MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

March 30, 2008

ATAT DE DIFERITI, ATAT DE ASEMANATORI

Filed under: Dileme,Ideal,Lumea de azi — Maria Barbu @ 11:38 pm

De ce oare intre femei si barbati exista aceasta prejudecata a diferentelor care ii despart? Nu sunt oare tot oameni, si femeile si barbatii? Nu au si unii si ceilalti constiinta? Nu traiesc si nu iubesc la fel?

Exista inca din mica noastra copilarie o interventie a adultilor care se straduiesc din rasputeri, fara sa-si dea seama insa, ci conducandu-se dupa traditie, sa ne desparta unii de ceilalti, sa ne orienteze diferit, sa ne alimenteze diferit subconstientul, in asa fel incat, in adolescenta, deja suntem intr-un razboi total!

Uitati-va bine! Intre fete si baieti diferentele sunt date doar de elementele fizice care raspund sexualitatii, dar exista in realitatea noastra esentiala mult mai multe elemente care ne apropie. Avem acelasi tip de emotii, aceleasi sperante, aceleasi visuri de iubire, raspundem la fel idealului, ne doare sufletul cand esuam, ne infurie minciuna, detestam tradarea, la fel ne doare frica, deziluzia, despartirea, neimplinirea.

Atunci, unde sunt acele fabuloase diferente care ni se tot indeasa in cap in asa fel incat ne simtim ca doua triburi razboinice, predestinate sa se lupte perpetuu? Diferentele sunt date doar de completititudinea careia trebuie sa ii facem fata, pentru ca fiecare dintre noi e jumatatea celuilalt si impreuna alcatuim intregul! Dar, asa cum cele doua jumatati, pe verticala, ale trupului nostru, stanga si dreapta, desi usor asimetrice, sunt de fapt la fel, tot astfel si noi, femeile si barbatii, suntem poate atat de diferiti ca functie, dar atat de asemanatori in esenta noastra umana!

Numai ca, dupa atata indoctrinare, din baietasii dulci ies barbati duri, care vor sa faca din aceasta lume un teatru de razboi, barbati care nu au voie sa isi arate emotiile, barbati care judeca lumea in alb si negru, gandesc maniheist si actioneaza intempestiv. Iar fetitele delicate devin femeile fatale, rapace si orientate sexual parca numai cu scopul de a parveni si nu de a perpetua specia asa, fara rasplata!

Incotro se indreapta umanitatea cu aceste modele de femei si barbati, care au uitat ca armonia e inlauntrul lor si nu in afara? Care nu mai stiu ca iubirea le este la fel, speranta la fel, durerea la fel, spaima la fel! Parem sa fim o specie scindata artificial, raspunzand parca unui blestem nu unei binecuvantari, si lupta noastra e fara rost si ne epuizeaza urat si inutil.

Eu sunt o idealista optimista: stiu ca intr-un viitor cat mai apropiat cu putinta, femeile si barbatii vor redescoperi minunea asemanarii lor, acea minune launtrica care ii face sa fie mai presus de orice alta faptura pamanteasca! Vor redescoperi ca, inainte de a fi femei si barbati, sunt, in primul rand, OAMENI.

107 Comments »

  1. Maria, nu ştii că bărbaţii sunt de pe Marte şi femeile de pe Venus?!

    Comment by Mihnea Georgescu — March 30, 2008 @ 11:47 pm

  2. Ai atat de mare dreptate, Maria! Si tocmai pentru ca suntem atat de indopati cu informatii false despre ceilalti care vor sa ne faca rau, nu mai stim sa ii apreciem la adevarata lor valoare pe aceia care se apropie de noi si indraznesc sa-si arate adevarata fata, in ciuda tuturor celorlalti care prefera artificialul! … Bine ca mi-am dat seama la timp ca mai exista si baieti adevarati, nu doar masculi insetati de putere si dorinta de dominare sexuala.
    Foarte bun articolul, plin de adevar. 🙂

    Comment by Dana — March 30, 2008 @ 11:48 pm

  3. @Mihnea,

    aia este o alta formula de indoctrinare in sensul scindarii! O aberatie americana, o gluma “literara” care este manipulata fara jena!

    Comment by Maria Barbu — March 30, 2008 @ 11:52 pm

  4. Să înţeleg că Maria Barbu este adepta feminismului?

    Comment by Mihnea Georgescu — March 30, 2008 @ 11:54 pm

  5. @Dana,

    cred ca asta este unul dintre cele mai evidente adevaruri umane dar si cel mai usor de desfigurat si de utilizat impotriva noastra! Trebuie sa punem capat acestei criminale tentative de distrugere a sufletului uman!

    Comment by Maria Barbu — March 30, 2008 @ 11:55 pm

  6. @Mihnea,

    nu neaparat, ci mai ales imi doresc rearmonizarea celor doua sexe!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:01 am

  7. @Maria Barbu

    Nu înţeleg nimic… De ce te deranjează diferenţele?! Fac parte din lupta pentru supravieţuire.

    Iartă-mă, dar am o stare de rău fizic. Am fost puţin ocupat zilele astea şi acum am aflat de ACCIDENTUL DE PE KISSELEF… Ce părere ai? Nu-i aşa că e groaznic?!

    Comment by Mihnea Georgescu — March 31, 2008 @ 12:06 am

  8. Daca nu intelegi nimic, inseamna ca nici nu are rost sa mai incerci sa intelegi! Parca simt ca nu vrei sa iesi din chestiile de care esti sigur, sa afli si altceva… pur si simplu schimbi subiectul. 😉

    Comment by Dana — March 31, 2008 @ 12:13 am

  9. @Mihnea,

    nu diferentele ma deranjeaza ci transformarea lor in elemente de vesnica disputa, de dizarmonie!

