiziuni aceste lucruri, prin audienta.
    Mai avem mult de lucru cu nivelul perceptiei, cu ierarhia valorilor. Ar trebuie sa punem maimult pret pe educatie, pe familie… Toti sunt intr-o goana continua dupa a-si castiga existenta, dupa un trai mai bun… Si uite ca ne invertim intr-un cerc vicios. Nu trebuie sa disperam, sa avem rabdare, articole ca al tau promovate cat mai des si peste tot.
    Sa avem speranta ca vom reusi!

    Comment by mirelateodorescu — April 9, 2008 @ 8:33 am

  4. Maria, dar te-ai aprins rău!

    Asta sunt chestii de bun simţ, ceea ce spui tu… Dar dacă românilor le place ţircul, ce poţi să faci? E democraţie!

    Comment by Mihnea Georgescu — April 9, 2008 @ 8:37 am

  5. Gândirea mea (atâta câtă este) se aseamănă cu cea a domnului Băsescu. Şi eu mă cam rezum la a-l înjura pe domnia sa în răstimpuri, celelalte părându-mi minore… Aşadar, în ceea ce priveşte politica, nu prea afirm mare lucru. Desigur, am o scuză, eu fiind doar un observator nu prea implicat.

    Comment by Vania — April 9, 2008 @ 8:40 am

  6. Mariah,

    AFIRMARE PRIN NEGARE.

    Că nu suntem la logică.

    Comment by Mihnea Georgescu — April 9, 2008 @ 10:12 am

  7. @Oana,

    de aceea am si spus aici, pentru ca am vazut ca oamenii nu isi dau seama ca asta e metoda lui Basescu!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 12:30 pm

  8. @Mordechai,

    mare dreptate are rabi, totdeauna. Ca si marele rabi al meu, de la Buhusi! Dar tot s-ar lua cu mainile de par daca l-ar cunoaste pen Trainel!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 12:32 pm

  9. @Mirela,

    da, toate campaniile lui si toate actiunile lui asta fac. Eu nu am nimic cu persoana, ci imi dau seama cat de distructiv este demersul, si asta e ceea ce ma doare!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 12:34 pm

  10. @Mihnea,

    ceea ce m-a revoltat mai mult ca orice a fost discursul de la bilantuil MApN! Minciuna fara rusine, fara scrupule, cinismul cel mai indecent cu putinta!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 12:36 pm

  11. @Vania,

    tu acuzi pentru ca vezi unde este raul, nu faci ca Basescu care acuza pe altii doar pentru a se elogia, fara merite, pe el!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 12:37 pm

  12. @Mihnea,

    da, ai dreptate. ca demers este AFIRMARE PRIN NEGARE. ca expresie este AFIRMATIE PRIN NEGATIE.

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 12:38 pm

  13. Cata bucurie imi prilejuieste citirea acestui post !!! Observ cu aceasta ocazie perseverenta de invidiat a romanilor. Imi face deosebita placere sa vad ca acest popor da dovada de o remarcabila rezistenta la schimbare. Cat de naturala ne este critica fara fond facuta doar de dragul criticii, atacul in haita si pasiunile dezlantuite, mai ales cand vine vorba de politica. Asta daca nu cumva pasiunea este inlocuita de ordinele primite.

    Mi-as fi dorit insa- cat tupeu!- sa aflu daca acest mizerabil, care imi este total indiferent, se deosebeste cu ceva de ceilalti.

    Stimata doamna, va propun un exercitiu simplu dar extrem de periculos. Inlocuiti numele lui Traian Basescu cu oricare alt nume apartinand celor care au avut puterea pana acum. Daca afirmatiile dumneavoastra nu raman valabile, atunci voi recunoaste viziunea si lumina aruncata peste noi de acest post. Altfel, chiar nu inteleg nici rostul si nici motivatiile acestei creatii.

