MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

March 13, 2008

MA COPLESESTE REALITATEA

Filed under: Dileme,Lumea de azi,Politica — Maria Barbu @ 8:13 pm

Uneori simt cum ma copleseste realitatea, cu toate amanuntele ei, cele mai multe dintre ele penibile la culme, asa cum a fost discursul cadanei travestita in politician, Elena Baseasca! Offf, Doamne! Dar alteori, realitatea are si surprize placute, cum este vocea minunata a lui Costel Busuioc.

Chiar si realitatea simpla e adeseori sinistra. Azi dimineata, prima stire pe care am auzit-o a fost aceea despre patru copii arsi de vii, in somnul lor inocent, alaturi de mama lor gravida! Cumplit! Niste oameni sarmani care au platit cu viata “vina” de a se fi nascut in Romania , in aceasta tara unde nevasta lui Videanu isi cumpara poseta de 12 000 de euro, in timp ce sarmanii nu au atatia bani nici intr-un deceniu!

Iar astia sunt politicienii nostri, mahalagii care s-au imbogatit pe seama cetatenilor, cei care “papa” tot, flote, borduri, parcari, asfalt, si tot ce se mai gaseste prin tara asta. Ei sunt arogantii, cinicii, infatuatii, dispretuitorii, demagogii. Ei sunt basestii, videnii, stolobocii, udrii, turcanii, bourenii, ori taricenii, geoanii, marko belii si altii de felul lor, care s-au napustit peste aceasta natie! Ca hienele peste animalele ranite.

Cred ca nici Hyeronimus Bosch, maestrul portretelor sinistre, de estropiati si alcoolici, diformi si desfigurati, nu a avut atata imaginatie incat sa poata prevedea ce ne va oferi galeria realitatii politice romanesti! Si daca ar fi vorba despre oribilitatea fizica nu ar fi nimic, dar e vorba e hidosenia morala, de puritura actionala, de nemernicia demersurilor.

Cat vom mai putea respira aceste miasme cumplite exhalate de o politica imorala si imunda, in toate sensurile? Sa vina odata alegerile, sa facem curat, sa dam cu vitriol sa arda raul si sa curatam cu var. Sa folosim votul ca arma de auto-aparare si sa ne salvam de aceasta cumplita realitate, care ne copleseste!

14 Comments »

  1. Aww, Maria! E oribil cand simti cum te copleseste realitatea! Mai ales ca in Romania se intampla numai nenorociri. Nu aflasem nimic despre copiii aceia si parca mi s-a strans stomacul de cum am citit. Trist, trist, trist. Nu sunt sigura ca votul va ajuta romanii sa scape tzara de aceste mizerii umane. Poate numai daca reusim sa ii inlaturam de tot.
    Nu te lasa coplesita, ramai la inaltime, ca altfel se duce totul naibii! 😦 😡

    Comment by Dana — March 13, 2008 @ 8:55 pm

  2. @Dana draga,

    poti sa fii sigura ca am folosit o figura de stil ca sa arat cat de cumplita este mai ales realitatea politica, dar eu nu ma voi lasa coplesita niciodata de nimic!

    Comment by Maria Barbu — March 13, 2008 @ 9:04 pm

  3. “… să facem curat…”

    Maria, nu-mi vine să cred! Te-ai contaminat de la Băsescu, cu al său “hai la curăţenie”! Parcă mai ieri comentai imaginea omului cu măturoiul, ca fiind una de coşmar…

    Pe ăştia nu îi mai curăţeşte decât focul Gheenei!

    Comment by Mihnea Georgescu — March 13, 2008 @ 10:18 pm

  4. @Mihnea,

    eu am folosit metaforic si ma refer la curatenia morala. El ramane un gunoier!

    Comment by Maria Barbu — March 13, 2008 @ 10:23 pm

  5. Imi place darzenia ta, de Vitoria Lipan, faci cat zece barbati.

    Comment by ciprian blidaru — March 13, 2008 @ 10:45 pm

  6. @Ciprian,

    imi aduci aminte de felul in care recitam o poezioara cand eram la gradinita: “uite-asa cum ma vedeti/ nu ma dau pe cinci baieti,/ nici pe zece nu m-as da,/ pe onoarea mea!”

    Multumesc mult de tot. Venind de la tine, pretuiesc foarte mult ceea ce spui!

    Comment by Maria Barbu — March 13, 2008 @ 10:56 pm

  7. Da, este bine cum spui tu, sa ne folosim de var, dar la inceput de mandat, pentru a-l feri pe cel ales de parazitii care sunt ascunsi in captuseala hainei de politicus.
    Acum ininte de finele mandatului nu ne ramane de facut decat sa-i scoatem afara la soare, ca pe trantori din stup toamna, si sa deratizam casa.

    Comment by omu' — March 14, 2008 @ 10:10 am

  8. @omu’,

    dragul meu, daca aceasta lume politica si reprezentantii ei “minunati” ar putea fi detasati de restul realitatii romanesti, am putea folosi si napalm, zau asa!

    Comment by Maria Barbu — March 14, 2008 @ 10:56 am

  9. Cel mai copleşitor tablou Hieronymus Bosch, părerea mea, Garden of Earthly Delights, l-am descoperit (redescoperit) dându-mi seama că acolo este exact scena nopţii vrăjitoarelor din Maestrul şi Margareta descrisă de Mihail Bulgakov. Aplecându-mă mai cu atenţie asupra lucrărilor lui, am descifrat multe lucrări care trimit indirect la Garden of Earthly Delights, deşi titlul lor este cumva în antiteză: Christ Carrying the Cross, în Temptation of St. Anthony, în tripticul Haywain, în, poate cea mai celebră lucrare a sa, The Wayfarer, în Ecce Homo, dar mai ales în Last Judgement, ca o încheiere a ciclului. Obsesia sufletului pierdut hrăneşte foarte mulţi oameni din arta şi mă întreb de ce oare experienţa faustiană este din ce în ce mai ascuns şoptită.

    Comment by Bibliotecaru — March 14, 2008 @ 11:17 am

  10. @Bibliotecaru,

    aceasta experienta este ocultata pentru ca de fapt a devenit formula cea mai la indemana nu pentru artisti ci pentru mai marii lumii. Pactul cu Diavolul este o realitate curenta dar ocultarea ei o poate face sa fie eludata. Tocmai asta este cumplit, pentru ca intreaga epoca in care traim este demonizata intr-un mod perfid si tocmai de aceea mantuirea este din ce in ce mai indepartata!

    P.S. Hyeronimus Bosch este unul dintre pictorii mei favoriti, care a reusit exorcizarea prin imagine!
    Cand eram in ultimele clase de liceu si ma pregateam pentru facultatea de istoria si teoria artei, imi facusem un obicei din a transforma anumiti artisti si operele lor in experiente personale, in aventuri launtrice ale propriei mele substante artistice. A fost o confruntare de care ma voi folosi intotdeauna, pentru ca mi-a dezvaluit capcanele ascunse in adancurile fiintei artistice.

    Comment by Maria Barbu — March 14, 2008 @ 12:04 pm

  11. Domnule Nastase,

    Pacat de diplomele si cartile pe care le aveti.

    Un om care se pretinde educat, bine crescut si cult nu poate emite asemenea expresie,
    “Monica Macovei e proasta sau e doar obraznica?”

    Sunteti complet depasit de timp si de epoca.
    Ati imbatrânit urât si pierdeti controlul.

    Va rog sa lasati natiunea sa-si faca drumul ei.
    Social Democratia din Romania nu are nevoie de asemenea exemplare care frâneaza drumul normal al ROMANIEI.

    Va rog sa lasati mesajul, va fi lansat si pe alte bloguri

    Comment by Stefan RADOVEANU — March 14, 2008 @ 6:27 pm

  12. @Dle Radoveanu,

    sunteti incorigibil! Lasati-l in pace pe Nastase, ca realitatea insasi se descurca fara ca cineva sa intervina din exterior.

    Comment by Maria Barbu — March 14, 2008 @ 6:56 pm

  13. Trebuie sa incerci sa nu te lasi coplesita de banalitatea vietii cotidiene,de rutina si porcariile marunte ce ne inconjoara viata,nu e sanatos 😛 .Cat despre starea clasei politice de pe la noi,am numai “cuvinte de lauda”…toti sunt ca niste lipitori,profitori si ipocriti,nu-i suport.Din pacate votul nu mi se pare o arma prea buna impotriva acestor oameni,majoritatea populatiei este alcatuita din tarani si inculti,ce pot fi foarte usor manipulati si influentati.Iar putinii dintre tinerii inteligenti si oamenii ce judeca prefera sa nu mai voteze,si sunt nepasatori,cu un picior in tara unul in afara ei.Ma rog,eu incerc sa fiu optimist in privinta aceasta si sper sa ajunga si un om responsabil,cinstit si altruist sa conduca tara asta.Foarte frumoasa comparatia dintre picturile lui Bosch si caracterul politicienilor nostri[iubesc opera lui Hieronymus Bosch 😀 ]

    Comment by lex — March 15, 2008 @ 6:33 pm

  14. @lex,

    f corecta analiza clasei politice romanesti pe care o faci tu. Dar, ca si tine, eu raman optimista si ma straduiesc sa nu raman deoparte ci sa ma implic inteligent si constructiv. Nu putem parasi cu totii aceasta corabie numita Romania!

    Ma bucur ca si tie iti place Bosch!

    Comment by Maria Barbu — March 15, 2008 @ 8:21 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