    P.S. Si eu am suferit teribil pentru ceea ce s-a intamplat cu fata aceea pe Kisseleff. La ce s-a ajuns, Dumnezeule! Si asta numai din aroganta si din convingerea impunitatii! O criminala nenorocita care a ucis fara nici un fel de remuscare!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:16 am

  10. Dragă Dana,

    Nu schimb subiectul, cu adevărat. Nu mă cunoşti… Maria cred că a înţeles unde “bat.” Hai să îţi explic de ce am scris ceea ce am scris.

    O femeie bogată a ucis, pe trecerea de pietoni, o studentă săracă din Republica Moldova, de 20 de ani. Poliţia i-a dat NUP, pentru că are influenţă. Fata s-a zbătut 20 de minute pe trotuar, sub privire indiferente ale poliţiştilor care vegheau la trecerea coloanei oficiale a lui Tăriceanu, dar şi a lui Madam Straus, care ar fi trebuit să o transporte la un spital.

    De ce am adus chestia asta în discuţie?!

    Pentru că vreau să demonstrez că instinctul crimei există şi la femei, nu doar la bărbaţi… Problema este a luptei pentru supravieţuire, nu ţine pur şi simplu de sex…

    Paradoxal este că îi dau dreptate Mariei, spunând asta, există o egalitate a bărbaţilor şi a femeilor, dar în rău…

    Comment by Mihnea Georgescu — March 31, 2008 @ 12:17 am

  11. Dragă Maria,

    Acum am văzut comentariul 9. Nici nu mă aşteptam la altceva din partea ta!

    Comment by Mihnea Georgescu — March 31, 2008 @ 12:18 am

  12. Ce ma bucura postul tau Maria.In primul rand,pentru ca exprima un mare adevar,acela ca si barbatul si femeia sunt egali si foarte asemanatori.Nu suport acel “razboi al sexelor”[folosit si ca un mod de a face audienta pe la unele televiziuni-jalnic].De ce trebuie sa fim atat de incuiati si sa generalizam tot timpul?In fond suntem cu totii oameni:femei/barbati,negri/albi…heterosexuali/homosexuali si asa mai departe.Se pare ca uitam acest lucru si pana la urma asa cum ai spus si tu cu totii simtim la fel ,si gandim la fel.Eu unul stiu ca niciodata nu o sa ma las conduc de astfel de prejudecati nu o sa ajung un barbat misogin ,macho care are idei preconcepute despre femei. 😛

    Comment by lex — March 31, 2008 @ 12:20 am

  13. @Dana,

    stii ce observ? Ca exista f multi insi care nu isi doresc sa dispara prejudecata diferentelor, ci, dimpotriva! Pentru ca aceste diferente ii fac sa se simta mai masculi, machos, si le ridica la un nivel incredibil al orgoliului neinsemnatata lor persoana! Nu fac referire aici in nici un fel la amicul Mihnea, care e un dragut! ma gandesc insa ca sunt atatia si atatea carora le convine de minune aceasta situatie, pentru ca le permite sa manipuleze realitatea fara ca ei/ele sa aiba vreo valoare reala.

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:20 am

  14. Mihnea, nu stiam despre accidentul acesta grav. Imi retrag cuvintele si iti dau partial dreptate in acest caz. 😉

    Comment by Dana — March 31, 2008 @ 12:23 am

  15. @Lex,

    ma bucur ca gandesti asa. De altfel, ma asteptam sa fii generos si esential, tu, care esti un artist si stii sa te raportezi la ideal!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:24 am

  16. @Mihnea,

    suntem egali si in bine si, din pacate, si in rau!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:26 am

  17. Dragă Dana,

    E OK! Dar nu sunt chiar atât de “drăguţ” cum pare să creadă MB…

    Comment by Mihnea Georgescu — March 31, 2008 @ 12:26 am

  18. @Mihnea, Mihnea,

    esti mult, mult mai dragut, in sensul de tandru, cald, echilibrat, bun, decat iti imaginezi tu insuti!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:32 am

  19. @Maria Barbu

    Să nu mai spui niciodată asta în public!

    Comment by Mihnea Georgescu — March 31, 2008 @ 12:41 am

  20. @Mihnea Georgescu,

    dar nu e ceva de rusine! Vezi, si tu te lasi manipulat de aceste diferente! Trebuie sa fii neaparat dur, interesat, etc, etc!

    P.S. Nu e nevoie sa ne spunem pe numele complet, Mihnea, ca nu suntem la tribunal! Take it easy!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:48 am

  21. Dragă Maria,

    Iartă-mă. A fost o tresărire de orgoliu masculin.

    Comment by Mihnea Georgescu — March 31, 2008 @ 12:50 am

  22. @Mihnea,

    care iti place teribil! Stiu ca esti dintre cei care adora diferentele!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 12:52 am

  23. Dragă Maria,

    uite ca să vezi cât de drăguţ sunt…

    http://www.trilulilu.ro/cuoreblu50/912fd41dfa49da

    Comment by Mihnea Georgescu — March 31, 2008 @ 10:04 am

  24. Maria, diferentele nu ar fi o problema. Ele exista, insa interpretarea lor nu este corecta de cele mai multe ori, iar asta intr-adevar reprezinta o problema. Poate din pricina asta s-a ajuns la un fel de competitie care accentueaza sexismul unora. Greseli se fac si de o parte si de cealalta. Cred ca inainte de a avea cu totii o mentalitate sanatoasa asupra subiectului, trebuie ca femeile sa forteze o reparatie istorica si sa-si castige locul in societate adica acela de egal al barbatilor. Este important pt femei ca sunt tot mai multe modalitati legale de a-si castiga drepturile.

