MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

January 18, 2008

TANDEM DE LIDERI

Filed under: Leadership,Lumea de azi,Politica — Maria Barbu @ 10:55 pm

A fost de mare efect aparitia presedintelui Ion Iliescu si a fostului premier Adrian Nastase la Antena 3 ! Un exceptional tandem de lideri, sau, cum sa-i mai spun, un tandem de lideri exceptionali. Un moment istoric, asta a fost si sper sa conteze foarte mult si pentru istoria viitoare. Am avut nu doar un foarte puternic sentiment de admiratie, ci chiar de mandrie, sa vad doi lideri politici romani atat de coerenti, de siguri pe competentele lor, de stapani pe idei, dezvaluind o cunoastere extrem de fundamentata a tuturor problemelor politicii romanesti si in acelasi timp viziune politica!

Sigur ca acum vor sari adulatorii basescieni sa ma muste de jugulara pentru ca nu vreau sa vad geniul politic al idolului lor. Ei bine, nici nu se compara bascalia lui Basescu, in nici un fel si in nici un moment, cu seriozitatea si competenta lui Adrian Nastase, ori cu profunda cunoastere politica a unui om de Stat cum este Ion Iliescu. Faptul ca au aparut impreuna este un semnal foarte puternic, este o predare de stafeta politica la nivelul cel mai inalt, fie ca asta le convine portocaliilor, fie ca nu. Cred sincer ca vremea experimentului “sa traiti bine!” a trecut, mai ales ca intregul popor a vazut ca traieste nu doar rau, ci foarte rau, iar Romania de acum este practic teroarea Europei, ca model de criza politica permanenta, ca incoerenta si incompetenta.

Cat despre liderul prezidential de acum, vedem cu totii cat de admirat este peste hotare, mai ales din faptul ca nu il invita nimeni! Asta e semnalul clar al “ilustrei” competente politice care se manifesta la nivelul cel mai inalt. L-am ascultat pe presedintele Ion Iliescu, am vazut ce cunoastere profunda a politicii internationale poseda! Cat despre Adrian Nastase, el are un exercitiu al gestionarii puterii cum nu se mai intalneste in Romania, iar faptul ca este un specialist de forta in relatii internationale il recomanda fara discutie ca viitorul lider prezidential, in mod obiectiv. Cei care incep imediat cu injurii sunt, va puteti da seama, mahalagiii care duc trena mult prea “popularului” presedinte Basescu!

Aparitia in public a acestui tandem de lideri e un semnal puternic si datator de sperante. Chiar cred asta si imi doresc sa se intample de acum inainte numai evenimente care sa ne redea increderea in viitorul politic al Romaniei. Acesti ultimi trei ani au fost atat de dezamagitori, mai ales dupa ce oamenii isi facusera multe iluzii in legatura cu cravatele portocalii! Dar, din pacate, aceste iluzii s-au naruit deja. Trebuie ales un alt drum, o alta cale. Alti lideri. De alta culoare, pentru ca acest portocaliu incepe sa semene prea mult cu un icter politic, care e o boala forte grava. Mortala chiar!

Advertisements

43 Comments »

  1. @Maria Barbu
    Este un tandem, dar este şi o relaţie dintre părinte şi copil. Adrian Năstase este adevăratul moştenitor al lui Ion Iliescu, nu uzurpatorul Geoană. Geoană va avea soarta lui Aveshalom, fiul nemernic al Regelui David, iar Shlomo este Adrian Năstase.

    Comment by Mihnea Georgescu — January 18, 2008 @ 11:35 pm

  2. Maria draga , sa nu te superi pe noul blog e ceva deosebit iti recomand si ti-e

    http://ovidiu-site.webs.com/

    Eram ocupat cu noul blog. chestia aia trebuie s-o rezolv, o sa te anunt.
    Cum era emisiunea cu Adrian Nastase ?
    Despre Basescu, capul lui este cum sa distruga partidele , imi este greata cand vorbesc de el de aceea ma opresc. ps. nu cred ca cineva poate sa-l invinga.

