MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

March 23, 2008

MESAJUL UNEI ROMANCE DIN STRAINATATE

Filed under: Dileme,Lumea de azi — Maria Barbu @ 8:48 pm

 

 

Am primit ieri pe email, de la o prietena din Canada, acest mesaj extraordinar si am simtit nevoia sa vi-l arat tuturor. In forma lui originala si autentica!

 

DE CE SUFERA ROMANIA IN ANUL DE GRATIE 2008:


In primul rand tara sufera deoarece se incalca in mod constant Drepturile Omului iar prima consecinta este saracirea materiala si spirituala a populatiei. Cei care incalca acest cod au in general o atitudine de dispret arogant fata de dimensiunea fiintei umane. In opinia mea, acesta atitudine este consecinta lipsei de cultura care prelungeste reflexele comunismului. Asa se explica de ce unul ca Vanghelie este impins in fata. Ceea ce numim generic „cultura” este o virtute capitala. De fapt, este un registru formativ. Dupa o expresie a lui Noica, un fel de „inchidere care se deschide”. O cultura adevarata nu e numai o cultura vasta, dar si integrata in personalitatea individului, amestecand informatiile generale cu specializarea.

Romania mai sufera din cauza de falsi intelectuali. Falsul intelectual este de doua tipuri: i) fie impostorul care a fraudat cursurile say calificarea academica, fie, ii) individul pe care cultura redusa tendentios la o acumulare de informatii neutre sau obiective in loc sa-l imbogateasca spiritual il saraceste. Astfel de intelectualii sunt lipsiti de dorinta de a avansa spiritual si isi permit sa analizeze, sa judece, sa pedepseasca verbal si faptic semenii din toate domeniile, fara a avea competenţa necesara si nici macar simtul critic. In Romania totul devine misleading deoarece prostii cultivati, multi dintre ei sunt bibliofagi vanitosi care nu trec prin intelect informatia acumulata. Pe de alta parte avem intelectualii moderni, insa, trebuie tinut cont de faptul ca, modernitatea permite accesul oricui la info dar nu aduce cu sine si posibilitatea de a o integra mental. Vezi intelectualii-tonomat ai Cotroceniului.

Omul adevarat de cultura nu este agresiv. Agresivitatea este insusirea indivizilor care nu pricep nimic, dar care nu se pot abtine sa „analizeze critic” in numele democratiei. Din cauza frecventei inalte a falsilor intelectuali s-a ajuns la confuzii, asfel incat, oamenii de rand nu mai fac diferenta intre calitatea analfabetelor bretonate de Cotroceni, Elena Udrea proaspat devenita lector universitar, Vanghelie, sau Cristian Badilita, absolvent stralucit al Sorbonei care nu-si gaseste un post academic in Romania.

Pe mine nu ma mai mira nimic, deoarece in 22 decembrie 1989, m-am tezit homeless, m-am instrainat si insingurat fata de neamul in mijlocul caruia m-am nascut. Consider ca in prezent Romania, in afara de un grup mult prea mic de adevarati politicieni cu suflet, este condusa de doua categorii de oameni: fosti tortionari deveniti-lichele si clowni impotenti. Primii au distrus tara prin reactiavrea logicii autoritar-bolsevice iar mascaricii lipsiti de putere, asa zisii „intelectuali progresisti” au devenit vanitosi, complexati. Dorind mereu puterea ce le-a fost refuzata au trecut la compromis, acceptand sa fie baietii de mingii ai „fostilor”. Nu dau nume. Toti acestia stau pe muntele istoriei si nu stiu ce sa faca, cu Romania, asa ca, au decis a se imbogati material in mod ilicit, cat pt 7-8 generatii ce-au sa-i urmeze. Cu alte cuvinte, Romania este condusa de impotenti „de marca” sub conducerea carora toti securistii au continuat in special sub domnia lui Emil cel Umil si Inutil, sa prospere linistiti in cadrul pseudo-economiei de piata. Tortionarii si activistii comunisti si-au văzut mai departe de politica si circ, fara teama, fara rusine. Constantinescu va ramîne pentru generatia mea o nefericita caricatură a lui Vaclav Havel. Atat mascaricii cat si fostii tortionari nu fac decat sa prelungeasca reflexele pavloviene dobandite in timpul lui Ceausescu. Evident, capul plesuv cu suvitza taiata, pt mine apare ca o mixtura hidoasa intre Smerdiakov si de ce nu Parpangel, ambii vandulti raului.