    Comment by vbabiciu — March 31, 2008 @ 12:08 pm

  25. am citit un post interesant – tu ce parere ai? : http://adebalerini.dancingintherain.org/2008/03/31/scriu-pentru-mine.html

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 12:38 pm

  26. Maria,

    in fine am gasit “timpul necesar” pt a onora invitati ta, …..invitatie care ma onoreaza.

    in opinia mea femeia si barbatul sunt doua entitati distincte care numai impreuna pot forma un TOT, un INTREG, perfect, dumnezeiesc.
    deci, opinia mea, au/avem cateva date fizico-psihice esential diferite, pe alocuri. ….in rest …va recunosc necomditionat superioritatea. 🙂

    ratiunea ne-a fost “oferita” tocmai pt a constientiza acest adevar. unii fara altii nu putem exista.
    este o mare diferenta intre OM si BIPED.

    singuri, unii fara altii, …nu avem niciun rost.

    este un gand.

    Comment by dinu — March 31, 2008 @ 12:51 pm

  27. citesc, acum o carte a unui tip, Osho. Co-lo-sal. Pe alocuri. Pe alocuri, nu. Explica plauzibil erorile “ereditare” ale societatii omenesti. El le explica prin caracterul, educatia, disponibilitatea de a iubi ale MAMEI. Ea este centrul lumii, mama. Suna interesant.

    Comment by Gabriela Savitsky — March 31, 2008 @ 1:24 pm

  28. hmmm. Lasasem si eu niste comentarii pe aici…

    Comment by vbabiciu — March 31, 2008 @ 4:02 pm

  29. Vrei sa iti spun ceva? Chiar daca se aseamna sau difera, mie putin imi pasa, eu stiu ca pot fi mai buna decat unii barbati, asa cum pot fi mai buna si decat unele femei. Cu toate ca, la drept vorbind, nu mi-as omori degetele sa car un sac de cartofi cand am un barbat langa mine, sa care 😀

    Comment by Oana — March 31, 2008 @ 4:10 pm

  30. Gabriela, Osho, imi place maxim. Am citit tot ce-a scris si bine le zice. Daca ai avea puterea si credinta aia a lui, cred ca a fi un om cu adevarat fericit. Teoretic le zice bine, dar practica inca ne mananca de vii.

    Comment by Oana — March 31, 2008 @ 4:11 pm

  31. @Gabriela:
    “Fiecare se simte inferior într-un fel sau altul. Motivul este neacceptarea faptului că fiecare este unic. Nu se pune problema superiorităţii sau a inferiorităţii. Fiecare face parte dintr-o categorie care îi este proprie, şi din acest lucru nu rezultă nicio comparaţie. Noi nu le-am permis oamenilor să se accepte pe ei înşişi aşa cum sunt. În clipa în care te accepţi aşa cum eşti, fără nicio comparaţie, orice inferioritate şi orice superioritate dispare. În acceptarea totală de sine vei fi liber de aceste complexe de inferioritate sau superioritate. Altfel, vei suferi toată viaţa. Şi nu pot să-mi închipui o fiinţă care să aibă totul în această lume. Unii n-au ezitat să încerce, dar au eşuat lamentabil. Fii doar tu însuţi şi va fi suficient. Eşti acceptat de soare, eşti acceptat de lună, eşti acceptat de arbori, de ocean, de pământ. Ce poţi să îţi doreşti mai mult? Eşti acceptat de întregul univers. Bucură-te şi savurează acest lucru!”

    Comment by PELERINUL — March 31, 2008 @ 4:37 pm

  32. Draga D-na Maria Barbu,

    nu cunosc mai defel “regulile virtualului” dar, atata timp cat este “public”, ma gandesc ca este deschis spre comentariu si (ne)prietenilor.
    Observand ,dupa ce m-am napustit asupra paginii Pelerinului O anumita afinitate pt d-stra, intru din cand in cand si…am citit decat f putin insa imi pareti cea mai ciudata faptura : cum puteti sa scrieti versuri minunate despre iubire si in acelasi timp sa-l iubiti pe? atata prapastie sa fie intre spiritul si carnea aceleasi fiinte ?
    s-atunci va mai intrebati de ce anume unele persoane au constatat de mult ( de foarte demult) timp diferenta dintre sexe ?
    O sa inchei cu o intrebare : care credeti ca a fost gradul masura-unitatea de egalitate dintre cimpanzeul LiS si celalalt sex (stiti la ce ma refer ) cand primul SEX a plecat cu “copila virgina”ce o ducea de manuta pana in fata discotecii ca altfel plangea o tinea pe genunchi si cand statea pe WC de mult ce o iubea ???D-stra care cunoasteti atat de bine trairile puteti sa ne luminati si sa ne spuneti cam ce credeti ca facea “cealalta sexa” in “INLAUNTRUL EI -EGAL ???
    scria cumva poezii de dragoste “pe blog”???
    ati fost vre-odata intr-o sala de divort sa vedeti “impartirea egalitatii”???
    cred ca sunteti un om fain si nu o sa va suparati pe mine si mai cred ca sunt f multi ca d-ta care “viseaza” necunoscand CRUDA REALITATE A EGALITATII DINTRE SEXE , mai ales in democratia cimpanzeiilor unde virginele carora le pun “universurile infrigurate la picioare”ii invata sa ia cat mai mult de la “obosita nevasta si mucosii obrasnici” pt cumparaturi de la MILANO !
    eu traiesc toata ziua aceasta drama langa clientele mele MAME si SUFAR si SUFAR si SUFAR de atata . . .EGALITATE .

    cu stima,

    p.s. dincolo de faptul ca sunteti “o pesedista ” si o “mult prea visatoare “si nu cunoasteti SUFERINTA CARE MUSCA CA O REPTILA DIN TINE IN SALILE DE JUDECATA si nu cea inchipuita de “VIRGINILE CARE _SI RUP UNGHIUTA”,sunteti un Om fain .

    si eu cand zic , ZIC !