    Mai trebuie sa remarc sfarsitul apoteotic ce l-ar face pe vestitul tribun sa intre in pamant de rusine. Care este diferenta intre:

    “Pusi numai pe capatuiala, pe afaceri veroase si pe faultarea cu orice pret a adversarilor politici, pedelistii vor sa vina la putere ca sa ruineze definitiv aceasta tara, care se afla si asa in pragul colapsului politic, social si, mai ales, moral”

    si

    “Pusi numai pe capatuiala, pe afaceri veroase si pe faultarea cu orice pret a adversarilor politici, psd-istii/pnl-istii vor sa vina la putere ca sa ruineze definitiv aceasta tara, care se afla si asa in pragul colapsului politic, social si, mai ales, moral” (stiu, pnl-istii sunt la putere. cred insa ca ati inteles ideea).

    Cand iti permiti sa selectezi dintr-un grup de nemernici doar pe unul dintre ei, ca apoi sa incepi sa arunci cu pietre doar in el, se pun urmatoarele intrebari firesti: cine iti da acest drept? cine iti aprecieaza capacitatea de selectie? ce fel de om poti fi? unde se afla bunul simt intelectual? dar cel al logicii?.

    nu ma intelegi gresit, nu este un atac la adresa dumenavoastra. ci la adresa unei intregi tipologii umane. atat. sper sa fiti intelegatoare.

    Comment by japonezul — April 9, 2008 @ 12:44 pm

  14. Maria,

    Articolul tau transmite mesaje cat se poate de pertinente. Este clar ca Traian Basescu a castigat mergand pe un discurs agresiv, improscand cu noroi in adversarii sai politici si tot atat de clar este ca un public numeros a fost empatic cu mesajul sau. Asta nu ma mira. Nu cred insa ca acest tip de discurs i se potriveste oricui. Pt exemplu, am sa-l folosesc pe Adrian Nastase care in ultimele aparitii televizate, dar si in articole scrise pe blog, l-a atacat pe Basescu. Cred ca Nastase sau cel care il va infrunta pe Basescu la urmatoarele alegeri trebuie sa aiba un alt tip de discurs pentru ca altfel nu va face decat sa intre pe “teritoriul” actualului Presedinte si doar stim cu totii ca la porcaiala Base este numarul 1. Oricum, in ultimele discursuri -daca vrei, sau mai degraba declaratii publice ale lui Adrian Nastase am gasit f multe greseli, erori de tactica electorala. Dar este f posibil sa ma insel. Eu nu am statistici pe masa, nu am evaluari, nu am analize cum are domnia sa. Daca Nastase a identificat un public tinta sau nu este o chestiune pe care nu am remarcat-o.

    Comment by vbabiciu — April 9, 2008 @ 2:00 pm

  15. Important este ca publicul tinta al lui Nastase sa fie mai numeros decat al adversarului sau!
    Ma gandesc la apropiata campanie si ma cuprind fiori. Am muncit mult de tot pentru primarul urbei in care locuiesc si m-am lovit de o mare opozitie din partea electoratului. In gandul meu imi spuneam , cum sa fac eu persuasiune cand lumea stie bine ce stie si de multe ori nu am avut replica. Asa ca in mai multe randuri am ramas la nivelul de propaganda. Dar totusi a iesit primar!
    Dupa 6 luni primarul a fugit la partidul de la guvernare si a respectat in toti cei 3ani si jumatate programul cu care a castigat alegerile. Acum candideaza din nou, voi avea un atu in plus de aceasta data, adica ma racoresc cu tot ce-am auzit acum 4 ani. Va fi o camapanie care nu va semana cu cea din 2004, in mediul urban ai confruntari de idei, in mediul rural se voteaza cu cine da mai mult. Sunt multi care vin in ultima zi de campanie si galeti, alimente, alte bunuri. Electoratul il tine minte pe ultimul!