Din pacate in Romania se afla un mic numar de adeavarati politicieni, care insa, nu reusesc sa sta alaturi unul de altul deoarece tara a intrat in epoca prostului cu experienta politica. Majoritatea romanilor nu au trait alta alternativa decat aceea a ingenunchierii, cu mainile si mintea legate. Un popor popor aproape orbit, aproape arierat, sufocat, indoit de nevoiile cvasi-animalice de supravietuire, provocand compasiune, nicidecum incredere cand este privit din afara tarii. Dar cine sa aiba curajul de schimba lucrurile? Curajul nu inseamna tupeu, aroganta sau infatuare. Curajul este capacitatea omului de a fi rational, demn chiar si în cele mai irationale si mai nedemne imprejurari ale vietii asa cum s-a comportat AN. Cand ma intorc acasa in tara „de bastina”, zac de parca mi s-a retras brusc tubul de oxigen, n-am aer; mai bine spus, aerul e irespirabil. Nimic nu are sens in lumea dusmanoasa a Romaniei anului 2008, condusa de „ideologii atotstiutori”. De aceea plec imediat. Aceasta tagma jenanta care a supt „valorile” si mentalul bolshevicismului adaptandu-l acum Noii Terori, isi traduce azi experienta prin mentinerea insecuritatii fata de ziua de maine, degradarea si decimarea continua a populatiei romanesti.

Stiu ca o diploma dobandita in USA nu poate justifica pretentia de a furniza informatii decat intr-un anumit domeniu intelectual; in nici un caz aceea de a te ocupa de educatia morala si spirituala a celor care nu au ales acest drum, ba mai mult se incapatineaza sa ramana acolo, unde e greu. Asa ca nu scriu aceste randuri crezand ca as avea vreun drept sa vorbesc despre Romania sau despre Romani. Acest mesaj e cu ingaduinta ta pur prietenesc, asa… de parca as vorbi cu propria-mi constiinta

Cristiana Iosef, Ph.D.
Research Associate Scientist
University of Western Ontario
Dept of Pediatrics
Victoria Res Labs
800, Commissioners Rd E
London, Ontario, Canada

32 Comments »

  1. Reţin expresia: “intelectualii tonomat ai Cotrocenilor.”
    Deasemenea nimerită expresia: “Emil Constantinescu ca o caricatură a lui Havel”

    Îmi aduc aminte de ceea ce spunea Gabriel Liiceanu, pe la cursuri:
    “Am fost întrebaţi de ce nu am avut un Havel… Dar, pentru a avea un Havel, trebuie să ai, în primul rând, un popor ceh…”

    În rest, sunt perfect de acord că aerul este irespirabil, ideologic vorbind şi eu mă gândesc la emigrare, poate nu în State, ci în Bătrâna Europă, ca la o ultimă alternativă… dacă nimic nu se va schimba în următorii ani.

    Comment by Mihnea Georgescu — March 23, 2008 @ 9:39 pm

  2. @Mihnea,

    trebuie sa recunosti ca aceasta analiza facuta de departe este si trista si necrutatoare si dramatica. Cutremurator text mai ales pentru intelectualii adevarati si, in general, pentru personalitatile autentice din aceasta tara a noastra!

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 9:43 pm

  3. E grav daca asa se vede din Canada, nu grav, teribil 😦

    Comment by Oana — March 23, 2008 @ 9:43 pm

  4. @Oana,

    exact asta cred si eu, dar merita luat in consideratie un asemenea mesaj, pt ca e facut de un om care se simte puternic atasat de Romania si de ceea ce se intampla in tara!

