MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

March 23, 2008

RECE/FIERBINTE

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 2:23 am

din cate saruturi

sa te compun?

pe inima, pe gura, pe san

imi dai tu darul.

dar caldul meu destin

unde-si gaseste harul?

incet te tragi din cer

si intri-n lan

de nuferi.

in gura ta,

sta soapta mea

si-ti spune sa nu suferi.

aorta-ti sant,

episcopala carja,

ori scara pan’ la cer.

padurea mea

ia lupii tai

si ii arunca-n ger.

fierbinte frig

pe coapsa mea si-n gand,

speranta, vara, frunze,

peste-un pamant

plapand.

20 Comments »

  1. E atat de sensibil si in acelasi timp intens poemul asta. Excelenta atmosfera creata. 😀 N-am cum sa simt mai mult… nu stiu.

    Comment by Dana — March 23, 2008 @ 2:48 am

  2. @Dana,

    ai o intuitie fabuloasa. E intr-adevar un poem in care am lasat inspiratia sa se joace, sa fie dulce, sensibila sau cum vrea ea. L-am postat de dragul acestei nopti de Inviere, pt ca e Pastele catolicilor si protestantilor si mi s-a parut ca are inocenta si puritatea potrivita pentru asta.

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 2:52 am

  3. “scara pân’la cer”

    Un motiv recurent în lirica Mariei Barbu… prietenii ştiu ce scară este.

    Comment by Mihnea Georgescu — March 23, 2008 @ 10:12 am

  4. @Mihnea,

    acest motiv liric recurent in poezia mea are multiple semnificatii. Pe unele le stiu prietenii, pe altele dusmanii, iar pe cele adevarate doar Dumnezeu.

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 3:51 pm

  5. Speaking of God…
    o frumoasă melodie, cu ocazia Sărbătorilor Pascale…

    God Save the Queen

    Comment by Mihnea Georgescu — March 23, 2008 @ 3:55 pm

  6. @Mihnea,

    many thanks.

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 4:03 pm

  7. M-ai lăsat fără Suflu

    Comment by George Gross — March 23, 2008 @ 10:12 pm

  8. @George,

    dragul, bunul, generosul meu prieten!

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 10:17 pm

  9. @Maria
    scara pana-n cer imi sugereaza focul sau efectul produs de el , peste un pamant plapand ,ce reprezinta apa sau principiul umiditatii .
    Intre cer si pamant : uniunea perfecta.

    Primind har prin semn episcopal [ carja ] intru in lan de nuferi [ loc de nastere si apoi loc de renastere dupa ,,moarte” , caci trebuie sa mori ca sa traiesti ] si prin puterile mele iti transmit : Harul .

    Comment by PELERINUL — March 24, 2008 @ 12:14 am

  10. @Pelerinule plin de Har,

    cum as putea sa-ti multumesc oare pentru acest dar?

    Comment by Maria Barbu — March 24, 2008 @ 12:17 am

  11. @Maria
    Compune-ma , iti cer prea mult ?

    Comment by PELERINUL — March 24, 2008 @ 12:21 am

  12. @Pelerin, Pelerin,

    ca sa te compun, inseamna sa ma lasi sa lucrez in faptura ta reala.

    Dar unde esti? Arata-te!

    Comment by Maria Barbu — March 24, 2008 @ 12:29 am

  13. @Maria
    Unde sa fiu ? Cateodata pe blog , alteori peregrin singur ce vantura lumea , desmierdat de vant .

    Cat de curand va fi vremea-ntoarcerii !

    Comment by PELERINUL — March 24, 2008 @ 12:45 am

  14. Te astept, Pelerin, cu o nerabdare rabdatoare si cu o rabdare nerabdatoare!

    Comment by Maria Barbu — March 24, 2008 @ 12:47 am

  15. @Maria

    Chiar daca mai am de semanat Noi Pelerinul isi stie ceasul…de odihna .

    Comment by PELERINUL — March 24, 2008 @ 12:51 am

  16. @Pelerinule deocamdata eteric,

    iti doresc odihna dulce!

    Comment by Maria Barbu — March 24, 2008 @ 1:02 am

  17. @Maria
    M-am odihnit in aceasta seara .

    Comment by PELERINUL — March 25, 2008 @ 1:03 am

  18. @Pelerinul meu drag,

    ma bucur mult de tot ca te-ai odihnit.

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 1:26 am

  19. “In gura ta,
    sta soapta mea
    si-ti spune sa nu suferi.” minunat !
    O duminica frumoasa ,cu drag Tavi.

    Comment by octavpelin — April 18, 2010 @ 1:46 pm

  20. Multumesc, Tavi!

    Comment by Maria Barbu — April 18, 2010 @ 3:35 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