    Comment by mirelateodorescu — April 9, 2008 @ 2:59 pm

  16. @ Mirela

    Groaznic! Ma ingrozeste pur si simplu, modul descris de tine, dupa care electoratul isi alege primarul in mediul rural… Asta ma face sa ma intreb ,oare de ce mai vorbim noi despre strategii, tactici si “public tinta” cand de fapt conteaza doar “cascavalul”…

    Comment by vbabiciu — April 9, 2008 @ 3:11 pm

  17. din mirajul socialismului tehnic mosit de nastase si ai lui nu ne mai trezim? cand o sa invatzam ca d-zeu ne da dar nu ne si baga in traista? cand o sa invatzam sa nu ne mai milogim la pomenile electorale ale lui iliescovici?

    in alta ordine de idei, nu ma pot abtine sa nu reiau comentariul de ieri al lui @arod. cred ca are mare dreptate:

    “Blogul d-lui Nastase face impresia ca ar fi un grup de credinciosi dintr-o secta, adunati in jurul unui predicator, care prevede, daca nu sfarsitul lumii, sfarsitul tarii.
    Orice eveniment este interpretat in termeni apocaliptici. Zborul unei ciori, tusea lui Basescu, junghiul lui Putin, cainele vagabond din fata convoiului oficial, posteriorul d-nei Udrea prevestesc un singur lucru: Nastase va ajunge presedinte.
    Iluziile si le alimenteaza postatorii unii altora, ajungandu-se la o adevarata psihoza.
    Dupa mine este un caz clinic.
    Sa explic mai clar. Jur, cu buna credinta.
    Distanta dintre d-l Nastase si Basescu pe esichierul politic este enorma. In favoarea lui Basescu. Nu sariti ca arsi! Eu nu vorbesc de calitatile celor doi. Vorbesc, repet, de pozitia pe esichierul politic.
    Pe domnul Nastase il asteapta alegerile parlamentare. Nu se stie pe cine va avea adversar in colegiul electoral. Nu poate fi chiar sigur ca va fi deputat.
    Cat despre candidatura la presedentie, ar trebui sa obtina nominalizarea partidului sau. Desigur domnia sa are cativa sprijinitori. Dar nici viitorul acestora nu este chiar atat de sigur intr-un partid framantat de lupte interne.
    Si insfarsit, chiar daca ar candida, victoria impotriva lui Basescu este indoielnica. De fapt, in opinia mea improbabila. Sa mai justific?
    Nu cred ca este necesar.

    Cu una, cu alta, atitudinea catastrofica, vaietele de pe blog nu pot decat sa apara ca manifestarea unui grup alienat (in sensul etimologic al cuvantului). Lumea merge inainta cu sau fara Nastase.”

    Comment by neinfectat de comunism — April 9, 2008 @ 6:36 pm

  18. @Victor,

    sunt convinsa ca la porcaiala nu il poate intrece nimeni pe Basescu. De altfel, Traian Basescu se sinucide politic prin exacerbarea acestui demers permanent negativ, nu e nici o indoiala in asta.
    Cat despre Adrian Nastase, lucrurile cred ca sunt mai complicate. Dupa parerea mea, el ar trebui sa isi pastreze inaltimea intelectuala, sa vina cu mesaje permanent pozitive in legatura cu el insusi si social-democratia, si sa il atace pe Basescu pe teren teoretic, acolo unde scumpul Capitan nu are acces.

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 6:49 pm

  19. irela,

    banuiesc ca exista mari diferente intre campaniile din mediul rural si cel urban, dar trocul politic se practica peste tot. “Sa traiti bine!” este o promisiune de acest gen, pt ca dezvaluie disponibilitatea candidatului de a-si plati electoratul, ceea ce s-a si intamplat, adica au fost f bine platiti contributorii, marii shmekeri, pt ca bietii cetateni au ramas doar cu promisiunile.

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 6:52 pm

  20. @neinfectat de comunism,

    tocmai cei care il sustin pe Traian Basescu seamana cu sectantii, sau cu niste legionari dispusi la orice, la linsarea adversarilor, la crime in masa, la razboi civil numai pt a-l mentine la putere pe capitanul lor. Chiar nu iti dai seama de asta? Exact aici e problema. Voi nu vreti democratie, voi vreti dictatura, adica dictatura voastra, a sectei pro-Basescu, ceea ce ar fi fatal pentru Romania.

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 6:56 pm

  21. @Victor,

    fara strategie, fara tactici adecvate, fara mesaje pozitive, fara un demers constructiv nu mai exista nici o sansa pentru aceasta tara, bantuita de spectrul comunismului devenit fascism!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 6:57 pm

  22. @japonezul,

    admit ca, in buna parte, ai dreptate! Si oare nu ar trebui sa facem ceva pt Romania, sa decelam raul de bine, ori foarte raul de un rau mai mic? sSu sa facem ceva extraordinar, astfel incat asa ceva sa nu se mai intample in tara asta, obosita de “nasterea” atator monstri politici? hai, spune!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 7:02 pm

  23. @maria barbu
    exagerezi fara rost rolul lui basescu si te isterizezi cam usor…oricum iliescu cand apare soarele nu rasare…asa ca…nastase nu are un destinn providential…nu o sa va salveze el din ghiarele nebunului de baxescu…

    Comment by neinfectat de comunism — April 9, 2008 @ 7:22 pm

  24. @neinfectat,

    nu ma isterizez deloc, pt ca nu am nici un interes. Il simpatisez pe Traian Basescu cu titlu personal, este foarte haios si toate intalnirile mele cu el au fost fermecatoare, dar nu cred ca este un lider prezidential benefic Romaniei. Reusesti sa ma intelegi?

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 7:26 pm

  25. @ maria
    si nastase ar fi acel lider benefic?

    Comment by neinfectat de comunism — April 9, 2008 @ 7:49 pm

  26. @neinfectat,

    poate ca da, pentru aceasta perioada, cat inca nu au aparut alti lideri, mai grozavi, mai dedicati, mai neinfectati. Tu cine crezi ca ar fi cel mai potrivit?

    P.S. Eu oricum ma pregatesc sa creez o scoala care sa formeze viitori lideri politici.

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 8:01 pm

  27. 🙂 ma inscriu si eu.

    Comment by vbabiciu — April 9, 2008 @ 8:23 pm

  28. @Victor,

    sa stii ca voi tine cont de asta!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 8:26 pm

  29. @ maria
    eu zic sa ii mai dai o sansa lui baxescu…el este un om dispus sa schimbe din temelii politica romana…imi pare rau dar nastase nu poate face acest lucru, nici daca vrea nu o sa fie lasat de nucleul dur nereformat din psd…dupa expirarea biologica a lui iliescu, chiar m-as dori un presedinte de stanga, dar nu nastase, el este compromis politic si moral…geoana oricat l-ati critica voi in urma etichetarii nseimtite a batranului bolsevic, are stofa de presedinte, dar cum am mai zis abia dupa disparitia liderului rosu….

    Comment by neinfectat de comunism — April 9, 2008 @ 8:56 pm

  30. Dragă Maria,

    Mulţumesc pentru răspunsuri! Cum ai tu explicaţii la toate… Normal că ai dreptate, era o mică provocare din partea mea… 😉

    Comment by Mihnea Georgescu — April 9, 2008 @ 9:09 pm

  31. @neinfectat,

    imi face mare placere ca ai acceptat sa comunicam direct. Asta e f important pt mine. Iar acest inceput de flexibilitate de care dai dovada imi confirma inteligenta pe care am intuit-o de la inceput.

    Cat despre Basescu, nu eu sunt cea care sa ii dea o sansa, ci istoria. Crede-ma, mi-as dori din tot sufletul sa nu am dreptate in legatura cu perniciozitatea pe care i-o banuiesc!
    Numai ca ma tem ca este mult mai rau decat pot eu vedea ori exprima!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 9:31 pm

  32. @Mihnea,

    oricum am tinut cont de spusele tale, gandindu-ma ca este posibil ca si altii sa simta ca e o diferenta de exprimare, fara sa isi dea seama de unde provine. Chestie de nuanta!

    Comment by Maria Barbu — April 9, 2008 @ 9:33 pm

  33. Pe bune, ne pierdem timpul. Nu ştiu dacă există urme ale vechilor metode mai bune decât cele lăsate de Băsescu and Co, dar asta deja ştim cu toţii! Omul este un stupid. Şi noi, că mai lăsăm televizoarele deschide. Iar dacă-l mai şi votăm, atunci ne merităm soarta…

    Comment by DeMaio — April 10, 2008 @ 12:01 am

  34. @DeMaio,

    cred ca ai dreptate, dar gandeste-te ca urmeaza atatea campanii electorale si sper sa reusim sa facem ratiunea, inteligenta si responsabilitatea sa triumfe, altfel…. ajungem tot la vechile metode!