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 9:47 pm

  5. Trist dar adevarat. Pentru a se putea face ceva cu scop de vindecare, e nevoie de mult mai multa lume care sa fie constienta de problemele tarii si sa aibe solutii de rezolvare, sau macar franturi de idei care puse cumva cap la cap sa poate crea rezultate. Este un caz in care conteaza atat calitatea oamenilor cat si cantitatea lor.

    Comment by Aurel Dragut — March 23, 2008 @ 9:57 pm

  6. @Aurel,

    asta e problema, intr-adevar! Sa avem mesaje corecte si sa gasim oamenii potriviti, de calitate si responsabili. Dar nu e imposibil, numai vointa sa avem!

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 10:06 pm

  7. România încă nu s-a regăsit pe Ea însăşi. A ajunge la o cultură generală şi pe fondul ei la o cultură politică cere timp (a recupera ce-a ce s-a pierdut după unii în anii Comunismului, după alţii în anii ce au urmat Comunismului cere timp). Eu consider că sunt conducători politici în România de azi, dar mulţi îi neagă datorită educaţiei primordiale, lucru care după mine este o greşeală. Imaginea României văzută din străinătate nu e prea plăcută; ceea ce trebue făcut, este o educaţie generală, universală la toate nivelurile. Uşor de scris, greu de înfăptuit.

    Comment by George Gross — March 23, 2008 @ 10:07 pm

  8. @George,

    noi, romanii, trebuie sa declansam un proces serios de auto-educatie. Copiii trebuie invatati de la 10-11 ani sa se axeze pe auto-educatie, sa dezvolte introspectia si auto-cunoasterea, sa isi descopere pasiuni intelectuale carora sa se dedice. Si totul facut cu rigoare si cu morala.
    Vreau sa incep un invatamant de leadership de la varste f mici in toata tara!

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 10:16 pm

  9. Draga Maria,
    Si pe mine m-a impresionat acest text, venit din partea unui intelectual autentic, care alege sa traiasca si sa munceasca in strainatate nu numai din motive financiare, ci in primul rand din cauza atmosferei din Romania. Este trist si grav. Educatia este, cum spui tu, o componenta esentiala. Dar eu cred ca noi, in ansamblu, suntem un popor educat si cu bun simt. Tristetea mare vine din faptul ca tot mai putini din aceasta majoritate educata se pot afirma in Romania de azi. Ierarhia valorilor e data peste cap. Devin populari cei care stiu sa se certe, sa atace, samd.
    Cat despre mediul politic, eu cred ca acesta trece printr-o adevarata criza in ceea ce priveste liderii. Dupa primul val de oameni politici de dupa 90, nu au aparut multi lideri, oameni politici adevarati.
    In fine, e o discutie lunga..
    Felicitari pentru lansarea acestei dezbateri.

    Comment by corinacretu — March 23, 2008 @ 10:32 pm

  10. @Corina,

    eu cred ca din lista de criterii a disparut valoarea, ceea ce este f grav si are consecinte dezastruoase, dupa cum se vede.
    Ti-am spus ca am facut o constructie, un proiect de Institut Roman de Leadership, care se doreste a fi o forma de invatamant post-universitar, tocmai pentru ca am convingerea ca liderii trebuie sa fie oameni educati, dar acest Institut as vrea sa fie dublat de crearea unei retele la nivel national de selectare a potentialilor lideri, conform unor criterii ferme, inca de la varsta scolara mica.
    Astept cu interes alegerile si instalarea unei alte puteri politice cu care sa pot construi acest proiect, pentru ca actualul prim-ministru, desi a fost de acord in principiu, nu a facut nici un gest, iar eu m-am retras din structura unde activam tocmai ca un gest de demnitate. Nu voi renunta in nici un fel la acest proiect, insa stiu ca am nevoie de sustinere politica responsabila si hotarata sa actioneze cu consecventa pentru crearea in Romania a unei clase de lideri autentici si performanti, care sa se innoiasca permanent. Asta e ceea ce visez eu pentru aceasta tara pe care o iubesc mai mult decat pot exprima in cuvinte!