    Comment by Ovidiu — January 18, 2008 @ 11:56 pm

  3. cred ca au avut mare efect …de.fassssss

    eu sunt mai optimist draga Maria , sper sa aiba acelasi costum amandoi si sa fie cazati in aceasi camera. O merita din plin acesti doi gropari ai romaniei.

    Comment by daniel A — January 18, 2008 @ 11:59 pm

  4. Am spus de multă vreme şi de nu ştiu câte ori că Ion Iliescu este singurul politician din România. Unde s-a pregătit pentru asta şi de ce, e partea a doua, nu sunt eu ăla care judecă lucrurile acestea. Mă bucură revenirea sa, cel puţin din punct de vedere al lecţiilor pe care ceilalţi le pot primi de la el.

    Apropos, Geoană era acasă, îl ştergea mama de lacrimi? :d

    Comment by DeMaio — January 19, 2008 @ 12:03 am

  5. @Mihnea,

    oare o fi plans si Iliescu, precum David cand l-a tradat Absalom?
    “Absalom, Absalom, fiul meu Absalom!”

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:13 am

  6. @Ovidiu,

    o sa te vizitez neaparat! Pe blog… si te astept si aici.

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:14 am

  7. @Mariam
    Cu siguranţă. Iliescu este un om de omenie, care “i-a iertat multe” lui MG. Mircea Geoană, nu Mihnea Georgescu. 🙂

    Comment by Mihnea Georgescu — January 19, 2008 @ 12:14 am

  8. @daniel A,

    te rog sa nu te superi, dar as dori sa fii mai elegant in exprimare. Eu nu spun unde si cum as vreasa il vad pe idolul tau! Esti oaspetele meu si as dori sa fii deferent cu mine prin eleganta exprimarii, si atunci voi discuta cu placere cu tine, chiar daca avem opinii diferite. Te rog mult!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:17 am

  9. @DeMaio

    gandeste din perspectiva istorica, Bogdan! Moscova a reprezentat, pentru perioada comunista, ceea ce era Parisul la inceputul secolului XX.
    Nici Basescu nu se rusineaza ca a fost agent comunist=sef de agentie (la Anvers)!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:19 am

  10. @Mihnea,

    chiar crezi ca l-a iertat? Il cunosc bine pe dl. presedinte Iliescu. Nu este razbunator precum Basescu, dar nu cred ca,la cat de riguros este, poate trece peste tradare!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:22 am

  11. @Maria
    “I-am iertat cam multe lui X” – nu este chiar un semn de “clemenţă”, nu-i aşa?
    Geoană nu are substanţă, e incapabil şi de trădare, este o frunză purtată de vânt…

    Comment by Mihnea Georgescu — January 19, 2008 @ 12:28 am

  12. @Mihnea,

    presedintele Iliescu poate fi clement, dar tradarea este o speta care nu suporta clementa!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:35 am

  13. Ma cherie, fiind plecat din oras in ultimele zile,nu am putut sa vad cum s-a desfasurat vizita presedintelui rusiei la bucuresti.sper ca dialogul putat la cotroceni va aduce avantaje tuturor romanilor.(ma refer la pretul gazelor naturale importate,deschiderea pietei ruse pt produsele alimentare romanesti,etc)
    banuiesc ca discutiile nu s-au limitat doar la minsterul justitiei si activitatea DNA.

    Comment by ingi — January 19, 2008 @ 8:24 am

  14. Nici nu se pune problema că Moscova ar fi fost altceva. Tocmai de aceea, nu am voie să judec, aşa cum fac toţi, când aud de apropierea de patria-mamă.
    Iar Băsescu nu se ruşinează de multe, că a fost agent cred că este cea mai mică problemă a sa 🙂

    Comment by DeMaio — January 19, 2008 @ 12:04 pm

  15. @ingi,

    Putin nu a venit si nici nu cred ca va veni la Bucuresti!

