MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

March 8, 2008

CE CRED EU DE ZIUA FEMEII

Filed under: Cultura,Dileme,Lumea de azi — Maria Barbu @ 7:49 pm

u am habar cine a inventat Ziua Femeii, dar parca imi vine sa ma revolt. Macar un pic! De ce trebuie sa avem o zi anume pentru a fi sarbatorite? E un fel de generalizare care te face sa fii frustrata ca nu primesti un cadou doar pentru tine, ci alaturi de tine mai primeste si sora, si mama, si fiica, si nu mai stiu cine, astfel incat darul primit de tine de la cineva la care tii devine un motiv de nefericire, pentru ca cel drag nu te sarbatoreste exclusiv pe tine.

Cel putin eu asta simt. Ce sa fac? Simt nevoia de exclusivitate, de iubire numai a mea, pe care nu mai vreau sa o impart cu nimeni altcineva. Parca nici florile nu mi se par la fel de frumoase daca mai primeste si altcineva flori, nici darul nu mai estimgp9804.jpg la fel de dragut, nici felicitarile, nici saruturile. Nimic. Vreau ceva numai al meu, numai pentru mine, intr-o zi pe care nu vreau sa o impart cu nimeni.

Asta e! Sunt o leoaica egoista, stiu, dar imi place sa fiu asa. Nici unul dintre barbati nu cred ca ar fi incantat sa fie sarbatorit asa, la gramada. Nici mie nu-mi place deloc chestia asta cu gramada, cu multimea feminina. Asa incat, pot spune cu sinceritate ca detest Ziua Femeii, sau a Femeilor, cum se spune mai nou, subliniind toata oroarea pe care o simt, fiind pusa asa, la cantitate!

In fine, o sa fac totusi o concesie si o sa le urez tuturor celor carora le place sa sarbatoreasca aceasta zi LA MULTI ANI! Sa fiti frumoase si iubite, si sa aveti puterea de a cere exclusivitate! Merita sa faceti asta! Va rog sa ma credeti


18 Comments »

  1. Ce bine ai spus-o. Esti egoista si iti place sa fii numai tu in centrul atentiei! Dar mi se pare normal sa fie asa. La multi ani totusi! Cel care te iubeste va stii cum sa te sarbatoreasca atunci cand trebuie si chiar si azi astfel incat sa nu te faca sa te simti ca fiind sarbatorita ‘la gramada’, cu toate celalalte. 😆 😉

    Comment by Dana — March 8, 2008 @ 7:54 pm

  2. @Dana,

    multumesc de urare, mai ales ca ai si facut adaugirile de rigoare!

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 7:58 pm

  3. La Multi Ani, Maria!
    Sa fii fericita, realizata si implinita, sa fii iubita si sa ai multe succese. Esti un om deosebit si ai merita toate aceste urari in fiecare zi, nu numai de 8 Martie. Intr-un fel, impartasesc opinia ta. Dar e o traditie care nu ne strica si pe care cred ca o meritam. Aceasta zi a fost inventata pentru a atrage atentia asupra drepturilor femeilor, in lupta – dusa de femei dar mai ales de barbati – pentru emanciparea femeii. A fost o lupta nu usoara, care merita sarbatorita..
    Imi place cum spui tu, ca esti egoista si vrei sa nu imparti nimic cu nimeni, ca femeie, dar tu stii bine ca ce-i al tau e pus deoparte.. asa ca iti doresc o seara frumoasa, sa fii si sa te simti iubita!

    Comment by corinacretu — March 8, 2008 @ 8:07 pm

  4. La Mulţi Ani!
    Cred că e o chestie general feminină, nu e vorba doar despre tine aici. Poate chiar general umană.

    Comment by Mihnea Georgescu — March 8, 2008 @ 8:10 pm

  5. @Scumpa mea Corina,

    ce frumos stii tu sa ma impaci cu mine si cu realitatea! Putini oameni in viata mea au putut face asta. Iti multumesc mult de tot pentru urari si ti le intorc cu toata dragostea si prietenia mea!
    Ai dreptate, stiu bine, in legatura cu semnificatia generala a acestei zile, obiectiv vorbind, dar ma bucur mult ca impartasesti si subiectivismul meu! Mi-esti tare draga si ma bucur mult ca imi esti alaturi si refaci in mine un echilibru de care cred ca aveam nevoie!

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 8:16 pm

  6. @Mihnea,

    iti multumesc.

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 8:17 pm

  7. Hahaha 😛 Nu stiu.. uimitor, insa eu nu sunt egoista in ceea ce priveste sarbatoarea asta. E deranjant numai daca te gandesti ca primesc si altele flori, cadouri, etc. Insa la fel de bine poti sa ignori asta si sa te bucuri de ceea ce primesti. In fond, frumusetea vietii sta in lucrurile marunte 😉 La multi ani!

    Comment by cupcake — March 8, 2008 @ 9:54 pm

  8. @cupcake,

    bineinteles ca ignor asta, dar tot ma oftic!
    La multi ani si tie!

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 9:59 pm

  9. Ai mare dreptate,ieri am simtit din nou cum ma imparte cu 200 de doamne,doar pentru ca statutul lui de om politic o cerea.M-am simtit frustrata si am privit-o ca pe o umilinta,cert este ca nu am putut sa rezist pana la capat ,am obosit joc teatrul asta de 10 ani.La multi ani, pentru cele care nu isi impart ziua si iubirea cu alte femei.

    Comment by mara — March 9, 2008 @ 7:52 am

  10. In spatele meu o turma de barbati, in spatele tau o turma, ne desparte o intindere de brat si-o lungime de floare cu petalele desfacute, pistilul ii plin de polen … femee !

    Comment by omu' — March 9, 2008 @ 8:32 am

  11. ziua asta a fost inventata pentru a castiga florarii intr-o zi cat castiga in jumatate de an, apoi sa mai castige putin si industria cosmeticelor, restaurantele, etc. ca si 14 februarie, 1 iunie sau 1 martie, au un scop pur comercial.

    Comment by impresiiblonde — March 9, 2008 @ 10:39 am

  12. @omu’,

    ai transformat totul in ceva foarte poetic si… senzual!

    Comment by Maria Barbu — March 9, 2008 @ 1:03 pm

  13. @impresiiblonde,

    da, cred ca in mare parte ai dreptate. E o forma de manipulare in scopuri comerciale, numai ca manipularea este de fapt mult mai complexa, asta fiind doar un aspect al ei!

    Comment by Maria Barbu — March 9, 2008 @ 1:05 pm

  14. @mara,

    eu ma distantez din principiu de acest tip de ofrande facute la gramada. Ce spui tu este o chestie personala, care poate sa doara probabil si mai mult.

    Comment by Maria Barbu — March 9, 2008 @ 1:08 pm

  15. “Nu am habar cine a inventat Ziua Femeii”
    Te-am prins, nu mi-ai citit blogul 🙂 😀 🙂
    Mai multe despre Clara Zetkin la adresa:
    http://giconet.blogspot.com/2008/03/e-ziua-ta-iubito.html

    Comment by Bibliotecaru — March 9, 2008 @ 6:57 pm

  16. @Bibliotecaru,

    stiu chestiile astea, dar exprimarea mea este un refuz la adresa acestei inventii. E pur retorica, ca atunci cand spui, “nu stiu ce naiba a facut maica-ta de a produs unh ins ca tine”!!! E o triserie pur si simplu, iar tu esti adorabil de serios!

    By the way… chiar nu citisem articolul tau! Thanks for the link.

    Comment by Maria Barbu — March 9, 2008 @ 7:28 pm

  17. E nostim, aceiasi reactie o asteptam si eu de la femei in trecutmai ales de la cele pe care le admiram sau pretuiam) dar acum este prima oara cand o vad.

    Comment by ion adrian — March 11, 2008 @ 4:41 pm

  18. @Ion,

    te rog sa ma crezi ca asta gandesc despre aceasta zi, nu am facut aici un text artificial. Dimpotriva, ma irita la culme orice artificialitate!

    Comment by Maria Barbu — March 11, 2008 @ 8:22 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