    Comment by Maria Barbu — March 23, 2008 @ 10:41 pm

  11. Educaţia în era internetului este o problemă la nivel planetar. Copiii sunt multe ore ocupaţi cu computerul şi TV în detrimentul tuturor activităţilor pe care noi le considerăm educative. Pe timpul meu, nu prea depărtat de cel de azi, ceva mai piţin de jumătate de veac, se spunea “lasă copilul să citească, orice, va descoperii singur valorile; plăcîndu-i cititul i se va deschide apetitul către auto-instruire”. Astăzi părinţii se luptă să supravegheze noianul de murdărie din Internet, murdărie la care copiii sunt atraşi ca fluturii la lumina veiozei.

    Ideea de a face o selecţie post-universitară în cadrul unui curs de leadership este bine venită. În multe organizaţii aceste cursuri se fac pentru instruirea cadrelor de conducere; selectarea făcîndu-se din cadrul salariaţilor potenţiali. Şi rezultatele sunt la nivel.

    Comment by George Gross — March 24, 2008 @ 7:53 am

  12. @Maria,
    As semna si eu textul postat de tine cu o singura retinere si anume:
    desi as fi dorit( ca nu degeaba mi-am pierdut aproape un an pe blogul lui AN) ca sa mai verific ceea ce de fapt constatasem si stiam ca nu prea se poate, adica daca AN ar avea vre-o sansa sa puna in prim plan interesul general, sa se obiectiveze in maniera in care pretind eu.
    De aceea Dlui nici nu a avut curajul sa-mi raspunda la acesta intrebare de mult pusa si repetata, caci facusem dovada in cateva randuri ca nu este in stare si daca nu recunostea, veneam nu cu doua ci cu 20 de exemple, toate luate de pe sit sau din activitatea sa din trecut.
    Desigur, ca si pentru faptul ca eu pot sa-l critic numai la acest nivel, in timp ce pe altii ii calific mult mai rau, adica ca in scrisoarea de mai sus, este pozitiv dar nu este suficient ptr a deveni exemplul propus de autorul scrisorii.