    Comment by brindusa — March 31, 2008 @ 4:38 pm

  33. @Mihnea,

    nu stiu ce e cu tine! Esti tanar pe dinafara, dar atat de batran pe dinauntru! Ori doar ca gusturi muzicale? Offfff…….

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 8:32 pm

  34. @Verisorul,

    nu am inteles de ce mi-ai dat acest link!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 8:33 pm

  35. @Gabriela,

    Osho pare sa fie unul dintre cei care propun, intr-un mod extrem de subtil, reintoarcerea omenirii la matriarhat!
    Sigur ca ar trebui sa ma entuziasmeze formula asta, pt ca feminismul meu – si el o boala a vanitatii! – se simte satisfacut.
    Dar dincolo de asta, teoria continutului matern transmis la descendenti este destul de discutabila. Suntem cei care suntem asa cum Insusi Dumnezeu s-a autodefinit atunci cand s-a infatisat lui Moise ca rug aprins: “Eu sunt Cel sunt!”
    Diferentele care ni se inoculeaza de catre societate sunt false, diferentele reale deriva din unicitatea noastra, a fiecaruia dintre noi, asa cum subliniza si Pelerinul.

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 8:40 pm

  36. @Victor,

    regret ca din nu stiu ce motiv comentariile tale au intrat la moderare si le-am vazut mai tarziu!
    Ai dreptate ca exagerarea acestor diferente este data de acest stupid sexism, care face mari deservicii umanitatii, pentru ca, in loc sa exalte calitatile, nu face decat sa ingroase defectele, si ale femeilor, si ale barbatilor!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 8:42 pm

  37. @Oana,

    sufar si eu de boala asta a complexului de superioritate fata de ceilalti, femei si barbati deopotriva, dar realitatea imi demonstreaza, – ca o exceptie exceptionala! -, ca exista si barbati minunati!
    Pledoaria mea merge cumva in sensul asemanarii esentiale dintre noi, dar valoarea personala, individuala, este cu totul altceva!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 8:45 pm

  38. @dinu,

    imi face f mare placere ca ai venit pe blodul meu si, inainte de toate, iti urez bun venit!
    Ma bucur ca si tu crezi in acest TOT pe care il alcatuim doar femeie/barbat, ca doua jumatati ale aceluiasi intreg. Unul dintre cele mai minunate mituri ale lumii a fost expus in Banchetul platonician de catre Socrate, atunci cand spune ca omul originar (Adam Kadmon) a fost probabil androgin, si despartirea lui in cele doua sexe ne face sa alergam dupa jumatatea noastra cea adevarata. Numai Iubirea poate reface intregul!
    Cred din ce in ce mai mult in Iubire si cred ca este adevarata noastra vocatie!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 8:55 pm

  39. @Dna Brandusa,

    imi creati niste dileme:

    1. De ce spuneti ca sunt cea mai ciudata fiinta? La cine va referiti cand spuneti ca il iubesc pe….?
    2. Ce va face sa credeti ca sunt PSD-ista? Nu fac parte din nici un partid politic si nu am fost niciodata membra vreunui partid. Eu sunt Poeta, doamna, si e de ajuns!
    3. Nu stiu despre ce e vorba in povestea cu Lis si ma intreb de ce credeti ca as putea sa stiu sau sa fiu interesata de asa ceva?
    4. Nu cred ca poate cineva cunoaste realitatea in toate compartimentele ei, deci eu intr-adevar nu cunosc ce se intampla in salile de judecata.De ce a trebui sa ma simt vinovata ca nu stiu asta?

    Mesajul dv este oarecum incoerent si imi este greu sa inteleg prea bine ce ati vrut sa spuneti dar…. oricum, ma bucur ca ati trecut (si) pe aici!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 9:04 pm

  40. @Pelerinul,

    da-mi voie sa iti spun ca e minunat citatul pe care l-ai dat!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 9:06 pm

  41. @ Maria,

    multumesc mult pt urare.
    sper sa nu tulbur prea mult armonia “vietii tale/voastre virtuale”.

    eu am invocat, aproape “ritualic”, RATIUNEA, in timp ce tu, aproape “patimas”, IUBIREA ….ca tainic liant -zic eu- al celor DOUA ENTITATI.

    interesant? oare sa insemne ca se verifica? 🙂

    Comment by dinu — March 31, 2008 @ 10:08 pm

  42. @maria

    pentru ca ea este o nefericita dar inca spera, in timp ce tu esti o fericita care isi va pierde sigur speranta. acest pelerin, sau pelegrin, cum il alintati nu va opri in nicio halta. doar vazand semnalul de oprire obligatoriu

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 10:23 pm

  43. @dinu,

    dar oare iubirea nu este ea insasi ratiunea inimii, a sufletului?
    Poti sa fii sigur de consonanta ideilor noastre, chiar complementare fiind.

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 10:28 pm

  44. @Verisoul,

    de ce crezi ca as fi interesata de Pelerin altfel decat ca personaj ideal?

    Pentru mine este suficient sa stiu ca un astfel de personaj exista, in virtual si/sau in real, pentru a ma face fericita. Asa cum am mai scris si altadata, eu am vocatia fericirii si stiu sa culeg semintele de aur din fiecare clipa, din fiecare poveste, din fiecare fiinta, fara sa-mi pierd echilibrul ori inaltimea!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 10:32 pm

  45. @brandusa

    ce vrei tu crocus heuffelianus? vrei sa-i alungi pe toti din preajma Pelerinului? oare nu ai inteles ca “mana lui de mare” sterge necazurile tuturor?(indiferent de-i femeie sau barbat)
    “TE-AM IUBIT, TE IUBESC si TE VOI…” crezi ca tie ti-a fost adresat?sau poetei?

    cred ca ai incercat sa-l amagesti pe Pelerin. El ti-a raspuns, dar doar din dragoste pentru noi toti.

    te rog sa te limitezi sa comentezi doar la el. nu la noi.

    p.s. maria, te rog sa ma ierti

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 10:40 pm

  46. @ maria

    nu cred ca tu esti interesata. brandusa este. doar ca nu este singura

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 10:42 pm

  47. @Verisorul,

    eu nu am inteles aproape nimic din ce a scris aceasta doamna!
    Poate doar am intuit viermele urat al unei gelozii vulgare….. dar oamenii sunt slabi si putini la suflet.
    De aceea mi-as dori ca tu sa intelegi ca ceea ce ma fascineaza la personajul Pelerinului este maretia lui launtrica, marele orizont pe care natura mea poetica il presimte in spiritul lui.
    Ori, astea sunt mai presus de orice marunta legatura de mahala virtuala, zau!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 10:47 pm

  48. @Verisorul,

    din fericire pentru mine, eu, ca o regina, am o curte bogata de admiratori si nu-mi permit sa maculez ceea ce merita cu adevarat pretuit!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 10:50 pm

  49. @maria

    eu am inteles totul.il iubeste.dar sa-i lasam…desi imi e putin teama sa nu gresesti. tu ce crezi?

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 10:53 pm

  50. @Verisorul,

    cred ca nu e corect sa vorbim despre altceva decat subiectul articolului!!!!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 10:55 pm

  51. @maria

    atunci, apropo de diferente: care este diferenta dintre tine si brandusa si dintre mine si pelerin?nu toti il iubim? eu il iubesc pentru faptul ca ne cucereste. suntem simple redute cucerite rand pe rand, de Pelerinul cavaler

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 10:58 pm

  52. La toate întrebările aste pot răspunde , dar doar în cadru intim si privat:)

    Comment by Mordechai — March 31, 2008 @ 11:01 pm

  53. @Verisorul,

    nu cred ca este asa. Exista f putini oameni pe lumea asta, care nu cauta sa cucereasca pe nimeni. Ei se cuceresc doar pe ei insisi, evolueaza in ei insisi spre Inalt. Din aceasta categorie facem parte eu si Pelerinul, asta e ceea ce, pentru voi, ceilalti, pare a fi o apropiere!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:03 pm

  54. @Mordechai,

    ce vrei sa spui? Explica-te.

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:06 pm

  55. @maria

    nu-ti dai seama ca este un maestru? nu suntem decat niste ucenice si ucenici – inclusiv tu- ce trebuie sa-l asculte. din pacate nu se dezvaluie. tu l-ai atins?

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 11:10 pm

  56. @maria

    p.s. ucenici si ucenice. scuza-ma. din viteza

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 11:13 pm

  57. @verisorule, verisorule,

    si eu sunt o maestra.

    tu m-ai atins???

    ma faci sa rad!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:15 pm

  58. @ maria

    cred ca lipseste ceva. tot din viteza, ca si mine. tu nu esti o Maestra, ci PASAREA MAESTRA. spune-mi, tu, maria barbu, cine poate sa atinga pana unei maestre?

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 11:19 pm

  59. @verisorule,

    am sa iti spun adevarul: numai cei Alesi!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:21 pm

  60. @maria

    “multi chemati, putini alesi”. eu sper sa fiu alesul Noi Pelerinului (asa cum demult nu vrea sa ne mai incante cu aceasta magica chemare)

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 11:24 pm

  61. @Verisorule,

    si dincolo de noi toti e Iubirea! Este Cel Preainalt, Atoateziditorul si Atotfacatorul!

    Nu crezi ca toata aceasta zbatere a noastra in legatura cu cine si cui ii este ucenic ori maestru are ceva vinovat in ea, prin insasi superfluitatea, sau mai bine zis, futilitatea demersului?

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:33 pm

  62. P.S.

    Nu, nu te repezi sa ma acuzi de ipocrizie, ca ma dau sfanta, cand de fapt sunt o artista pacatoasa! Am scris intr-o carte de eseuri ca in varful piramidei lumii sta Sfantul, pentru ca el vorbeste cu Dumnezeu dar nu simte nevoia sa ne comunice aceasta taina. Apoi e Artistul, cel care, in clipe de fervoare, are viziunea lui Dumnezeu si se straduieste apoi din rasputeri sa comunice asta si celorlalti oameni. Deci, nu o fac pe sfanta pentru ca nu sunt, dar sunt Artista si sunt foarte fericita ca am aceast har al cuvantului. E semnul indubitabil ca Dumnezeu ma iubeste!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:35 pm

  63. @maria

    citeste te rog atunci http://peregrinul.wordpress.com/2008/02/14/ma-iubeste-nu-ma-iubeste/ si daca ai vreo nedumerire am sa-ti explic ce-am inteles eu

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 11:41 pm

  64. @maria

    n-am apucat sa-ti citesc p.s. i-am cautat postul pelerinului. astept comentariul tau, iar apoi am sa-ti raspund

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 11:43 pm

  65. @verisorule,

    explica-mi ce ai inteles!

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:44 pm

  66. @maria

    mi-e teama

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 31, 2008 @ 11:46 pm

  67. @verisorule,

    de ce iti e teama? nu te-ai oferit tu singur sa imi spui?

    Comment by Maria Barbu — March 31, 2008 @ 11:49 pm

  68. @maria

    m-am gandit mai bine, si mi-e teama sa iei in deradere. promiti? daca da, am sa-ti spun.

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 12:51 am

  69. @verisorule,

    nu iau niciodata in deradere nimic din ce e frumos!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 12:53 am

  70. @maria

    bine!!!

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 12:55 am

  71. @Verisorule,

    astept cu cel mai intens interes!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 12:58 am

  72. @maria

    “cumpana zilei”…n-am luat-o in serios. am crezut ca este o gluma. am descifrat insa numerele. alea cu milioanele. vrei sa continuu?

    p.s. nu am indraznit inca sa-i comentez ceva pelerinului.il urmaresc si sunt fascinat.

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 12:59 am

  73. O, Dumnezeule, de ce trebuie intotdeauna sa se devieze in halul asta de la subiectul initial? Posturile Mariei sunt cele cu adevarat interesante si care merita atentie, nu niste comentarii mai mult sau mai putin rau intentionate, din care nici nu se prea intelege mare lucru.

    Imi pare rau, Maria, insa cred ca unui anumit numar de vizitatori ai tai le place sa te starneasca si sa faca prea multe comentarii care nici macar n-ar fi trebuit sa fie aici. Poate in alta parte, la alt post … eu nu prea vad legatura cu postul de mai sus! Inca o data, iarta-ma ca m-am bagat. Te-am pupat!

    Comment by Dana — April 1, 2008 @ 1:00 am

  74. @Dana,

    eu cred ca uneori adevarul iese la iveala de unde si de la cine nu te astepti. Mie imi plac teribil aceste devieri, cum le spui tu.

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 1:01 am

  75. @dana

    du-te si fa nani. la ora aceasta tarzie nu ai de sa te uiti pe gaura cheii

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 1:02 am

  76. @Verisorule,

    corect! Dar, las-o pe dana si spune-mi interpretarea. Vrei sa mor de curiozitate?

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 1:05 am

  77. @maria

    maria scuza-ma. maria barbu, de fapt. tot din viteza

    acest pelerin, peregrin ne-a pus pe tipsie niste flori. de fapt gresesc, o singura floare:MARGARETA!!!! continui tu despre margareta?

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 1:09 am

  78. @Verisorule,

    margareta e singura floare dedicata, simbolic, indoielii. “ma iubeste, nu ma iubeste”, samd.

    De ce acest chin al indoielii? De unde vine? Haide, du interpretarea mai departe, mai adanc!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 1:13 am

  79. @maria

    ai gresit. nu acesta este simbolul. simbolul este cel al sacrificiului (legenda margaretei). sunt convins insa ca m-ai incercat.
    acum…sa revenim. ai remarcat bine. acesta fiind si titlul postului. si cu ce incepem : cu “ma iubeste” sau cu “nu ma iubeste” ?

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 1:22 am

  80. @Verisorule,

    ma faci sa rosesc!
    In orice inceput, intai “nu ma iubeste”, dar urmeaza minunatul “ma iubeste”! Incepe cu inceputul si continua cu minunatul…
    Astept!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 1:26 am

  81. @maria

    iar ai gresit. incepe cu “te iubesc”

    acum, du-te si vezi ca cifrele pelerinului sunt numere pare. 2.937.600 – 4.752.000 – 7.689.000 se impart la doi (se divid) continuam sau este tarziu pentru tine, ca timp?

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 1:32 am

  82. @verisorule,

    continuam!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 1:34 am

  83. @maria

    o margareta poate avea doar trei variante de numar de petale. iarta-ma dar trebuie sa ies urgent. asta inseamna ca desi nu o sa mai continuu acum, astept insa sa vad raspunsul tau, urmand ca doar dupa sa ies

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 1, 2008 @ 1:44 am

  84. @verisorule,

    te astept sa imi explici pe indelete, pt ca nu pot sa inteleg singura!
    Du-te dar, si vino iar! Te astept!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 1:49 am

  85. Doamna Draga,

    uite asa descoperim “zambind amar” cat de “iubitoare si adevarate si sincere “sunt cuvintele “celor alesi si ale ARTISTULUI ” : scriind un post incoerent pt ca tu muncesti,muncesti,muncesti, in timp ce altii “ideali pe blog” trec cu masinile lor “ideale”, peste suflete si trupuri .

    1. am citit undeva ca il iubiti pe d-l Adrian Nastase si pe d-l Ion Iliescu si eu o “suferinda “vb lui “verisoru…” , am inteles tot de la “neste hartisti” ca aceste doua persoane nu ar fi demne chiar de atata dragoste .
    Dar poate am inteles eu gresit .toti suntem supusi greselii mai ales cu atata”invazie “de informatii.

    2 Era vb de egalitatea Uragutanului V. Lis care, vazandu-se si crezandu-se un adevarat ALES si-a parasit sotia la 70 de ani pt acea iubire caruia ii dadea lapte cu biberonul si o ducea de manuta in parc sa se joace cu …nisip
    in timp ce egala lui ,spuneti, nu trebuie sa intereseze pe nimeni cat nisip,cenusa, adauga ea,(in tot acest timp), in sufletul ei-egal(?)
    de ce sa ne intereseze pana la toata urma pe noi, cei ALESI, asemenea mediocritati ?
    Nu este de nasul nostru “fin” artistic.
    Daca nu sunteti “pesedista” am un motiv in plus sa va stimez, pe langa cel care-l am pt faptul ca mi-ati raspuns si ca, unele scrieri mi-au placut in mod deosebit.

    4.Atata timp cat afirmati ca sunteti “sfatuitor de lideri” iertati-ma dar, eu cred ca ar fi bine sa cunoasteti ce rupturi se pot produce in sufletele celorlalte EGALE , dupa un divort, mai ales cand le raman printre firimituri catva “mucosi”, pt ca aceste mame cu siguranta le vor transmite cel putin “o parere proasta ” despre “ei” ,dincolo de toata IMFATUAREA LOR DE MARI ALESI “.

    5. Am fost aproape sigura ca PELERINUL,
    PEREGRINUL, este : MARIA BARBU, astfel ca, sustinerea d-stre precum ca v-as fi scris dintr-o pornire de gelozie vulgara, nu prea onoreaza O MAESTRA ALEASA , etc…samd.
    De aceea am indraznit sa intru pe aceasta pagina si pt ca, tocmai iesisem dintr-un divort umilitor de Neegal dintre o mama cu trei copii si un cimpanzeu “mare mahar “.
    Din comentariile pe care le-am citit pe pagina Pelerinului , am inteles ca este “o”pelerina asa ca , verisorul…. ,probabil din viteza cel CAM caracterizeaza, s-a inselat (si de data asta), in privinta mea,referitor, mai ales la “imaginatia mea …, halti obligatorii…”???
    il inteleg si IERT !
    Pentru mine nu fac TOATE paginile de cuvinte “virtuale” cat face UN BOB DE SUDOARE atunci cand am …nevoie de dovada LUI .
    Ma intreb daca tot/toti il invocati atat pe DUMNEZEU, de ce a ales el sa FACA si nu, SA SCRIE ?
    VOI CEI ALESI, detineti vre-o scrisoare VIRTUALA de la EL ?

    Deci Doamna Barbu, am fost aproape sigura ca sunteti Pelerinul !
    Nu stiu cine este, daca este barbat sau femeie ,iar faptul ca v-ati grabit sa-mi numiti “incoerenta”mea O GELOZIE VULGARA, venita de la O MARE MAIASTRA ALEASA sincer , ma intristeaza, si iar ma intreb dac merita sa mai crezi IN CUVINTELE FRUMOASE ALE UNORA .

    “Nu cred ca poate cineva cunoaste realitatea in toate compartimentele ei, deci eu intr-adevar nu cunosc ce se intampla in salile de judecata”
    raspuns: in salile de judecata se cunoaste realitatea in toate compartimentele ei , si mai putin IN BLOG . ceva imi spune ca si CRIMINALA din Kisselef are BLOG ,multi admiratori, verisori.si e plin de “IDEALURI” si de “IDEALISTI” .

    pt verisoru :

    “ce vrei tu crocus heuffelianus? vrei sa-i alungi pe toti din preajma Pelerinului? oare nu ai inteles ca “mana lui de mare” sterge necazurile tuturor?(indiferent de-i femeie sau barbat)
    “TE-AM IUBIT, TE IUBESC si TE VOI…” crezi ca tie ti-a fost adresat?sau poetei?

    cred ca ai incercat sa-l amagesti pe Pelerin. El ti-a raspuns, dar doar din dragoste pentru noi toti.

    te rog sa te limitezi sa comentezi doar la el. nu la noi.

    p.s. maria, te rog sa ma ierti

    Comentariu by Verisorul lui Philip Singuraticul — martie 31, 2008 @ 10: 40. pm.”

    raspuns : numai o minte ALEASA putea “ghici” :suferinta mea din imaginatie fata de CUVINTE pt PELERIN,incercarea mea de -al pacali ???, atat timp cat eu, INCA mai cred ca e DOAMNA MARIA,
    si , apropo, ce sa inteleg din : “te rog sa te limitezi sa comentezi doar la el. nu la NOI.”, Maria Barbu si Verisoru sunteti, ACEEASI ???

    Trecand peste toate rautatile IN EGALITATI EGALE, va doresc o primavara frumoasa si va multumesc ca mi-ati raspuns !

    cu stima ,

    birsan brindusa

    Comment by brindusa — April 1, 2008 @ 10:51 am

  86. @Dna Brandusa,

    sunteti fabuloasa! Atti crezut ca eu si Pelerinul suntem aceeasi persoana!
    Acum credeti ca as putea fi aceeasi persoana cu Verisorul!
    Cine stie ce intuitie teribila va incearca!!! Poate ca vom fi, intr-un moment de electie, o singura fiinta!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 6:25 pm

  87. Verisorule, atunci spre norocul tau chiar am plecat sa ma culc, insa inainte sa vad sfatul! Of, ce pacat! 😉
    Eh, daca Mariei ii plac devierile, eu ce sa mai zic. Insa sunt aici in caz ca iar mergem intr-o directie gresita. 😛

    Comment by Dana — April 1, 2008 @ 10:02 pm

  88. @Dana draga,

    I’m a big girl!

    iti multumesc pt intentiile bune, dar mie imi place prea mult sa stau de vorba cu Pelerinul sau Verisorul! Recunosc sincer! Asta este adevarul.

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 10:12 pm

  89. Asta nu ma impiedica sa raman aici sa veghez. Ca un ingerash. 😛

    Comment by Dana — April 1, 2008 @ 10:26 pm

  90. @Dana, Dana,

    vezi ca unii ingerasi au si cornitze!

    Comment by Maria Barbu — April 1, 2008 @ 10:27 pm

  91. @maria, verişorul: margareta ce din prea multa durere moare iar lacrimile ei se transforma într-un şirag de perle ( vezi:http://scorpiusu.wordpress.com/2008/01/23/siraguri-de-perle/ 🙂 ). Sa înţeleg ca tu, verisorule i-ai oferit o margareta Poetei (a se citi: ai cerut-o in căsătorie)Lăsând gluma, interesant ar fi sa descifraţi ce sunt petalele albe care nu pot fi păstrate nici măcar ca amuleta! Iata o ghicitoare, de 1 Aprilie, ce ne dăruieşte Cineva zilnic din plin iar noi sfârşim a rămâne “săraci lipiţi curmăturii”?
    Ma reîntorc in tăcută atenţie, comme d’habitude.

    Comment by Scorpius — April 1, 2008 @ 11:19 pm

  92. @brandusa: ma rog ca Pelerinul sa nu se simtă jignit si/sau trădat. Jignit de confuzie si trădat in promisiunea-destăinuire ca-l vei citi si comenta doar pe el.

    Comment by Scorpius — April 1, 2008 @ 11:28 pm

  93. @maria: a ajuns si aici draga de brânduşa, cerulea de ea 🙂 Poeto cred ca Pelerinul te va uita după lipsa ta de reacţie la comentariile unei flori ofilite.

    Comment by DISCORDIA — April 1, 2008 @ 11:37 pm

  94. @Scorpius,

    mi-e teama sa cred ca acesta este intelesul, desi simbolistica margaretei asta spune!

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 12:16 am

  95. @Discordia,

    daca Pelerinul ma va uita, nu numai eu voi pierde!
    Va pierde lumea toata, pentru ca o asemenea intalnire e foarte rara si foarte speciala! Are un mai inalt inteles!

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 12:19 am

  96. @Dragii mei,

    ma sperie uneori gandul ca as putea pierde legatura cu Dumnezeu din cauza unei nebunii sau a unei rataciri pe care sa nu o mai pot vindeca!
    Asta este singura pierdere care m-ar arunca intr-o adanca disperare. (Si indraznesc sa spun ca Dumnezeu se afla si in progenitura mea!)
    In rest, alte pierderi ma ating mult mai putin, pentru ca iubirea lumeasca isi gaseste atat de repede un inlocuitor!

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 12:44 am

  97. + coditze! 😛 Cu siguranta sunt un ingerash din acela. 😆
    Ceea ce nu inteleg eu din toata aceasta discutie, este de ce toate comentariile il privesc pe Pelerin. Pana la urma personajul principal de pe acest blog este Maria.

    Comment by Dana — April 2, 2008 @ 1:30 am

  98. @Dana,

    foarte corect. In sfarsit, parca mi-a venit inima la loc!

    Multumesc mult.

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 1:44 am

  99. Cu placere. *kiss u*
    Inima sa stea linistita la locul ei, ca ingerashul n-o paraseste! 😛

    Comment by Dana — April 2, 2008 @ 2:00 am

  100. @Dana,

    many thanks. Si uite asa, am ajuns la 100! Uraaaaaaaaaaaaaa!

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 2:06 am

  101. 101 dalmatieni. 😆
    Felicitari!

    Comment by Dana — April 2, 2008 @ 2:13 am

  102. Maria,
    Sunt placut uimit de aceasta lume magica :Pelerinul, de fapt marchizul sub masca “the black tulip” intra pe fereastra in dormitorul reginei Maria, printesa Dana, ingerasul reginei, vede scena tocmai cand iese pe usa,in fiecare seara sta la sueta cu regina,… Philip verisorul marchizului tremura sub fereastra “stand de sase ” … nici un secret nu se poate pastra la curte, in piata a doua zi lume multa adunata in jurul menajerei Brandusa care spunea in gura-mare ce si cum a auzit, a astrologilor – ghicitori in luna si stele Scorpius , Discordia … si ca tacamul sa fie complet , chestiunea ajunge pe ordinea de zi la Camera, sedinta fiind condusa de lordul Mihnea…
    Maria, se adevereste : Unde dai si unde crapa !

    Comment by omu' — April 2, 2008 @ 10:07 am

  103. @omu’,

    sunt extraordinar de impresionata de scenariul tau si foarte magulita. Imi place grozav! Multumesc mult.

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 6:32 pm

  104. @maria

    am revenit. continuam?

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 2, 2008 @ 9:02 pm

  105. @maria

    ramasesem dator cu o explicatie. o margareta poate avea 34-55-89 de petale. inmulteste fiecare dintre aceste numere cu numarul de secunde dintr-o zi.

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — April 2, 2008 @ 9:18 pm

  106. @Verisorul,

    ce frumos!

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 9:25 pm

  107. Ce fascinanta e lucrarea lui Dumnezeu!
    Numarul si Cuvantul, ce mari mistere, Doamne!

    Comment by Maria Barbu — April 2, 2008 @ 9:28 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: