MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

February 12, 2008

SPUNE-MI CE MAI FACI?

Filed under: Dileme,Leapsa — Maria Barbu @ 5:22 pm

Aceasta leapsa , ori anti-leapsa, am primit-o de la Marin, si imi face placere sa incerc sa raspund la ea. Mai intai de toate, voi incerca sa vad ce inseamna aceasta intrebare din titlu. Dupa parerea mea, aceasta este o intrebare pe care o adresezi cuiva doar intr-o discutie inter-personala, fie aceasta pe messenger ori in direct. Ce se intampla insa atunci cand, in virtutea multelor activitati pe care le avem zilnic, nu ne mai ramane timp sa vorbim cu cineva drag? Nu ne mai ramane nici timp si nici energie sa il intrebam pe cel la care tinem cu prietenie si caldura, “spune-mi ce mai faci?”

Virtualul ne mananca si el ideile, preocuparile, energiile cu postarile de pe blog, cu comentariile, cu raspunsurile la comentarii, sustinandu-ne astfel iluzia unei comunicari complete, ceea ce este foarte departe de adevar. Cand sa ne mai gandim la ceilalti, la cei pe care ii iubim, la cei pentru care sufletul nostru simte ceva special, o prietenie calda, o tandrete delicata. Nu ii mai cautam decat foarte rar, nu ne mai amintim de ei decat intamplator si atunci abia avem rabdare sa schimbam cateva cuvinte.

Cat de departe suntem de perioada de inceput a telefoniei mobile, cand le dadeam telefon prietenilor doar pentru a-i intreba doar ce mai fac, ce se mai intampla in viata lor, ce evenimente ii marcheaza. Acum am descoperit messengerul, dar, avand permanent pe ecran lista de prieteni, ni se pare suficent sa le privim numele, sa le receptam micutele avataruri si neglijam sa deschidem fereastra de mess doar pentru a-i intreba ce mai fac si cum le merge. Trec saptamani si chiar luni pana cand ne aducem aminte sa mai intrebam ceva si atunci putem comite chiar oribila impolitete de a-i lasa suspendati in discutie si sa nu le mai raspundem, ceea ce este una dintre cele mai mari grosolanii ale comunicarii pe messenger.

Asa incat, primind aceasta leapsa anti-leapsa, m-am rusinat un pic, am rosit si am inteles cu regret de cate ori am pierdut momentul propice pentru a-mi intreba prietenii dragi “ce mai faceti?”, insistand cu caldura sa imi spuna ce se intampla in viata lor. E bine sa primesti din cand in cand cate o astfel de palma virtuala, sa te reculegi si sa incerci sa recuperezi acele momente de comunicare atat de necesara. Dragii mei dragi, spuneti-mi ce mai faceti? Mely, Dana, Andrei, puteti raspunde?

30 Comments »

  1. Hmmmm.. deci ideea lepsei este comunicarea reala vs comunicarea virtuala?

    Comment by cupcake — February 12, 2008 @ 6:33 pm

  2. @cupcake,

    mie nu mi s-a parut asa, ci faptul ca nu mai comunicam in sensul de interes pentru celalalt, nici real nici virtual.

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2008 @ 6:38 pm

  3. Ce inseamna mai exact o “anti-leapsa”? 😕
    O sa-ti spun ce mai fac, daca vrei tu asa de mult… 🙂

    Comment by Dana — February 12, 2008 @ 6:56 pm

  4. Si sa stii ca imi place foarte mult cum ai surprins aceasta suspendare a comunicarii, fie ea reala sau virtuala. E asa de adevarat incat imi vine sa iau orice persoana din lista mea de acum si sa o iau la intrebari. Pacat ca dupa prima intrebare, as iesi cat mai repede din peisaj, dandu-mi seama ca mi s-au terminat intrebarile si curiozitatea cu privire la ce mai face celalalt. Ciudat. Tuturor li se intampla asta oare?

    Comment by Dana — February 12, 2008 @ 6:58 pm

  5. @Dana,

    esti mortala, extraordinara, ce mai! Asta inseamna ca in lista ta de mess nu prea ai prieteni adevarati, a caror viata sa te intereseze cu adevarat. Poate ca ar trebui sa schimbi lista, sau sa mai umbli putin prin ea, dand la o parte personajele cu adevarat neinteresante!

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2008 @ 7:03 pm

  6. […] Posted on februarie 12, 2008 by cupcake Yup, another one. De aceasta data leapsa vine de la Maria Barbu. Intrebarea din titlu are pentru mine doua semnificatii. Una buna si una rea. Cea buna este in […]

    Pingback by Ce mai faci? « Mwhahaha — February 12, 2008 @ 7:17 pm

  7. Mi-e prea lene sa fac asta. 😛

    Comment by Dana — February 12, 2008 @ 7:17 pm

  8. @Mely, ai scris superb.

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2008 @ 7:27 pm

  9. @Dana,
    si aceasta lene este incriminata in textul meu pt leapsa, asa ca fa un efort si depaseste-o!

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2008 @ 7:28 pm

  10. http://tripover.wordpress.com/

    ai facut o analiza exceptionala.

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2008 @ 7:29 pm

  11. Stii ce am invatat eu in ultimul timp? Ca indiferen cum e comunicarea – reala sau virtuala – am nevoie de ea. Am nevoie sa comunic. Chiar daca am un prieten doar virtual, uneori simt nevoia sa stiu cum o mai duce. Si cred ca e normal.

    Comment by Oana — February 12, 2008 @ 7:30 pm

  12. @Maria: Multumesc, multumesc 😀

    Comment by cupcake — February 12, 2008 @ 7:32 pm

  13. @Oana: Binenteles ca e normal. Cred ca numai un idiot nu se mai intereseaza deloc de ce fac ceilalti, un om normal face efortul si gaseste o cale de a afla ce mai fac prietenii, cunostintele lui. 🙂 Numai ca acest tip de comunicare virtuala ne cam handicapeaza.

    Comment by Dana — February 12, 2008 @ 7:40 pm

  14. @Oana,
    @Dana,
    si eu simt nevoia sa comunic, chiar daca e in virtual. Gasesc de multe ori elemente semnificative intr-o asemenea discutie si de acel prieten virtual ma leaga fire puternice de sentiment, de idei, de proiecte. Asta este castigul extraordinar al virtualului: comunicarea, cu conditia ca ea sa fie semnificativa.

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2008 @ 7:52 pm

  15. […] melc. Cand sa imi pun gandurile in ordine, merge cu viteza luminii! Astazi am primit o leapsa de la Maria Barbu. Ea a schimbat putin subiectul initial care se referea la “Cate ore petreci pe net?” si […]

    Pingback by Tag: Spune-mi, ce mai faci? « Dana Cristiana’s Blog — February 12, 2008 @ 9:13 pm

  16. @Dana,

    foarte frumos post ti-a reusit. Si plin de substanta.

    Comment by Maria Barbu — February 12, 2008 @ 9:14 pm

  17. Maria, nu răspund niciodată la lepşe, dar uite că sunt unele inspirate la care chiar că aş fi onorat să răspund. Nu de alta, dar simt că ar scoate din mine tot 🙂
    Ce mai fac? Nu ştiu, Maria. Poate că asta mă sperie cel mai tare. Mă trezesc dimineaţa şi mă întreb…”ei, astăzi ce mai faci?”.
    Cred că, până la urmă, le fac pe toate.

    Comment by DeMaio — February 13, 2008 @ 12:20 am

  18. @DeMaio,

    dragul meu, tu te lupti cu o anume perfectiune, de aceea te temi ca nu reusesti. Dar reusesti de fapt sa le faci bine pe toate.

    Comment by Maria Barbu — February 13, 2008 @ 12:41 am

  19. Chiar daca nu te-ai vazut de o zi ‘Ce mai faci ?’ este o intrebare care o asteapta cel ce-ti este aproape, pentru a-si descaraca sufletul sau pentru ai obloji o rana sufleteasca. Daca asculti cu inima si nu ai gandurile aiurea te ajuti si pe tine.

    Comment by omu' — February 13, 2008 @ 2:32 pm

  20. “Spune ce mai faci” solicită un răspuns de tipul “Bine, mulţumesc la fel!”. Interesantă este întrebarea “Ce ai fi vrut să faci?”.

    Comment by Bibliotecaru — February 13, 2008 @ 4:48 pm

  21. @omu’,

    da, sigur ca asa este. Orice comunicare adevarata cu cineva drag se face cu inima la fel de mult ca si cu mintea.

    Comment by Maria Barbu — February 13, 2008 @ 6:03 pm

  22. @Bibliotecarul,

    este o diferenta semnificativa intre “ce faci?” care cere un raspuns simplu de tipul “multumesc, bine” si intrebarea mult mai complexa “ce mai faci?” care se traduce prin dorinta celui care intreaba de a afla informatii despre evenimentele parcurse de interlocutor, dar si despre proiectele de viitor ale acestuia.

    Comment by Maria Barbu — February 13, 2008 @ 6:06 pm

  23. Maria ai deschis un subiect delicat, e foarte usor da iti dai cu parerea despre un eveniment sau o persoana cu care nu ai nimic, sau foarte putin in comun.
    Mai greu este sa iti impartasesti cu cineva bucuriile sau si mai greu necazurile.
    Raspunsurile nu pot fi decat de complezenta.

    Comment by radupress — February 13, 2008 @ 7:58 pm

  24. @radupress,

    stiu ce spui. Atunci cand unui prieten ii moare un parinte, nici nu gasesti cuvinte care sa il consoleze in vreun fel. Dar, sunt atatea alte cazuri cand aceasta simpla intrebare “ce mai faci?” declanseaza in celalalt un suvoi de cuvinte, pe care ti le adreseaza cu entuziasm si cu repeziciune, de parca exact asta ar fi asteptat. Fiecare dintre noi simte nevoia sa isi povesteasca trairile si realizarile, dar, din pacate, pe f putini pare sa ii intereseze asta!

    Comment by Maria Barbu — February 13, 2008 @ 8:07 pm

  25. @Maria
    Noi Pelerinul a fost odata in viata intrebat de om : Ce mai faci ?
    Pentru ca Pelerinul nu a putut raspunde promt a raspuns Noi in locul lui :

    Ma-ntrebam … ce sa ma mai fac cu tine OMULE ?

    Comment by PELERINUL — February 13, 2008 @ 9:57 pm

  26. @Pelerinul,

    oare ce mai facem noi? Sincer, cati pot sa raspunda?

    Comment by Maria Barbu — February 13, 2008 @ 10:26 pm

  27. Eu percepeam invers, “Ce faci!” mi se pare a fi imperativul la care aştepţi răspuns. Dar nu are importanţă… Mi-am adus aminte de o poezie pe care am citit-o întâmplător şi mi-a plăcut foarte mult, poate pentru că… de fapt nu ştiu de ce. Am să o citez înainte de a-mi părăsi memoria.

    Doi câini – Alecu Donici

    Un câine, de pe neam dulău,
    Prielnic, credincios către stăpânul său,
    Odată au văzut
    Pe vechiul cunoscut,
    Juju, căţel tărcat,
    Ce din ogradă an în curte s-au luat
    Şi carele acum la o fereastră-n casă,
    Şezând pe un covor de cele mai frumoase,
    Afară mândru se uita.
    — Jujucă: ce mai faci mata?
    Întreabă câinele, din coadă dând încet.
    (Acesta între câini e semnul de respect.)
    — Îţi mulţumesc, mon cher! răspunse lui Juju.
    Sunt bine. Dorm, mănânc, alerg, mă hârjonesc
    Şi pe saltele moi când vreau mă tăvălesc.
    Dar spune-mi: ce faci tu?
    — Eu sunt ca purure. Rabd foame, ploaie, ger,
    Păzind ograda la boier;
    Dorm lângă poartă, sau cu caii,
    Şi de la bucătari ades mănânc bătaie.
    Ba ieri şi un fecior trei lovituri mi-au tras,
    Pentru că n-am lătrat la vreme şi la ceas.
    Dar tu, Juju, cu ce-ntâmplare
    Ai căpătat favor asupra-ţi aşa mare?
    Ce slujbă la stăpân în faptă împlineşti?
    Fiind atât de mic, în ce te bizuieşti?
    — Eu! au răspuns Juju. Mă mir de întrebare!
    Eu fac apporte şi joc ca omul în picioare!
    Din oameni iarăşi sunt la soartă în favor,
    Pentru că-n două labe ştiu a-umbla uşor
    Şi fac apporte
    Când pot.

    Comment by Bibliotecaru — February 14, 2008 @ 9:59 pm

  28. @Bibliotecaru,

    offffffffff, esti super sensibil. Dar imi place fabula asta. Buna de tot!

    Comment by Maria Barbu — February 14, 2008 @ 10:30 pm

  29. […] e, diverse, impresii | Tags: întrebări, cunoscuţi, discuţii, leapşă, vorbe Am primit-o de la Maria Barbu. De fapt, pentru ea e anti-leapşă, interesant. O să văd ce scoate căpăţâna asta a mea de […]

    Pingback by Leapşă - Ce mai faci? « Blogul minunatului creier leşinat — February 16, 2008 @ 11:03 pm

  30. @eXtatic

    ai raspuns frumos si ai nuantat si tu intrebarea. Ma bucur mult.

    Comment by Maria Barbu — February 16, 2008 @ 11:12 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