    Comment by ion adrian — March 24, 2008 @ 1:03 pm

  13. PS. Deci intre mine si tine sau AYA, este o deosebire destul de insemnata in felul in care il pecepem pe AN si probabil ca ori eu, ori voi, ori niciunul din noi, are(nu are) perceptia corecta.
    Dar lasand deoparte aceste perceptii personale este clar pentru mine, si acum vorbesc cu Maria Barbu profesionista in domeniu, ca daca eu eram consilerul lui AN sau chiar AN(si de acum intru in pielea acestora doi) as fi dorit sa captez sau poate sa recaptez acel electorat, care datorita apartenentei mele de la bun inceput la un partid care a fost si a ramas condus de un comunist, care m-a pus si pe mine, dar pe mai toti fruntasii psdisti in painea vopsita (macar niste ani ) in false culori social-democrate, nedezicandu-ma nici odata(poate din oportunism: “fa-te frate cu dracu pana treci puntea”) caci atunci cand am incercat am luat-o peste bot,dar mai putin dur decat a luat-o Petre Roman, dar altele erau timpurile cu URSS inca in functie?, nedelimitandu-ma in mod clar,(lasand insa pe alti prieteni s-o faca in locul meu, adica sa ma declare ei ca fiind dezis, ceea ce eu Ion Adrian evident ca nu inghit), deci acel electorat care a fost convins de Basescu si care cred ca a inclinat in final balanta creeata intre cele doua Romanii electorale(cea saraca etc si cea , sa spunem, mai evoluata informational)pe care sincer in durerea sa de atunci, AN le-a scos la lumina,deci a inclinat spun,balanta in favoarea celei de a doua cu Basescu cu tot, fiind el, acel electorat, convins(cu rezerve desigur) de celebra sintagma cu ghinionul de a “alege intre doi fosti comunisti”, sintagma care insa presupunea ca unul s-a dezis intre timp, adica a evoluat in sensul indicat odata de Petre Tutea si deja de multe ori referit de mine,si B., ulterior a dovedit asta, facand el ceea ce nici-unul din vopsitii si raspopitii catelandrii ai dulaului batran si rosu-n cerul gurii, nu au indraznit s-o faca si asta nu i-o mai poate lua nimeni lui B. si da-o altuia, sa zicem lui AN, decat doar cine stie, prin vre-o rescriere a istoriei dupa reteta orwelliana din “1984”, si revin spunand ca deci in locul celor doi, consilier sau AN in efigie, as publica asemenea scrisori perfect adevarate pe care le-ar semna aceea patura electorala la care ma refeream cu amandoua mainile, dar inducandu-i ideea ca si AN ar semna un astfel de text(prin simpla intoducere laudativa in scrisoare, introducere care automat il opune ticalosilor definiti generic in scrisoare, ca o definire directa nominala ar fi mult prea clara , si mult prea periculoasa ptr AN) opozitie care este falsa caci cine citeste blogul vede ca eu am facut tot ce am putut ca sa-l determin pe AN aceasta si el nu a facut-o, dar a fost aparat tot timpul prin intrarea in joc a prietenilor care lasau senzatia ca AN n-o face poate pentru ca ar fi facut-o demult si nu ar mai fi nevoie asa ptr simpla ma placere, poate ptr ca este deasupra oricarei indoieli ca si el gandeste la fel si nu este copie la indigou a raspopitilor sau ca n-o face din acele motive de oportunitate mentionate. In paranteza va comunic tuturor ca imediat dupa ce am intrat pe blogul lui Cristi Diaconescu si dupa ce l-am determinat sa raspunda aproape in proportie de 50% cam ca in scrisoarea postata de tine s-a speriat de propriul sau curaj si a renuntat la blog(imi pare rau ptr el dar daca nu este inca baiat mare nu am ce-i face…)Oricum in viitor poate va capata curaj, dar ptr mine aceasta lasitate de catelandru, acoperita de sintagma care a facut cel mai mare rau in istorie, de altfel prost interpretata si care este “scopul scuza mijloacele” apropiata cu cea romaneasca pe care eu o consider mult mai pragmatica si mai limitativa pe drumul raului, caci pe cea romaneasca cu dracul si cu puntea nu simt nevoia s-o amendez pe cand pe cea a lui Machiaveli o traduc cred ca mai aproape de intentia creatorului cu sintagma :”scopul nu scuza orice mijloc” interpretare, care desigur este crestina caci da drumul liberului arbitru si raspunderii individuale.
    Cred ca ajunge pentru azi si cred ca in nici-un caz nu-ti va displacea textul meu caruia te rog din suflet scuza-i greselile ptr ca eu intr-un anume fel ard cand scriu si apoi ma apuca strea de tristete indicata de naturalist pentru anume situatii- p.c. animalae…(nu sunt de acord cu ei ref la acele situatii in cazul omului, decat in conditiile nedemne de om) si care aici si acum se potriveste.
    Oricum peste un timp cand sunt in stare sa recitesc, vad erorile dar nu sunt sigur ca nu as considera in domeniul cu partea goala a paharului, inutilitatea si desertaciunea desertaciunilor ca for director si as renunta la postare, cel putin in acesti termeni care sunt cei potriviti pentru ca sunt si rationali dar si cat pot fi ei de sinceri(adica eu cat pot fi de sincer)
    In final, numai bine pentru tine si cei dragi caci am aflata ca esti casatorita, dar nu stiu daca ai si copii?

    Comment by ion adrian — March 24, 2008 @ 1:59 pm

  14. Oare ce se întâmplă cu gazda acestui blog? Cui ne-a lăsat?

    Comment by Mihnea Georgescu — March 24, 2008 @ 11:46 pm

  15. @George,

    intr-adevar nivelul post-universitar propus de mine pt institutul de leadership cred ca este necesar, ba chiar obligatoriu, pt ca un lider politic de top trebuie sa fie un om cultivat, care sa inteleaga politica interna di politica internationala, tocmai pt a apara si promova interesul national.
    Dar nu as renunta sub nici o forma la o retea nationala de selectie de potentiali lideri, pt ca, asa cum spun americanii, unii pot fi “smarts of the school”, altii “smarts of the street”, iar pe cei din urma i-as stimula spre studii academice si apoi de leadership!

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 12:12 am

  16. @Ion,

    asa cum ai inteles, eu nu sunt o fana obisnuita pt AN, ci fac analize pe cat pot de obiective ale situatiei si liderilor politici romani.
    Mie mi s-a parut ca pui sub semnul dubiului cumva autenticitatea scrisorii?
    Te rog sa nu faci asta pt ca ar insemna ca nu ai incredere in mine. De altfel, prietena mea a dat la sfarsitul ascrisorii toate coordonatele ei reale si marturisesc ca eu am refuzat sa public emailul ei si numarul de telefon, tocmai pentru a o proteja de cine stie ce mitocanie, eu stiind cam de ce sunt in stare “scumpii” nostri concetateni.
    Iti inteleg dilemele si chiar drama interioara, pentru ca ceea ce traim in aceasta perioada este trist. Dar, pentru ca imi esti prieten, te rog sa nu te descurajezi! O sa iti spun, asa cum spun preotii catolici la inceputul slujbei: sursum corda, adica sus inima!

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 12:19 am

  17. @Mihnea,

    am avut o zi foarte incarcata. Am revenit!
    Ma bucur ca ti-a fost dor de mine!

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 12:20 am

  18. Maria,
    Recitind ce am scris mi-am dat seama ca este posibila si interpretarea pe care si tu o dai doar ca posibila.
    Nu am scris in acest registru, ci doar intr-unul mirat, caci eu am o mare mirare care ma face sa ma intreb asupra justetei mele, daca pot folosi astfel termenul, caci procesul prin care eu am ajuns sa gandesc de mult de foarte demult, ce spune amica ta din Canada m-a dus(ca pe multi altii care astfel au devenit adversari permanenti ai FSN,PSD cu un Iliescu, PRM cu un Vadim, PC cu un Voiculescu) la toate concluziile ei, concluzii in care recunosc ca pe baza a tot ce cunosc eu, AN nu prea are cum sa aiba locul pe care il acordati voi.
    Cu alte cuvinte amica ta intra in grupul celor care gandesc cam ca AYA, ea fiind cea mai atasata lui AN, lucru care starneste in mine anume nedumerire, indoiala in raport de mine insumi, in masura in care va creditez, si ce sa spun, am rezolvat, mai bine spus impacat aceasta dilema, constatand ca toti cei care au pozitia voastra sunt mai degraba femei si poate intuitia lor functioneaza altfel, dar daca ajung la acest argument nu pot sa nu-mi aduc aminte de slabicinea sexului frumos fata de Petre Roman si a pensionarilor fata de Iliescu, eu ne avand slabiciune pentru nimeni, adica admitand ab initio ca ma pot insela(mai ales in politica, zona tuturor demagogiilor, a tradarilor, a murdariilor chiar) ceea ce este o mare deosebire fata de orice atitudine categorica de atasament aproape neconditionat fata de persoane in domeniu.
    Din pacate AN nu mi-a prea dat pana acum motive esentiale sa cred ca ma insel, ba si-a adaugat destule la pasiv acum cand nu avea presiunile politice din trecut(de fapt le avea dar intr-un alt fel) caci asa cum am spus s-a bucurat de o atentie mai speciala din partea mea, caci cred ca deocamdata este principalul adversar potential al lui Basescu, deci cunosc adversarul principal, dar aliantele, ca sa nu zic prieteniile nu-l prea onoreaza(dupa mine si evident ca nu ma refer aici la cei ca AYA, care sunt de buna credinta, sau macar asa vreau sa cred eu) caci niste simple propozitii mai bine structurate si legate intre ele si de multe ori spuse ca sa evite lucruri mult mai relevante sau chiar incomode, pentru mine sunt mult prea putin, pentru ca nu inteligenta si cultura i le pun eu la indoiala, si as fi dispus sa ma strofoc sa scriu un J`acuse la adresa liderilor FSN din 1990 si pana azi, la care as fi curios sa vad ce raspunsuri pe fond adica altele decat injuratruri, sofisme, glisari mai mult sau mai putin abile, mi s-ar da.

    PS Si cum azi este o sarbatoare mare legata de numele Sfintei Sfintilor si cum eu si sotia mea suntem legati de Aceasta prin nastera noastra la cei doi poli: Intrarea in biserica si Bunavestire si cum pe tine te chiama Maria(pe noi nu)si cum pe pritena ta o cheama Cristiana, din nou pare ca macar uneori toate se leaga.

    Comment by ion adrian — March 25, 2008 @ 8:55 am

  19. ieri, la pranz, nepotica de 13 ani a Corinei Cretu a fost atacata in plina strada, langa Palatul Cotroceni, de doi golani care au lovit-o si i-au furat telefonul mobil. nimeni nu a intervenit, nimeni nu ajutat-o, nici un politist nu se afla in zona.

    cat de salbatici putem deveni?
    cat de mult ni se pot urati sufletele? vorbesc de cei din jur, trecatori din zona ()cei 2 golani sunt oricum iremediabil pierduti pt special umana!)

    un copil de 13 ani! o fata de 13 ani!

    ce facem?

    Comment by anca — March 25, 2008 @ 9:33 am

  20. @Ioane,

    esti totusi un mare sensibil si, dincolo de toate, stiu ca doresti doar binele Romaniei, fara sa ai ceva personal cu nimeni. Si eu la fel!

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 11:25 am

  21. @Anca draga,

    nu vezi ca huliganismul a tins in Romania de azi cote inimaginabile? Patronate de un “anume” factor politic, forte obscure, agresive si vulgare, au navalit in realitatea noastra, molestand copii, batrani, femei si barbati de-a valma, mai ales daca fac parte din tabara cealalta. Este inadmisibil, cu atat mai mult cu cat seamana nu numai cu epoca netraita de noi a bolsevismului, ci si a mineriadelor, pe care atatia le-au puis pe seama lui Iliescu! Nu ti se pare suspect cau au reaparut acealeasi manifestari si acum? Nu inseamna oare ca sunt patronate si dirijate de aceleasi forte ca si atunci?

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 11:29 am

  22. imi este atat de frica de ce devenim si unde vom ajunge ca oameni, ca societate….in loc sa evoluam, sa crestem, sa devenim mai buni, ne intoarcem in lumea pesterilor, a grobianismului, inculturii…
    incepe sa imi fie frica pt copilul meu, care are acum 12 ani! ce viitor ii pot oferi? nu o sa imi reproseze ca nu am facut nimic si am stat deoparte fara sa ma implic?

    Comment by anca — March 25, 2008 @ 12:34 pm

  23. nu stiu cine este prietena ta din SUA dar are o analiza super ascutita si extrem de reala a situatiei noastre acum!
    Bravo ei!

    Comment by anca — March 25, 2008 @ 12:36 pm

  24. @Anca,

    aceeasi frica o simt si eu, dar aceasta frica nu ma paralizeaza, dimpotriva, ma face sa simt nevoia de actiune. Din pacate, morbul este deja extrem de extins, iar faptul ca este sustinut politic la cel mai inalt nivel, prin exemplul unui leadership bazat pe crize, in dispretul total al interesului national, face ca ceea ce se intampla sa devina nu doar dramatic, ci cu un potential tragic!

    Prietena mea este din Canada, este om de stiinta, cercetator de elita in domeniul celulelor stem. Este o persoana de o f inalta tinuta intelectuala si morala!

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 4:45 pm

  25. corecta observatie: leadership bazat pe crize! asa e!

    se vede ca doamna este cercetator – are un simt al observatiei super ascutit, lucid, aspru dar realist!
    felicitarile mele sincere!

    Comment by anca — March 25, 2008 @ 9:55 pm

  26. @Anca,

    leadership-ul bazat pe crize este tema cartii mele “Postmodernismul, liderii si crizele”.

    Multumesc in numele Cristianei Josef pentru aprecierile la adresa textului ei!

    Comment by Maria Barbu — March 25, 2008 @ 9:58 pm

  27. @ Anca si Maria

    Va multumesc la amandoua. Mi-as fi dorit sa scriu un text mai elegant, mai putin taios, poate ca asa se cadea, dar eu nu am talent la scris. Simt asa cum scriu, iar ceea ce am scris am scris din suflet. Padurea se vede numai de la departare. Copacii numai de aproape. Eu vad Romania numai de la departare. Voi insa, puteti vedea si padurea si copacii simtind direct bataia vantului, deci, stiti cu mult mai bine decat mine care este situatia reala. Am vrut sa va spun doar, ca multi ca mine sunt alaturi de voi si inteleg perfect aceasta realitate trista.

    Sunt inca la servici dar am urmarit discutia voastra. Cu voia Mariei, mi-am propus sa raspund la cateva comentarii (timpul meu a fost foarte limitat ieri si azi).

    Va doresc o seara frumoasa. Cu gandul la voi,
    C

    Comment by CJ — March 25, 2008 @ 11:31 pm

  28. @CJ,

    am sentimentul ca mesajul acesta al tau, tocmai pentru ca e scris din suflet, din sufletul unui om inteligent si responsabil cum esti tu, va reverbera mult timp de acum incolo, pentru ca analiza facuta de tine este extrem de profunda si nu raspunde doar prezentului imediat ci are si viziune de perspectiva.
    Iti multumesc ca esti alaturi de noi toti, cu mintea, cu sufletul, cu fiinta ta minunata!

    Comment by Maria Barbu — March 26, 2008 @ 12:09 am

  29. Recent, Vaticanul a trecut in randul pacatelor condamnabile politicile care duc la saracie si abrutizare sociala. Pe cine mai mangaie insa, afurisirea ulterioara a promotorilor (si profitorilor) unor astfel de politici ?
    E emotionant sa gasesti pe cineva, care spera in dezvoltarea unui proiect la care tine si care este de utilitate publica, odata cu schimbarile de dupa alegeri …
    Intotdeauna oamenii de cultura, cercetatorii, cei pentru care cartile inseamna ceva pastreaza o anumita candoare … care pana la urma, poate chiar ii salveaza.
    Foarte corecta analza de peste Ocean.
    A inlocui lehamitea cu actiunea, pentru a iesi din criza pare singurul drum, care duce undeva .

    Comment by doinaberchina — March 27, 2008 @ 2:21 pm

  30. @doinaberchina,

    este emotionant ce spui tu, si cred ca si adevarat, ca oamenii de cultura si oamenii de stiinta sunt cei chemati sa schimbe societatea, sa o curete de mizeria morala acumulata si sa dezvolte proiecte pozitive. Dar este totusi datoria oamenilor politici, a liderilor, a decidentilor, sa puna in aplicare aceste proiecte pozitive…. ori, din pacate, liderii politici romani au alte prioritati!

    Comment by Maria Barbu — March 27, 2008 @ 5:29 pm

  31. Da. Si asta ar trebui schimbat in primul rand !
    Numai daca, nu cumva, si poporul insusi are (si el) cu totul alte prioritati…
    Sa supravietuiasca , de pilda …

    Comment by doinaberchina — March 28, 2008 @ 7:12 pm

  32. @Doina draga,

    poporul insusi ar trebui sa vietuiasca inteligent, nu sa supravietuiasca absent si indolent, fara participarea constienta la existenta sociala, cea in cadrul careia se contureaza si existenta individuala!

    Comment by Maria Barbu — March 28, 2008 @ 8:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