    Nici nu are de ce, pentru ca aici are un atat de fidel discipol, incat cred ca este deranjat chiar maestrul de comportamentul excesiv de mimetic al ucenicului.

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 3:23 pm

  16. @DeMaio,

    offffffff, cata dreptate ai!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 3:24 pm

  17. Cu toata consideratia pentru omul politic Adrian Nastase, parerea mea personala este ca el nu e un autentic social-democrat eu l-as incadra mai degraba intr-un prtid de sorginte liberala. Asta nu inseamna ca incerc sa il discreditez in fata admiratorilor sai din pesedisti

    Comment by radupress — January 19, 2008 @ 4:11 pm

  18. @radupress,

    cred ca ai perfecta dreptate, in sensul ca cei doi sunt oarecum diferiti ca nuanta ideologica, Adrian Nastase fiind de centru-stanga sau chiar socialist-liberal, poate mai apropiat de Tony Blair, in timp ce presedintele Iliescu este un om cu adevarat de stanga, meditand la o social-democratie de tip finlandez, ceea ce arata ce model aproape ideal are! Eu nu sunt o admiratoare obisnuita si nu sunt membra de partid, ci ii privesc, dincolo de afectiunea si prietenia pe care le-o port amandurora, ca pe niste modele de lideri, dat fiind ca teoreticianul din mine cauta mereu tipare, matrici, dincolo de realitatile concrete.

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 4:17 pm

  19. Din pacate, eu am pierdut emisiunea. Nu stiu daca de vina e italia 1 sau cartea care mi s-a lipit de degete ceva mai tarziu. Chiar imi pare rau ca nu am vazut-o. Si tine-o tu tot asa, ca te trezesti la Teofil pe lista neagra 🙂

    Comment by oanastoicamujea — January 19, 2008 @ 4:21 pm

  20. Sunt de parere sa mutam Capitala la Moscova…asa vom avea un singur Putin…

    Comment by Ovidiu — January 19, 2008 @ 4:33 pm

  21. @Oana,

    deja am refuzat o gramada de mesage “negre” de la calugarul Teofil, ceea ce inseamna ca e de rau, nu-i asa?

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 5:29 pm

  22. @Ovidiu,

    dragul meu, nu mai fi chiar atat de nazdravan, ca s-ar putea sa se implineasca… si n-ar fi deloc bine!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 5:30 pm

  23. Maria , ca virtuala regina a Romaniei, spunei domnului Adrian Nastase sa nu intre in batalia electorala in tandem cu tatucu Iliescu .Dupa ultima campania electorala pentru prezidentiale a platit destul tribut.

    Comment by omu' — January 19, 2008 @ 6:33 pm

  24. @omu’
    cred ca acum s-a schimbat situatia. E o predare de stafeta si un mesaj f puternic pt electoratul care poate trece de la Iliescu la Nastase. Eu cred ca e de bine!
    Oricum, multumesc!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 6:50 pm

  25. maria

    departe de mine supararile ptr astfel de nimikuri ( de lucuri si de oameni) Poate ca nu m’am prezentat
    sunt banatean draga mea si la mine comunism sau socialism si mai ales asemenea indivizi nu au cautare. Am fost crescut in spiritul muncii al cinstei respectului si tolerantei . Dar sa nu uitam ca si toleranta asta are o limita . Nu pot tolera hotii indiferent ca se numesc nastase iliescu basescu si care mai sunt nemernicul de frunzaverde inclusiv. In orice oranduire furtul a fost condamnat sper sa fie si de data asta. Sustin cele spuse ..acesti nenorociti sunt groparii romaniei..cauza emigratiei masive a romanilor ptr simplul motiv ca faceau foamea!
    Eu unul i’as acuza de genocid si iti jur pe dzeu ca eu cu mana mea i’as impusca.

    Comment by daniel A — January 19, 2008 @ 7:06 pm

  26. si inca ceva…
    vad ce aberatii poti debita..AN la fel ca Tony Blair sau pingilica al batran socialism de tip finlandez. Ce stiti voi de finlanda?
    ce stiti voi de anglia?
    de europa?
    Voi cunoasteti macar Romania?
    De ce nu socialism a la insulele Feroe?..Dzeule mare da’ nu’s interzise drogurile in romania? Dupa ce au blamat capitalismul si occidentul decadent si unul si altu acu’i asemanam cu adevarati oameni si siteme politice reusite. Poi luminatiile voastre voi comparati finlandezi cu romani? pai nu sunt ei neam cu ungurii? Maria retine ca omul sfinteste locul nu popa cu o legatura de busuioc.

    Comment by daniel A — January 19, 2008 @ 7:17 pm

  27. @Daniel A,

    iti respect opiniile si de aceea vreau sa iti raspund. Eu iubesc aceasta tara si aceasta natiune ma presus de viata mea si de aceea imi doresc pentru Romania ce e mai bun. Dar realitatea si idealul sunt foarte departate, asa incat, atunci cand vad ce dezastru poate face un lider-criza ca Basescu, imi dau seama ca romanii nu mai au nici o speranta. Ori, speranta exista acolo unde nu este neaparat ideal, dar nu e nici iadul basescian.
    In Romania de azi, in care mafia a ajuns politica de stat, cand spui despre hotie e ca si cum ai vorbi despre virginitate. S-a furat si se fura in dementa pt ca la putere s-au instalat securistii, cei care stiau totul despre sistem si despre felul in care poate fi fentata justitia.
    Tu crezi ca pe mine nu ma doare? Crezi ca fac aici doar fitze si figuritze de stil? NU! Incerc sa apar Romania si pe romani de reluarea scenariului lui “sa traiti bine!”. Daca ai putea sa ma intelegi, m-ai sustine. Dar, aici, din pacate, nu-ti pot spune tot ce stiu ori toate argumentele care ma fac sa am acest demers.
    Nu pot sa-ti cer decat sa ma crezi pe cuvant. Nu vei regreta!

    Cu prietenie,

    Maria

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 7:34 pm

  28. Maria

    eu imi iubesc in primul rand locul de bastina iar mai la urma in intregul sau tara. I’as iubi pe toti daca s’ar dovedi oameni de omenie . Sunt departe de tara si de asta imi pot da seama asa cum mai toti cei de pe alte meleaguri ne dam seama ce este bun ptr amarata noastra tara. Nu sunt nici republican da’ nici monarhist , insa dupa atatea esecuri cu republica noastra bananiera si dupa ce i’am incercat pe toti “care au mancat salam cu soia” si “nu si’au vandut tzara” ca a trebuit sa o fure ei …este ultima speranta viabila ptr copii nostri ..terapie soc..reinstaurarea urgenta a monarhiei, alt garant pur si simplu nu mai exista oriunde l’ai cauta! Vreau sa o vad pe principesa cu dosar de securitate sau ca a facut licitatii ilicite sau mai stie dzeu ce. Nu vor face minuni e clar dar macar ne vom regasi demnitatea un centru focalizator asa cum bunicii nostri au luptat inrazboaie , la fel cum au facut marea unire. Sa ne scapam de talhari…presedinte insemana slugarnicie , este un om pus la comanda cu bube in cap si de aici tot sistemul si dezastrul. De ce crezi ca Franco a lasat ca Regele sa fie din nou pus in drepturi. Care alta tara din E.U a avut un asa succes economic si chiar politic?
    La inceput se vehicula ca noi vom fi spania estului…da am putea fi , da’ fara presedinti=coruptie=decadenta==subcultura=cultul hotiei=etc..etc..
    ASTA NU ESTE ROMANIA MEA;ASTIA NU REPREZINTA POPORUL MEU. Sunt roman si sunt mandru…sunt banatzan si mi’s si mai mandru!

    Comment by daniel A — January 19, 2008 @ 8:14 pm

  29. @daniel A,

    nici pe mine nu ma reprezinta hotii, curvele, mafiotii, demagogii. Nu sunt de acelasi neam cu mine si nu ii consider ca fiind oameni.

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 9:08 pm

  30. P.S.
    Eu sunt din Moldova, dar iubesc Romania in totalitatea ei, in spiritul ei, in destinul ei. Daca te simti doar banatean, inseamna ca nu te poti detasa, gandesti limitat.

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 9:54 pm

  31. Draga Maria, citindu-te parca ma vad pe mine la anii tai. Imi doresc sa fie cat mai multi ca si tine, care sa stie ce este un adevarat om politic. Sa nu se entuziasmeze de promisiuni desarte, de populismul mult prea exagerat, de discursul pe maidan, de prezentarea de dosare. Ganditi-va ca toti dintre noi, parinti si copii avem undeva un dosar. Oricine doreste sa ne distruga, o poate face. Un dosar facut sau contrafacut este mai credibil decat propria noastra pledoarie. Suntem la ora actuala un popor prea avid de senzational si nu mai conteaza ceea ce stim sau spunem. Singura mea speranta este aparitia unui om politic care sa-l poata anihila pe actualul “sa traiti bine” si tineretul sa mearga la vot. Dragii mei exprimati-va opinia ! Viitorul va apartine ! Nu lasati pe altii sa va hotarasca soarta! Iti doresc cat mai multe posturi care sa incite la discutii si care sa trezeasca interesul pentru soarta acestei tari.

    Comment by ghiocel07 — January 20, 2008 @ 10:54 am

  32. @ghiocel07,

    iti multumesc de comentariu si de faptul ca m-ai pus in blogrolul tau. Mi-a facut placere. Ma bucur de cate ori ma gasesc in blogrolul unor bloggeri de care nu stiam, dar asta imi da sentimentul ca fac ce trebuie si ca exista oameni care inteleg cuvintele mele, ideile pe care le promovez ori atitudinile pe care le propun. Si tu ma intaresti in sentimentul ca demersul pe care l-am inceput aici si care se doreste constructiv isi poate gasi implinirea tot in oameni, in cei care pot recepta aceste mesaje edificante.

    Comment by Maria Barbu — January 20, 2008 @ 4:49 pm

  33. Maria

    tocmai aici este diferenta dintre noi ca romani..ca cetateni ai aceasi tari. Avem origini diferite, cultura diferita , istorie diferita ..eu cred in diversitate. Ma intreb daca tu cunosti cu adevarat romania. Romania perceputa de mine este diferita de cea perceputa de tine.Necunoastrea tarii tale eu o numesc ignoranta. Maria nu esti singura care HABAR NU ARE ca romania de partea celalalta a carpatilor este total diferita si nu este de ieri de azi..este vorba de secole .nu prea imi dau seama in ce consta gandirea “limitata” sau cel putin ce vrei sa insinuezi iar din respect ptr tine si blogul tau nu vreau sa folosesc un alt gen de retorica astfel ca ma voi limita la aceste randuri. te referi cumva la “gandirea multilateral dezvoltata? atunci prefer sa fiu un limitat”

    Comment by daniel A — January 20, 2008 @ 5:03 pm

  34. @Daniel

    de ce esti asa de agresiv? Ce ti se intampla?
    Chiar ma nedumereste atitudinea ta, pentru ca esti prea inteligent pentru asta. Explica-mi, te rog, pentru ca altfel ma pot simti ofensata de chestia cu “multilateral…”
    Ar insemna ca nu ma intelegi in nici un fel si nu voi mai accepta sa iti raspund. Deci, te rog, explica-te!

    Comment by Maria Barbu — January 20, 2008 @ 5:07 pm

  35. Ceea ce am preţuit cel mai mult la acea emisiune a fost faptul că fosta conducere a PSD putea vorbi relaxat despre momentele mai tensionate ale guvernărilor social-democrate.

    Comment by Bibliotecaru — January 20, 2008 @ 8:48 pm

  36. @Bibliotecaru,

    ai dreptate. Erau amandoi liderii detasati si chiar dispusi sa dea o interpretare extrem de generoasa vechilor conflicte!

    Comment by Maria Barbu — January 20, 2008 @ 8:55 pm

  37. Maria
    nu este vorba de agresivitate doar de neintelegere si din cate vad este reciproca.Probabil cuvantul “limitat” este un cuvant de care faci uz in mod frecvent ptr ca mi l’ai mai spus recent pe alt blog. Multilateral insemna de fapt in mai multe directii adica mai simplu alergi dupa iepuri cand de preferat este sa alergi dupa unul singur. Gandirea multilaterala a fost pusa in practica dupa cum stim toti in oranduirea trecuta iar consecintele le tragem noi.Este de preferat sa cunosti putin dar bine.
    Iar ptr ca tot esti moldoveanca iti fac trimitere la B.P Hasdeu si lectureaza lucrarea “Romanii banateni din punctul de vedere al conservatorismului dialectal si teritorial”

    Comment by daniel A — January 20, 2008 @ 9:30 pm

  38. @daniel A,

    m-ai facut sa imi aduc aminte ca am avut un iubit banatean. Un tip foarte dragut dar… extrem de plicticos.
    L-am parasit fara nici un regret!

    Comment by Maria Barbu — January 20, 2008 @ 9:44 pm

  39. maria

    astea sunt provocari ieftine 🙂
    probabil ca tipului ia fost greu sa stea alaturi de un geniu iar tu cum nu puteai discuta despre cum functioneaza un motor diesel sau cum se schimba becuri poate ca este mai bine asa oricum ajungeai la divort la care mai toate geniile invoca lipsa de comunicare si intelegere. Iar ca nota breve si nu vreau sa te simti jignita da’ asta’i felul nostru ca atunci cand luam decizia sa ne intemeiem o familie incercam sa o facem noi de noi..adica banateni intre ei indiferent de etnie, este tolerat si ungurul si neamtul si sarbul mai putin restul. Si mai avem un mare defect noi banatenii..in “zgarcenia ” noastra legendara nu facem multi copii, tot noi preferam ca din agoniseala noastra mai intai sa luam cele trebuincioase prin casa iar mai apoi daca ramane ceva si de carciuma mergem sa ne petrecem, daca nu ..zic nix nu ioc. Banuiesc ca viata voastra este o distractie fara incetare. poate acum intelegi de era plictisitor lover boy-ul tau. Cam asta’i stilul unui banatzan..de multe ori nu vrem sa jignim partenerul care nu intelege ca nu mai prezinta interes si jucam cartea omului plictisitor.

    Comment by daniel A — January 21, 2008 @ 11:14 pm

  40. scuze ptr eroare..” nota bene” bata’l shlogu dà scris!

    Comment by daniel A — January 21, 2008 @ 11:16 pm

  41. @daniel A,

    ce dragut esti. Te rog sa ma crezi ca ai reusit sa ma cuceresti, bata-te shlogu’ sa te bata!

    Abia asteptam sa imi raspunzi, sa vad ce zici!

    Comment by Maria Barbu — January 21, 2008 @ 11:28 pm

  42. sper ca data viitoare sa deschizi ochii si sa’tzi iei un “banatean de transnistria”, o sa ai fun serios. aia stiu o gramada de lucruri si au si gandire care’i pe placul tau. 😉

    Comment by daniel A — January 21, 2008 @ 11:54 pm

  43. @daniel A,

    nuuuuuuuuuuuuu. Esti rautacios pana la Dumnezeu si mai departe. Dar,pentru ca sunt poeta, te iert!

    Comment by Maria Barbu — January 21, 2008 @ 11:59 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: