MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

March 10, 2008

CONFESIUNEA MEA

Filed under: Ideal,Sinele ascuns — Maria Barbu @ 6:12 pm

Vreau sa fac aici o marturisire clara a ceea ce gandesc si simt.

Inainte de orice, vreau sa marturisesc credinta mea in Dumnezeu Tatal si in Fiul Sau, Isus Cristos! Sunt botezata in ritul crestin ortodox si nu ma voi dezice niciodata de asta!

Marturisesc deasemenea pasiunea mea pentru filosofia idealista si pentru misticii de toate felurile: iudaici, crestini, budhisti si chiar musulmani.

Ma pasioneaza simbolistica religioasa, politica, masonica.

Cred in initiativa si politica liberala, dar pentru cei sarmani cred ca e mai buna doctrina social-liberala.

Consider ca nu trebuie sa cer voie de la nimeni ca sa cred in ceva.

Martusisesc ca sunt si voi fi etern Poeta.

Iubesc natiunea romana cu pasiune si Romania, in ciuda teribilei dezamagiri pe care mi-o pot provoca cei mai multi dintre contemporani.

Ma consider geniala si cred ca am o misiune speciala in aceasta existenta si in aceasta lume, si pentru asta imi dedic energia, timpul si toata viata mea operei poetice si proiectelor pentru Romania, ca parte fundamentala a Europei.

Marturisesc deasemenea pasiunea mea pentru latinitate si pentru maretia imperiala a urmasilor romanilor, printre care ne numaram si noi. Daca ar fi dupa mine, as face o alianta mondiala a popoarelor de origine latina si cred ca ar rezulta cea mai mare forta politica de pe mapamond.

Faptul ca cineva este sau nu de acord cu credintele si ideile mele nu ma intereseaza.

Sunt foarte putini oameni pe care ii pretuiesc, dar cei care mi-au cucerit admiratia si respectul nu le vor pierde niciodata.

Cred cu tarie in loialitate si nu ma voi abate niciodata de la principiile morale care ma conduc in viata.

Semnez cu mandrie aceasta confesiune,

MARIA BARBU

77 Comments »

  1. Frumos! Chiar o confesiune poetică, pentru a nu spune utopică…

    Comment by Mihnea Georgescu — March 10, 2008 @ 6:16 pm

  2. Bravo, Maria! 😀

    Comment by Dana — March 10, 2008 @ 6:21 pm

  3. @Mihnea,

    cand te gandesti ca cei care au gandit utopic au transformat lumea cu adevarat….

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 6:28 pm

  4. @Dana,

    multumesc.

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 6:29 pm

  5. @Maria
    Adesea în rău…

    Comment by Mihnea Georgescu — March 10, 2008 @ 6:36 pm

  6. @Mihnea,

    nu e adevarat, pt ca cel mai adesea a fost si este in bine.

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 6:49 pm

  7. Maria, pe lângă o poetă de geniu (dar, vorba lui Valery, la geniu nu mă pricep!), eşti şi o mare optimistă! Asta trebuie să adaugi în Confesiunea de pe Blog!

    Un fel de social-liberal mă consider şi eu… interesant concept!

    Comment by Mihnea Georgescu — March 10, 2008 @ 7:00 pm

  8. @Mihnea,

    cred ca social-liberalismul este doctrina viitorului, ca tot spuneai ca sunt utopica!

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 7:22 pm

  9. Maria, si eu te cred geniala. Deci esti! 😀

    Comment by Oana — March 10, 2008 @ 7:29 pm

  10. @Maria
    Utopie, utopie, dar s-o ştim şi noi! 🙂

    Comment by Mihnea Georgescu — March 10, 2008 @ 7:31 pm

  11. @Oana,

    daca dai tu verdictul, e clar ca e adevarat! Esti super tare ! Vezi, de asta esti prietena mea!

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 7:35 pm

  12. @Mihnea,

    vezi ce inseamna geniul? Nu mai scapam niciodata de sintagmele lui Caragiale.

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 7:36 pm

  13. Bravo! Respect!

    Comment by cupcake — March 10, 2008 @ 7:39 pm

  14. @cupcake,

    multumesc mult.

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 7:43 pm

  15. Felicitari! Asta inseamna a fi cu adevarat OM!

    Comment by Mihai Mehedintu — March 10, 2008 @ 7:53 pm

  16. Multumesc, Mihai.

    Este pur si simplu un act de sinceritate, o profesiune de credinta.

    Comment by Maria Barbu — March 10, 2008 @ 8:04 pm

  17. Maria, eu ce să mă mai consider, dacă tu le-ai luat pe toate? Of, of, of… 🙂

    Comment by DeMaio — March 11, 2008 @ 12:13 am

  18. @DeMaio,

    hei, ce am luat? Am dat si dau, daruiesc din mine poezie si idei, ca si cand as avea un izvor si ii multumesc lui Dumnezeu pentru asta!

    P.S. Stiu ca ai glumit cu tabdrete si prietenie! Iti multumesc.

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 12:24 am

  19. @Maria

    Din cand in cand Pelerinul la rascruce [ de drumuri ] asezat pe piatra de temelie joaca un joc , un fel de Alba-Neagra . Apa acopera piatra ! Piatra sparge foarfeca ! Foarfeca taie apa !

    Religie! Politica ! Masonerie ! … Tot un joc ce combina simbolurile ? Ramane sa definim insa : PIATRA , APA si FOARFECA !

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 1:40 am

  20. @Pelerinule intelept,

    poate ca am multe de invatat de la tine. Ma faci sa ma simt discipol, si asta imi place teribil!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 1:46 am

  21. @Maria
    Chiar crezi ca Pelerinul este un maestru intre maestru ?
    Sunt un biet ucenic [ razvatit ] care ar trebui sa fie mut in fata ta POETO.

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 1:58 am

  22. @ Maria
    Viteza ! Maestru intre maestrii sau maestru intru maestru !

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:01 am

  23. @Pelerinule noptatec,

    dupa felul in care stii sa te joci cu sufletele cuvintelor, esti un maestru la cub!

    P.S. Totusi cred ca Maestru e de ajuns. Mi se pare mai aproape.

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 2:09 am

  24. @ Maria

    Il ispitesti pe Noi Pelerinul ,care tocmai a infrant nisipurile fierbinti ?

    Pe peregrin oricand il poti omenii in OAZA ta ,unde tu esti fiica de rege .

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:17 am

  25. @Stii ce imi prilejuiesti, dragul meu Pelerin?
    Confruntarea cu o dilema: cine este ispita si cine ispititorul, sau este a tour de roles?

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 2:19 am

  26. @Maria
    Prefer sa nu uit ceea ce sunt : Un ucenic .

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:20 am

  27. @Maria
    Poate ca in loc de ucenic ar fi mai potrivit MUCENIC ?

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:21 am

  28. Ai vrea tu, depinde insa ce fel de Mucenic ai putea fi, viteazule Pelerin!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 2:23 am

  29. @ Maria
    Nu depinde de mine . Cu gluga pe un ochi port mereu in spate un manunuchi de vreascuri uscate pentru altarul iubirii ce va sa vie si sa ma-nvie !

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:28 am

  30. @Pelerin, pelerin, dragul meu pelerin,

    daca tu crezi ca aceasta iubire poate veni si ca tu ai putea invia, asa va fi!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 2:34 am

  31. @Maria
    Este ca o mostenire pe care o astepti , nu ca s-o risipesti [ in cheltuieli absurde ] ci ca s-o implinesti prin daruire .

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:38 am

  32. De tine depinde. Si de Destin!
    Pentru ca Destinul se implineste numai daca meriti! De aceea ma straduiesc si eu sa imi inteleg si implinesc misiunea. Prin opera, prin iubire, prin daruire!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 2:40 am

  33. @Maria
    Eu nu ascult decat de porunca : PERIT UT VIVAT !

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:44 am

  34. Poate ca ar fi bine sa asculti porunca inimii!

    Nu ce-ti propui ci ce ti se propune. De undeva din Cerul tau launtric!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 2:48 am

  35. @Maria
    Este ca o invitatie la dans pe care nu pot s-o refuz !

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:52 am

  36. Atunci, danseaza! Cu arta, cu gratie, su desavarsirea pentru care te-ai pregatit atat!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 2:57 am

  37. @ Maria
    Asa voi face .

    Comment by PELERINUL — March 11, 2008 @ 2:59 am

  38. @Pelerinul,

    abia astept sa te vad dansand, ceea ce inseamna supunere la ritm si reguli pe care altfel nu le accepti. Dansul si iubirea, arta si trairea au foarte multe in comun.

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 12:02 pm

  39. Confesiunea unei Divinităţi
    Putere, Pasiune, Înţelepciune

    Comment by George Gross — March 11, 2008 @ 2:22 pm

  40. @Pelerinul si Maria
    Ce va mai alintati voi ca doi porumbei! Sa produca blogul si idile?
    Maria, daca tu esti geniul, inseamna ca pelerinul e Catalina, sau cum e la voi?

    Comment by macho — March 11, 2008 @ 2:22 pm

  41. Nu este o cofesiune utopica, este o confesiune bine simtita si doresc sa fie cat mai mult si traita.

    Comment by ion adrian — March 11, 2008 @ 4:38 pm

  42. Scuze gresesc impardonabil: confesiune si nu cofesiune

    Comment by ion adrian — March 11, 2008 @ 4:39 pm

  43. Maria draga, superb ne-ai infatisat felul in care ai perceput viata si oglinda simbolurilor esentiale din inima ta.
    Emil Cioran spunea ca: “Există inimi în care Dumnezeu nu poate privi fără să-şi piardă inocenţa.”
    Te imbratisez!

    Comment by gabi — March 11, 2008 @ 7:45 pm

  44. @George,

    iti multumesc pentru cuvintele tale atat de generoase incat ma obliga!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 8:16 pm

  45. @Macho,

    este un joc, fara nici un fel de urmari. Nu e nici vorba de idila!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 8:17 pm

  46. @Ion,

    da, e o confesiune adevarata, a ceea ce cred si simt in mod real.

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 8:18 pm

  47. @Gabi,

    iti multumesc pentru comentariul tau atat de frumos.

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 8:19 pm

  48. P.S. Desi ma cam sperie un pic citatul ala din Cioran! trebuie sa meditez la el.

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 8:19 pm

  49. Maria,esti un buchet de trandafiri fara spini.

    Comment by 4sparrowhawk — March 11, 2008 @ 8:32 pm

  50. @4sparrowhawk,

    o, nu! Sunt plina de spini, crede-ma, dar cel mai mare este spinul iubirii, cel care ma doare si ma face sa caut si fericirea mea si fericirea altora.

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 8:35 pm

  51. Este curios cât de mult semănăm. Singurul lucru pe care l-aş fi nuanţat ar fi fost că sunt practicant ortodox dar credinţa mea este către Dumnezeu şi nu este condiţionată de nimic legat de nici o Biserică. Respect Biserica Ortodoxă Română, respect şi celelalte Biserici şi credinţe, fără excepţie, dar nu-mi condiţionez credinţa faţă de nici o instituţie.

    Comment by Bibliotecaru — March 12, 2008 @ 12:31 am

  52. @Bibliotecaru,

    am fost botezata in acest rit, iar bunicul meu a fost un mare practicant. Eu nu sunt. Dar respect mostenirea bunicului meu, altfel am o multime de critici la adresa Bisericii Ortodoxe. Relatia mea cu Dumnezeu este intensa dar personala, directa, fara intercesori.

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 12:37 am

  53. @pelerinul

    uita si de celalat ochi. priveste doar cu acela nevazut, ce-ti va fi altar

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 12, 2008 @ 2:08 am

  54. Atunci poate că suntem clone ale universului mitic?

    Comment by Bibliotecaru — March 12, 2008 @ 10:01 am

  55. Uite un link spre ceva care mi-a plăcut astăzi:
    http://www.romanianvoice.com/sounds/cosbuc/Ludovic_Antal-Moartea_lui_Fulger.rm

    Comment by Bibliotecaru — March 12, 2008 @ 10:02 am

  56. Ce bine imi era cand te gaseam la primul nivel, nu urcam mult incat sa-mi simt inima in gat, urcam doar atatea trepte cat sa pot sa sun iar cand imi deschideai iti spuneam: buna ziua iubito, fara sa gafii ca o locomotiva, aveam o mica intrerupere-n vorbire, care ma avantaja , iti paream emotiv.
    Cand astazi dimineata am sunat la interfon, un glas diafan, vai ce placut era, nestiind ce v-a urma : “domnule, esti primul barbat care ma suna de cand m-am mutat, dar este ultima data cand accept sa ma deranjezi, doamna sau domnita de care intrebi s-a mutat la ultimul etaj, apartamentul patruzeci”
    Am cautat numarul, degetul mangaia butonul interfonului: sa apas !? sa nu apas !? intr-un tarziu am renuntat. Iti las acest mesaj in cutia postala. Nu am incredere in lift. Semnat Jhon Man.

    Comment by omu' — March 12, 2008 @ 10:31 am

  57. Maria, este o fiinţă foarte curajoasă! Pentru asta, te admir!

    Comment by Mihnea Georgescu — March 12, 2008 @ 11:25 am

  58. @Verisorul…..,

    imi place chestia cu ochiu nevazut. Este ochiul care vede nevazutul.

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:26 am

  59. @Bibliotecaru,

    toti suntem un fel de clone ale Dumnezeirii, dar nu la fel de apropiate de original.

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:27 am

  60. ‘omu’,

    te rog sa faci antrenament. Am cunoscut o multime de fraieri care se tem de lift, de trepte, de comunicare, etc, etc.

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:29 am

  61. @Bibliotecaru,

    multumesc pt link. Mi-am adus aminte ca atunci cand eram foarte mica plangeam la acest poem. Teribil! Imi provoci o imersiune in universul meu emotional, desi ma cam feresc de asta!

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:30 am

  62. @Mihnea,

    multumesc. Stiu ca sunt curajoasa, dar acest curaj este platit cu solitudinea artistului!

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:31 am

  63. Draga mea Maria,

    aceasta confesiune poate fi, sper, a multora dintre noi, cei de aici.

    Chiar daca confesiunea mea, ar putea fi, diferi de a ta, intocmai ca si Crezul ortodox de cel catolic(imi cer scuze pentru alaturarea exagerata facuta, dar numai ca functie de exemplu…) la doctrina social-democrata (fata de cea social-..liberala pe care o declari tu!).

    As semna, oricand aceasta confesiune sau as putea, oricand, sa te “acuz” de … “plagiat intelectual al gandurilor si sentimentelor”!!

    Da, ai dreptate, singuratatea este una dintre monedele de plata ale artistului, daca vrei, ale ganditorului, ale celui care “arde” odata cu durerea celor din jur, care simte sentimentelor apropiatilor, cunoscutilor, oamenilor care ii populeaza lumea lui si care se stinge, asemeni unei lumanari,pentru ei, pentru visele LOR care ii devin propriile vise…si “contra cost” artistul primeste suferinta dar si dragostea lumii intregi, pentru ca la el toate sentimentele sunt totale. Dragostea, ura, iubirea, dezamagirea, frica, curajul, toate ii sunt cunoscute, toate sunt traite de EL si aceste sentimente consuma…consuma din carnea vremelnica a trupului…iar aceasta foame, pasiune pentru sentimente complete, traite la intensitate maxima il face pe artist sa se redescopere ca OM, slab in fata coplesitoarei lor forte, dar puternic pentru ca le poate transforma in cuvinte, in gesturi simple….

    Multumesc Maria pentru gestul, simplu si curat, de a-ti expune inima!

    Comment by anca — March 12, 2008 @ 11:20 pm

  64. @Anca,

    iti multumesc din toata inima pentru ca atat de direct, onest, profund si cald m-ai inteles!
    Imi dai mai multa speranta in comunicarea adevarata!
    Iti multumesc inca o data si te astept oricand aici, cu tot dragul.

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:32 pm

  65. @Verisorul
    Sa inteleg ca pastrezi ceva in cutia Pandorei?

    Comment by PELERINUL — March 12, 2008 @ 11:46 pm

  66. @Pelerinul meu drag,

    de ce se amesteca invidiosii? (Glumesc, desigur.)

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:59 pm

  67. Off! Eu sunt de acord cu (aproape) tot ce zici, nu doar în postarea de faţă, dar, permanent trebuie să le formulezi altfel decât ne aşteptăm…

    (De pildă, e foarte iritant să nu vezi grafiat: Iisus Hristos!).

    Comment by Vania — March 14, 2008 @ 5:56 pm

  68. @Vania,

    stiu ca ai dreptate, dar intelege-ma ca am nevoie de aceasta distanta a mea, de acest spatiu personal. Grafia asta de care spui nu adauga nimic semnificativ ci este doar o regula. Eu pretuiesc insa atat de mult continutul incat nu cred ca nu iti dai seama sau nu ma intelegi. Voi conta mereu pe spiritul tau critic dar si pe generozitatea ta!

    Comment by Maria Barbu — March 14, 2008 @ 7:00 pm

  69. Ei, am şi eu fixurile mele cu grafia…

    Comment by Vania — March 14, 2008 @ 7:59 pm

  70. Nu-i nimic, Vania, oricum ramai pentru mine un prieten pretios.
    Iti multumesc pentru ca ai rabdare si intelegere cu mine.

    Comment by Maria Barbu — March 14, 2008 @ 8:51 pm

  71. @Maria
    Ma intrebam de ce oamenilor le place tangoul ?
    Am gasit . A fost inventat de un timid .

    Comment by PELERINUL — March 14, 2008 @ 10:32 pm

  72. Poate ca inventatorul tangoului era un timid, dar era un timid senzual!

    Comment by Maria Barbu — March 14, 2008 @ 10:54 pm

  73. @Poeto
    Invidiosii . Surad si eu pentru ca pastrez secretul lor . Ei ne guverneaza si habar nu au ca fara ei nu ar exista iubire.

    Comment by PELERINUL — March 14, 2008 @ 11:02 pm

  74. @Ce-ti place sa te joci cu spectatorii, Pelerin plin de talent!

    Comment by Maria Barbu — March 16, 2008 @ 9:58 pm

  75. @Maria

    Sa nu-mi spui ca ai citit [ mai bine zis recitit ] :TESTATAMENTUL PELERINULUI !

    Comment by PELERINUL — March 16, 2008 @ 10:25 pm

  76. @Pelerin shakespearean,

    mi se pare ca tu “donezi vietii problemele” tale intr-un gest teatral suprem. Ca un Hamlet eternizat.

    Comment by Maria Barbu — March 16, 2008 @ 10:30 pm

  77. @pelerin

    cu siguranta pelerinule. insingurarile Poetei

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 18, 2008 @ 11:06 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