    Comment by Maria Barbu — April 10, 2008 @ 12:04 am

  35. Ceea ce se spune in teorie nu se potriveste prea bine in practica. Am umblat in campanie in toate cartierele municipiului in care locuiesc, si este unul mare de 300.000 locuitori cu universitati cu industrie . O sa va spun cateva date statistice interesante pentru voi.
    In campania electorala de alegeri generale si presedentie in centrul orasului s-a votat PD cu majoritate, la periferie insa, s-a votat PSD. Ceva cunoscut, nimic nou.
    La referendumul pentru destituirea presedintelui, in centrul orasului s-a votat pentru destituire, iar la periferie nu.
    In mediul rural, am fost ingrozita de rezultat, am fost intr-o localitate unde primarul era la al treilea mandat si era sigur ca va obtine o majoritate pentru destituire. Localitatea are totusi un procent mare de locuitori rromi. La final, incredibil, 75% impotriva destituirii, oameni care poate nici nu se uita la TY, dar cu 2 zile a trecut caravana…
    Acestea sunt realitatile patriei…
    Daca nu ne mobilizam avem de pierdut si toate teoriile trebuie adaptate electoratului nostru de toate categoriile, fie intelectual, fie taran fie tanar, fie adult, fie pensionar.
    Sper sa invinga ratiunea!

    Comment by mirelateodorescu — April 10, 2008 @ 2:46 pm

  36. Din pacate ai dreptate, dar in numele obiectivitatii (se pare ca il preferi pe AN) sa spunem ca toti se afirma prin negare.
    Instinctul de turma e prea puternic si daca asta stiu asta fac…nimeni nu indrazneste sa se desprinda, sa faca lucrurile diferit…
    Se parte ca toti politicienii indiferent de coloare (am avut ocazia sa vorbesc cu unul dinte consilierii lui TB) se raporteaza, se definesc la I.Iliescu &Co intr-o preversa relatie de dragoste-ura.
    Sa nu uitam ca astia sint barbati si adrenalin-junkies

    Comment by Tio — April 10, 2008 @ 5:44 pm

  37. @Tio,

    barbatii politici, ca si femeile politice, nu se definesc in demersurile lor politice prin continutul sexual ori hormonal1 Eu cred ca ceea ce trebuie sa ii caracterizeze pe toti liderii politici este competenta in domeniul politic, responsabilitatea si moralitatea. Liderii sunt (adica ar trebui) pusi in functiile respective pe criterii clare de valoare personala si trebuie sa se achite cat mai bine de ceea ce le revine lor sa faca. Asa ar trebui sa fie. Dar, faptul ca in Romania, printr-o trista mostenire lasata de Ceausescu, populatia continua sa creada ca liderul politic este un lider charismatic, face ca in pozitiile de inalta putere sa ajunga si incompetenti, si oameni imorali si chiar delincventi, ori si mai rau scelerati! La noi nu se urmareste cu rigurozitate o lista de criterii ci sunt alesi aleatoriu tot felul de insi, si uite ce se intampla acum, cand liderul prezidential, de exemplu, pentru a-si ascunde incompetenta si lipsa de autoritate, provoaca in mod deliberat crize dupa crize, punand in pericol echilibrul politic al tarii si chiar securitatea nationala a Romaniei ori pozitia tarii in Europa si in lume!

    Comment by Maria Barbu — April 10, 2008 @ 7:05 pm

  38. @Mirela,

    este teribila realitatea pe care o evoci tu. Asta demonstreaza faptul ca se profita de ignoranta oamenilor, pentru a ii manipula fara scrupule in sensul dorit de un lider sau altul! Va trebui sa facem neaparat curat in politica romaneasca!

    Comment by Maria Barbu — April 10, 2008 @ 7:06 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: