MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

March 7, 2008

VISUL MEU

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 5:06 pm

Am visat ca recitam niste versuri, sau le spuneam cuiva drag, si nu stiam, – in vis! – ale cui sunt acele versuri. Mi se parea ca sunt ale lui Eminescu, Blaga sau nu mai stiu ce poet. Deodata insa, trezindu-ma, mi-am dat seama ca erau versurile mele! Am avut o stare de emotie intensa cand am descoperit asta, fara sa stiu exact de ce. Asa cum, atunci cand faceau repetitii pentru spectacolul de poezie realizat la Sala Mare Radio dupa poemele mele, Maia Morgenstern si Ovidiu-Iuliu Moldovan recitau in studio, iar eu ii priveam din cabina tehnicienilor, de sus, de parca as fi fost in cer si as fi putut vedea in propria-mi posteritate. E un sentiment teribil, va rog sa ma credeti.

Poemul ale carui versuri le-am visat este de fapt un psalm scris de mine si publicat pentru prima oara in anul 1994 in volumul “Cantec Mut” (volumul meu de debut) si reluat in antologia “Sunt fiica Regelui David” din 2003. O sa il reproduc aici, special pentru voi!

=========

PSALM (4)

=========

ma plange vremea pe afara.

in mine timpul s-a oprit.

sangele-si aminteste de el ca de un schit.

pamantului umflat enorm sub cer

i-ar trebui credinta cat boaba de piper

si s-ar intoace-n mit.

in vasta lumii vizuina,

noaptea-i primejdioasa precum un scorpion.

mi-e gandul sfant ca muntele Sion

si carnea fara vina.

20 Comments »

  1. Sufletul tău visează la ceva ascuns, ceva care are legătură şi cu Eminescu şi cu Blaga. Nu-ţi aminteşti mesajul?
    “pamantului umflat enorm sub cer
    i-ar trebui credinta cat boaba de piper
    si s-ar intoace-n mit.”
    Si Domnul a zis: “Daca ati avea credinta cat un graunte de mustar, ati zice dudului acestuia: ,Dezradacineaza-te si sadeste-te in mare, si v-ar asculta. (Luca 17:6)
    “Adevarat va spun ca, daca va zice cineva muntelui acestuia: ,Ridica-te si arunca-te in mare, si daca nu se va indoii in inima lui, ci va crede ca ce zice se va face, va avea lucrul cerut.” (Marcu 11:23)
    “Adevarat va spun ca, daca veti avea credinta si nu va veti indoi, veti face nu numai ce s-a facut smochinului acestuia; ci chiar daca ati zice muntelui acestuia: ,Ridica-te de aici, si arunca-te in mare, se va face.”(Matei 21:21)

    E timpul să-ţi dezveleşti cuvintele!

    “mi-e gandul sfant ca muntele Sion
    si carnea fara vina.”

    Şi m-am uitat şi iată Mielul stătea pe muntele Sion şi cu El o sută patruzeci şi patru de mii, care aveau numele Lui şi numele Tatălui Lui, scris pe frunţile lor. Atunci am auzit un glas din cer, ca un vuiet de ape multe şi ca bubuitul unui tunet puternic, iar glasul pe care l-am auzit ca glasul celor ce cântă cu alăutele lor. Şi cântau o cântare nouă, înaintea tronului şi înaintea celor patru fiinţe şi înaintea bătrânilor; şi nimeni nu putea să înveţe cântarea decât numai cei o sută patruzeci şi patru de mii, care fuseseră răscumpăraţi de pe pământ. Aceştia sunt care nu s-au întinat cu femei, căci sunt feciorelnici. Aceştia sunt care merg după Miel ori unde se va duce. Aceştia au fost răscumpăraţi dintre oameni, pârgă lui Dumnezeu şi Mielului.
    Iar în gura lor nu s-a aflat minciună, fiindcă sunt fără prihană. (Apocalipsa 14:1-5)

    Timpul nu mai bate, “noi îl vedem, dar nu e” .

    Comment by Bibliotecaru — March 7, 2008 @ 6:33 pm

  2. @Bibliotecaru,

    sincera sa fiu, acum nu mai sunt la fel de inocenta ca atunci. La acel moment, cand scriam acest psalm, eram aproape o fetita, sau ceva mai maricica dar extrem de pura. Acum am deprins viciile acestei lumi, am invatat ce este raul, desi in sufletul meu ramane nestinsa dorinta de puritate, de inalt, de Absolut!

    Comment by Maria Barbu — March 7, 2008 @ 6:38 pm

  3. @Bibliotecaru

    P.S.1
    Esti foarte aproape cu aceste interpretari ale tale, punand versurile mele in relatie cu Scripturile, pentru ca asa este! Cred ca am mai vorbit despre obsesiile mele teologice, despre fascinatiile spirituale, despre ascezele mele launtrice si despre lupta cu pacatul, lupta in care Ingerul meu ma insoteste dar, uneori, ma lasa prada carnii si atunci lacrimile caintei mele ar putea spala universul. Asta se simte in poemele mele, dar nu vad decat cei care au ochi sa vada asa ceva!
    P.S.2
    La asta se adauga pendularea mea intre Legea veche si Legea noua, teama de Tatal si iubirea de Fiul, dar si credinta in Sfantul Duh, care ajunge la mine in momente de har, poetic dar si ca traire simpla, nepoetica. Numai ca toate trairile se transforma intr-un fel sau altul in poezie, in ciuda faptului ca sunt atat de putini cei care pot intelege aceasta natura a mea!

    Comment by Maria Barbu — March 7, 2008 @ 6:53 pm

  4. Teribile primele versuri in al meu suflet, mistuitoare incat imaginea si conceptul vin de-a valma fara a se identifica individual.
    Le-am pus si ca status pe messenger, sper sa nu deranjeze!

    Comment by ddunia — March 7, 2008 @ 7:46 pm

  5. @ddunia,

    exact aceste prime doua versuri le repetam in vis, iar si iar! Da, cred ai dreptate, am avut o clipa de inspiratie geniala!
    Nu ma supar ca ai pus versurile la status, cel mai mult m-as bucura sa ma si numesti!

    Comment by Maria Barbu — March 7, 2008 @ 8:00 pm

  6. Sa ma scuzi, nu am mentionat k am alaturat numele pentru k aveam credinta k se intelege de la sine. Frumosul nume Maria urmeaza imediat dupa versuri.

    Comment by ddunia — March 7, 2008 @ 8:05 pm

  7. Catre Poeta Nascatoare de Lumina ,noi pacatosii si smeritii strigam din adancul sufletului: ajuta-ne, milostiveste-te spre noi, grabeste, că pierim sub multimea pacatelor; pe tine singura nadejde te-am castigat.

    Comment by omu' — March 7, 2008 @ 11:38 pm

  8. @omu’,

    prietene drag, ma faci sa ma simt ca o Zeita! Doamne! Vrei sa ma adancesti si mai tare in pacat, nu-i asa? In pacatul trufiei, de data asta! Ufffffffff!

    Comment by Maria Barbu — March 7, 2008 @ 11:41 pm

  9. Tu chiar îţi iubeşti creaţiile, dacă te încearcă asemenea sentiment de beatitudine la contemplarea lor. Eşti o adevărată artistă…

    Comment by Mihnea Georgescu — March 8, 2008 @ 12:10 am

  10. @Mihnea,

    asta e sigur. Sunt esentialmente artista. Ma bucur ca realizezi asta!

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 12:21 am

  11. Eu nu. Nu recitesc niciodată ce am scris şi dacă o fac mi se pare străin.

    Comment by Mihnea Georgescu — March 8, 2008 @ 12:22 am

  12. @Mihnea,

    arta este o vocatie speciala. Tu ai alte coordonate ale personalitatii, nu trebuie sa fim toti la fel. Numai ca un artist are un anume dramatism interior pe care il inteleg doar cei atinsi, macar putin, de har!

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 12:42 am

  13. Ei, puţin, puţin sunt şi eu atins… 🙂

    Comment by Mihnea Georgescu — March 8, 2008 @ 12:57 am

  14. @Mihnea,

    in anumite momente exceptionale!

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 1:27 am

  15. @Mihnea
    Eu zic ca esti atins bine…:)
    La multi ani de 8 martie, Maria!

    Comment by ciprian blidaru — March 8, 2008 @ 11:36 am

  16. Un mic trandafir tipografic @};-

    Comment by Bibliotecaru — March 8, 2008 @ 1:14 pm

  17. @Ciprian,

    multumesc de urare.

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 5:15 pm

  18. @Bibliotecaru,

    ador trandafirii, chiar si tipografici! iti multumesc.

    Comment by Maria Barbu — March 8, 2008 @ 5:16 pm

  19. @maria

    nici scorpionul nu indrazneste, pe tine, fiica regelui, sa tanjeasca sa te-atinga

    Comment by Verisorul lui Philip Singuraticul — March 12, 2008 @ 2:15 am

  20. @Verisorul….

    nici nu mi-as dori sa ma atinga vreun scorpion. Si nici el nu si-ar dori sa atinga o Leoaica!

    Comment by Maria Barbu — March 12, 2008 @ 11:34 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

