MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

January 16, 2008

JURNALISTII ANTI SUNT MAI BUNI DECAT CEI PRO!

Filed under: Leapsa,Lumea de azi — Maria Barbu @ 3:12 pm

Am preluat acest subiect de la Andrei Chiliman, via Mihnea Georgescu, pentru ca incepe sa devina un subiect fierbinte si chiar periculos. Presa romaneasca s-a impartit in doua tabere din ce in ce mai clar delimitate: presa pro-Basescu si presa anti-Basescu. Ce anume ii face pe jurnalisti sa fie atat de clar pro sau contra? Este oare vorba de propria lor constiinta sau de vreo comanda politica?

Imi pare rau ca trebuie sa recunosc faptul ca atitudinea pro-Basescu este o atitudine partizana, care nu mi se pare deloc a fi spontana ori de constiinta, ci, dimpotriva, pare sa fie mai degraba o misiune, de tipul osanalelor ce i se cantau “Marelui Carmaci” Ceausescu, iar “Noul Carmaci” Basescu le duce mai departe, la o foarte periculoasa “perfectiune”. De ce are nevoie Traian Basescu de asemenea osanale cantate de jurnalistii de palat, ori de ziare devenite oficioase pentru ca nu ies din cuvantul presedintelui? Asta chiar nu inteleg.

Jurnalistii anti sunt, pe cale de consecinta, toti cei care se pronunta, intr-un fel sau altul, impotriva presedintelui Basescu. Acestia sunt in general jurnalistii critici, cei care nu au mintea inflamata de patima, ci cauta sa deceleze in demersurile prezidentiale acele elemente care sunt periculoase pentru politica interna , dar si pentru politica externa. De altfel, Traian Basescu, fiind un lider care e o sursa de crize permanente, nici nu are cum sa nu starneasca aceste critici, de cele mai multe ori justificate.

Ceea ce este insa neplacut, nu doar din punct de vedere estetic, ci si politic, este faptul ca limbajul folosit de jurnalistii pro-prezidentiali este un limbaj agresiv, arogant, demagogic ori chiar mincinos. Ei vitupereaza impotriva oricui este cumva critic la adresa presedintelui, ori impotriva adversarilor politici ai presedintelui, etaland un vocabular aproape grotesc, din care nu lipsesc nici macar cuvintele triviale, asa cum nu lipsesc nici indemnurile criminale, invitand adeseori la exterminara fizica a adversarilor, ceea ce este chiar penal.

Jurnalistii anti-prezidentiali isi cauta cu mai multa grija si cuvintele si argumentele. Ei par sa fie pusi la zid de corul de laudatori si obligati la a-si justifica atitudinea critica, ceea ce ar fi rizibil si ridicol, daca nu ar fi de-a dreptul periculos pentru libertatea de opinie si libertatea cuvantului, care ar trebui sa prevaleze si sa functioneze intr-o democratie adevarata.

E trist ce se intampla in Romania de azi, pentru ca aduce aminte de epoci depasite de istorie, semanand cu epoca bolsevica. De ce e nevoie ca atatia jurnalisti ori intelectuali altfel respectabili sa se plieze, ca la comanda, la aceasta actiune de inaltare la ceruri a conducatorului mult iubit? Chiar nu s-au saturat oare de epoca Ceausescu, atunci cand dictionarul limbii romane parea sa fie insuficient pentru termenii laudativi supremi care ii erau dedicati marelui conducator?

Haideti sa ne regasim echilibrul si ratiunea, sa ne pastram spiritul critic, pentru ca liderii nu sunt importanti ca persoane, ci sunt importanti in functie de serviciile pe care le fac natiunii, de felul in care se pliaza pe interesul national, nu cum isi apara interesul personal ori orgoliul si pivilegiile unei functii pe care nu intotdeauna o merita.

Jurnalistii ar merita sa fie vocile ratiunii si ale natiunii, nu ale unor pasiuni mai mult sau mai putin daunatoare, ori ale vreunui lider cu mandat limitat!

Advertisements

74 Comments »

  1. Atata timp cat la noi inca nu a fost depasita cu adevarat perioada comunista si mentalitatea aferenta, jurnalistii nici nu prea au cum sa fie altfel. Se vede in fiecare actiune politica faptul ca inca suntem extrem de ancorati in mizeria asta. Una-doua, vine dosaru’!

    Comment by cupcake — January 16, 2008 @ 6:10 pm

  2. @cupcake,

    este f adevarat ce spui. Cumplit de adevarat. Nici nu imi vine sa cred ca dupa aproape doua decenii de la caderea comunismului, oamenii astia tot mai gandesc si procedeaza la fel. O fi un semn e imbecilitate, de neputinta a noastra, a romanilor, de a evolua?

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 6:33 pm

  3. Daca e ceva ce am invatat cu adevarat din meseria asta, este ca nu poti fi impartial. Si asta nu datorita salariului sau a spagii, ci, pur si simplu, din motive de ratiune proprie. Uneori esti inversunat, alteori simti durerea si tot asa. Pana la urma, orice ai face, tot om ramai.

    Comment by cartiimparatesti — January 16, 2008 @ 7:19 pm

  4. Reiau: Daca am invatat ceva din meseria de jurnalist, acel lucru e ca nu poti fi impartial. Jurnalist sau nu, tot ai propriile opinii. Si aici nu vorbesc despre cei care iau spaga. Dar tot om esti, uneori te infurii, alteori te doare si iti vine sa te rascolesti.

    Comment by oanastoicamujea — January 16, 2008 @ 7:22 pm

  5. @cartiimpaatesti,

    cred ca nu poti ramane impartial, pentru ca orice om e imperfect, nu e inger. Dar asta nu inseamna ca nu poti gandi, nu tu, persoana cu care vorbesc acum, ci acel tu general. Poti folosi propria ratiune si decela unde este binele si unde este raul, avand drept criteriu binele public, al natiunii, al tarii. Spun asta pentru ca un lider nu are voie sa se reprezinte pe sine, iar jurnalistul care contempla actiunile unui lider trebuie sa tina cont de asta.

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 7:29 pm

  6. @Oana,

    degeaba te doare daca nu transformi durerea asta intr-o lectie pentru ceilalti!
    Nu crezi?

    P.S. Imi place sa vorbesc cu tine sub doua identitati!

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 7:31 pm

  7. Jurnaliştii sunt cel mai bun barometru al mizeriei. Atât timp cât ei nu sunt ceea ce ar trebui să fie, e semn că sociatatea românească este la pământ. Cum era cu câinele de pază al democraţiei? Da, este, în sensul că se gudură la ceea ce primeşte. Acum, nu am să stau să scot la iveală ceea ce se întâmplă în presă. Am să spun doar că aservirea este la modă, iar cea politică este la rang de artă. În rest…totul se găseşte pe fluturaşul de serviciu…

    Comment by DeMaio — January 16, 2008 @ 9:59 pm

  8. @DeMaio,

    teribil ce spui tu, Bogdan! Dar e limpede ca atata timp acest barometru, cum ii spui tu, e dereglat, inseamna ca realitatea insasi e anormala, monstruoasa, desfigurata de ce e mai rau, si in plan moral, si in plan social, si in plan politic.

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 10:04 pm

  9. Draga Maria Barbu, ti-am lasat un mesaj sincer pe blogul meu.

    ceea ce am vrut sa spun este ca ma simt intr-un stat legionar – adica fascistii imbracati in costume PD-iste si-au gasit adapostul in noul regim basist, nu stiam sa-mi explic de unde fanatismul asta pro-basescu ? de unde sustinerea asta oarba ?Sunt convins ca chiar daca Basescu va anunta ca era securist noii legionari il vor sustine in continuare. Nu te-ai intrebat nicio-data de ce oare nici un securist nu a fost prins sau nu a fost tras la raspundere ?

    Comment by Ovidiu — January 16, 2008 @ 10:12 pm

  10. @Ovidiu,

    tocmai acest fanatism ma trimite la trupele de securisti, organizati dupa caderea comunismului in stil paramilitar, ascultand orbeste de un singur comandant. Nu ti se pare ca se suprapune acest model pe realitatea obedientei totale si a sustinerii absolute pe care o ofera PD-L lui Traian Basescu. Iar bietii oameni… au creierul spalat tot dupa infailibilele metode securistice!

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 10:20 pm

  11. Deşi jurnaliştii at trebui să fie toţi anti-, realitatea zilei de azi ne arată că fiecare ziarist anti- este de fapt şi un ziarist pro-. Pentru că ziaristul nu mai ţine cu “poporul” ci este şi el, asemeni preşedintelui, jucător.

    Comment by Bibliotecaru — January 16, 2008 @ 10:36 pm

  12. :)) Da, nu stiu de ce s-a inregistrat asa, si am crezut ca primul nu s-a salvat. Am vrut sa iti las la al doilea OANA, dar nah 😀

    Comment by oanastoicamujea — January 16, 2008 @ 10:37 pm

  13. @Bibliotecaru,

    asa e. Ai reusit sa sintetizezi perfect situatia jurnalistilor de azi.
    Offfff, Doamne!

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 10:38 pm

  14. @Oana,

    e foarte frumos ca s-a intamplat asa.
    Nici o problema.

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 10:40 pm

  15. @Maria Barbu
    Mulţumesc pentru răspuns. Observ şi eu această timiditate a stângii. Mi se pare nefirească. E adevărat că nu ne putem coborî la nivelul lor de mahala, dar prea ne-au încălecat jurnaliştii gen Realitatea TV sau Cotidianul, cu aroganţa lor fariseică. Şi când te gândeşti că Năstase era numit corupt şi arogant… în realitate este un om foarte cald şi deschis şi, cred, profund onest.
    Are dreptate Ovidiu, trăim într-un stat “naţional-legionar”! Voi detalia pe blogul meu aceasta…

    Comment by Mihnea Georgescu — January 16, 2008 @ 10:48 pm

  16. @Mihnea,

    mai presus de noi, de partide, de ideologii, de lideri, este Romania, iar cei care nu sunt in stare sa judece demersurile police in functie de cum raspund acestea interesului national, nu prea au ce cauta in presa!

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 11:00 pm

  17. Cum sa nu draga Maria, dar e un joc foarte periculos, Basescu se joaca cu focul, el nu reprezinta poporul roman el reprezinta nu mai o parte, avea dreptate Adrian Nastase !

    Comment by Ovidiu — January 16, 2008 @ 11:06 pm

  18. @Ovidiu,

    cum poate sa vorbeasca in numele tarii cineva care distruge echilibrul politic al acelei tari, punand-o intr-o permanenta stare de criza, expunand-o pericolului de a-si pierde si pe plan international statutul si demnitatea?

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 11:10 pm

  19. Scriu ceva inspirat de voi, Maria şi Ovidiu, despre Statul naţional-băsescian în care încă trăim.

    Comment by Mihnea Georgescu — January 16, 2008 @ 11:12 pm

  20. Draga Mihnea Georgescu te rog sa comentezi si pe blogul meu.

    Comment by Ovidiu — January 16, 2008 @ 11:12 pm

  21. @Ovidiu
    Cu plăcere, am intrat des, dar mă fură “peisajul”… 🙂

    Comment by Mihnea Georgescu — January 16, 2008 @ 11:14 pm

  22. @Mihnea,

    bravo tie, ma bucur ca noi te-am inspirat.

    P.S.Nu mai spune de “peisajul” de pe blogul lui Ovidiu…. Ma face sa imi doresc niste interventii cu silicon…

    Comment by Maria Barbu — January 16, 2008 @ 11:22 pm

  23. […] dar societatea românească nu a evoluat suficient din punct de vedere al mentalităţilor. Spunea Ovidiu, pe interesantul blog al Mariei Barbu, că se simte ca într-un stat naţional-legionar. Corul […]

    Pingback by Băsescu! Prezent! Stolojan! Prezent! « Mihnea Georgescu — January 16, 2008 @ 11:32 pm

  24. Maria

    ai un nume frumos si o mare doza de naivitate. Incerc sa argumentez.
    cum vezi tu situatia din
    republica moldova?
    inclin sa cred ca realist
    dar…incearca sa convingi un moldovean de al locului ca gresesc atunci cand ii acorda atata incredere lui voronin…ai sa constati ca este imposibil. ce vreau sa zic cu asta?
    pai…
    tot timpul am fost de parere ca distanta de tara iti lasa loc de o anumita claritate, cu alte cuvinte nefiind cuprins de patimi si simpatii partinice ai o cu totul alta perceptie a lucrurilor ce trebuiesc facute. Exemplele sunt slava domnului multe in indelungata noastra existentza si istorie.Cum percepem noi cei din diaspora Romania, cum o percep cei care ne’au oferit o sansa de a trai decent? O percepem ca pe o tiganime generalizata, fara cea mai mica urma de a reveni la o stare de normalitate. Ca in toate cazurile normalitatea va fi in cele din urma impusa de cei care au aceste parghii. Penibila taxa auto este doar un exemplu. Europa face pipi pe orgoliile caraghioase ale unor penibili care’si au locul rezervat in istorie..adica la coltul rusinos. Romania nu intelege un lucru important. Europa nu are nevoi de smekerashi, au mai incercat si alti. Imi este foarte greu sa inteleg de ce exemplele bune din europa nu sunt copiate?
    Toti sunteti mari specialisti in toate dar cu toate astea va doare’n basca atunci cand treceti pe rosu la semofar cand claxonati ca tampiti sau mai ca nu va urcati pe cel din fata voastra ca are o amarata de dacie si nu se da la o parte.Asta ca sa nu mai zic de mizeria de pe strazi la care mare parte dintre voi va aduceti contributia aruncand pe geam pachete de tigati doze de bauturi etc..Bomboana pe coliva stii care este?
    Noi cei de “afara” apreciem ca foarte curajoase actiunile lui popey marinaru presedinte, sincer gaozar sau negaozar daca au si vreo finalitate se va bucura de respectul nostru .Este inadmisibil ca’n secolul 20 respectiv 21 romanii sa’si paraseasca tara ptr simplu motiv ca acasa se moare de foame. Care au fost capetele de acuzare ptr ceausescu ce au dus la executia sa?
    Poate ca acum iti dai seama ca tzepele pe care le’as pregati sunt insuficiente. Am ramas uimit cand am auzit ce datorie are romania …83 de miliarde de euro..in afara de cei din top 300 mai sunt si altii?
    e posbil ca bucurestiul sa fi facut jumate din aceasta datorie..e normal asa ceva?
    Maria trebuie sa iei in calcul ca si tu ai de achitat in contul romaniei cca 10.000 de euro. cam atata este dator in clipa de fatzA fiecare cetatean roman
    As fi bucuros sa stiu ca ti’ai cumparat macar o pereche de pantofi de bani astia.

    Comment by daniel A — January 16, 2008 @ 11:48 pm

  25. @daniel A,

    eu traiesc bine, multumesc. Sotul me e un arhitect de succes iar eu muncesc pe mii de euro pe luna, pt ca, avand un doctorat in leadership reprezint o minte care e bine platita de Bruxelles. Cam de banii astia imi cumpar haine in fiecare luna, si nu exagerez. Dar tot ma doare ce se intampla in tara acum. Stiu ca ni se vor impune din afara reguli europene, iar eu stiu ce inseamna asta pentru ca am trait in afara si in mare parte familia sotului meu traieste in Occident ( fiind o ramurica Rothschild – sic!)
    Dar stiu ca misiunea mea e sa raman aici si sa ajut la recoagularea unei elite politice si a unei elite adevarate in Romania. Stiu, sunt naiva si chiar utopica. Da, dar sunt Poeta si asta ma face sa imi gases fericirea si in imaginatie.
    Aici e locul meu si vei vedea ca voi reusi, chiar daca acum e aceasta tiganie, de la varf pana la baza!

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 12:06 am

  26. @Maria
    Prietena ta Oana face parte din echipa de zgomote . Nu am vrut sa va deranjez . Ca sa va spun drept chiar nu am vrut sa va deranjez [ in ultimul anotimp ].
    Anul Domului 1985 . Tata m-a dus la un meci pe Giulesti si mi l-a aratat pe acel nebun frumos . Mama la National , la premiera , o groza de bani ! Jumatate din spectatori la pauza PA [ englezeste ].
    -SI NOI MAMA DE CE NU O STERGEM ?
    -Puiut, plecam cand domnul Academician [ corespondent ] pleaca , nu cand vrem noi . Ce la meci cand ai fost cu tatal tau [desi eu sunt mama ta ] El [adica poetul , prozatorul … ] a plecat la pauza ?
    Pelerinul se roaga acum pentru cel ce nu s-a mocirlit in actuala [ 1990-2008 ] mare aiureala si nici in Trecuta .

    Acum cand toata lumea isi aduce aminte de Eminescu [ 15 ianuarie ] nu-l uitati pe cel ce cat de curand are sa paraseasca acest taram , unde prietenul lui ,, a zarit ceva lumina “.
    Te rog Maria sa-i transmiti ,,cartii imparatesti ” toate [ cele mai bune ] . Atat de bine sti TU s-o faci , tu Poeta mea , atat de controversata [ la mine pe penultimul meu post ]. Daca nu as fi fost decat peregrin m-as fi infrigurat de sumele platite de BRUXELLES dar fiind doar NOI Pelerinul stiu ca-n orice colt de strada , ma v-a intimpina un natang sau o natanga , cu o cafea sau cu un ceai , indiscret sau indiscreta; De unde ai plecat PELERINULE ?
    -Tineti doamna [ sau domnule ] cafeaua [sau cafa ] ori ce-ai al tau [ceaiul ] , vin de departe ,stiu ca nu doresti sa sti unde ma duc ! UN PIC DE VIN PUR MI-AR PRINDE BINE !
    Scuza-ma Maria , am crezut ca sunt in blogul meu si scriu pentru tine . Vezi tu , viata ca si via [ vita de vie ce a luat-o razna ] si-a infipt radacinile acolo unde piatra este mai seaca [ mai stralucita ].
    Ma bucur sincer ca sotul tau este un arhitect de succes insa imi vine ca un traznet , o intrebare fireasca : Faptele Pelerinului poate sa-i inflenteze sau sa-i inspire mestesugul prea iubitului tau sot ?

    Comment by PELERINUL — January 17, 2008 @ 4:02 am

  27. @Maria Barbu
    Cred că ne vom vedea şi în spaţiul real, marţi seara, “la Iliescu”! 😉

    Comment by Mihnea Georgescu — January 17, 2008 @ 6:17 am

  28. Nici eu nu cred in presa romana, atata timp cat presa e finantata de grupuri de interese politice sau economice inclusiv de nevinovatele reclame de tot felul, atata timp cat presa nu se poate sustine singura din clasica distributie pe piata, nu are cum sa informeze corect din contra va duce o campanie de manipulare a populatiei in favoarea celora in slujba care se afla.
    Demisia lui CTP demonstreaza acest lucru.

    Comment by radupress — January 17, 2008 @ 8:01 am

  29. @daniel A – Situaţia în Republica Moldova? De ce ar trebui să ne intereseze asta?

    @Ovidiu – Să pui pe acelaşi plan PD-ul şi legionarii mi se pare, dacă nu o prostie cruntă, măcar o demenţă cultivată. Ce naiba, omule!

    Comment by DeMaio — January 17, 2008 @ 10:34 am

  30. @Pelerinul,

    dragul meu Pelerin, de ce ai citit raspunsul meu anterior dat lui daniel A?
    Eram chiar iritata, altfel nu fac niciodata trimitere la sot, bani, etc, adica la acele elemente care nu ma definesc pe mine, Maria, care sunt singura in cautarea Adevarului?

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 10:59 am

  31. @radupress,

    da, polarizarea presei este o consecinta a actiunii grupurilor de interese. Ce ma socheaza insa, la modul cel mai neplacut cu putinta, este limbajul folosit, care face deservicii majore moralei noastre fundamentale. Nu inteleg de ce trebuie sa se complaca jurnalistii in a fi aruncati in lupta precum cainii si lasati sa se sfasie intre ei? de demnitate nu mai stie nimeni?

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 11:02 am

  32. @Mihnea,

    e foarte posibil sa ajung marti seara la Club A. Mi-ar face mare placere sa ne intalnim acolo!

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 11:03 am

  33. @Maria
    Imi place de prietenii tai si am incercat sa-i spun Oanei cateva cuvinte calde din inima . Am simtit ca erai putin iritata si am ales acel final care sa-ti aminteasca ca totusi esti Poeta [ in primul rand ].
    P.S.
    Daca as putea sa te-nveselesc iti fac o marturisire : Nu am citit comentariul lui daniel A. si nici nu am de gand sa fac acest lucru .

    Comment by PELERINUL — January 17, 2008 @ 11:51 am

  34. Nu sunt deloc de acord cu unele aspecte prezentate. Cum adica jurnalistii pro au un limbaj “agresiv, arogant, demagogic ori chiar mincinos (…)grotesc”? Iar jurnalistii anti “isi cauta cu mai multa grija si cuvintele si argumentele”?

    Ma gandesc doar la Valentin Stan si la Cristoiu si imi ese de ajuns sa-mi dau seama ca, poate, e gresita aranjarea cuvintelor in text. Ca, poate, “jurnalisti anti” ar trebui sa ia locul expresiei “jurnalisti pro”. Asa lucrurile s-ar mai apropia de adevar.

    Comment by yoyoyoi — January 17, 2008 @ 12:51 pm

  35. Astăzi mi-am adus aminte că mai exista un grup de ziarişti, şi anti, şi pro dar şi oligo… Am scris astăzi despre un caz, din păcate care nu este singular. Am scris astăzi despre ziariştii cu tupeu, despre ziariştii care se consideră deasupra întregii societăţi. La început am vrut să scriu despre ziaristul-afacerist, acelaşi ziarist despre care a mai umblat zvonul că umblă şi cu şantajul. Despre el cred că se va ocupa, în curând, şi alţii. Am hotărât deci să scriu despre ziarişti teribilişti care se joacă de-a teroristul pe aeroport. Când s-a izbit avionul de acel camion, jur că m-am gândit că sunt ei care încearcă să dovedească cât sunt de deştepţi că au înşelat vigilenţa paznicilor. Sfârşeam comentariul întrebându-mă unde este limita dincolo de unde se poate trece. Societatea prin organele ei responsabile va ierta ziarişti dacă intră abuziv în palatul Cotroceni? Dar în arhiva operativă a SRI? Dar într-un buncăr de rachete (dacă România are aşa ceva)? Unde se va spune stop?
    Sunt trist într-o ţară tristă şi am din ce în ce mai puţin chef să trăiesc. Privesc în faţă şi văd mulţi, prea mulţi, ani în care singurul scop este să mă zbat ca să supravieţuiesc, să trăiesc exact aşa cum consideră alţii că este mai bine. Şi zău că nu pot să suport să fiu conduşi de proşti.

    Comment by Bibliotecaru — January 17, 2008 @ 4:12 pm

  36. @Pelerinul,

    iti multumesc pentru efortul tau. M-ai inveselit si m-ai facut fericita aducandu-mi aminte ca eu sunt mai intai de toate Poeta. Restul este mai mult munca decat bucurie, in timp ce Poezia este pentru mine bucurie pura!

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 6:41 pm

  37. @Bibliotecaru,

    bine i-ai denumit: oligo! Nu vezi cat de stupide sunt articolele de ziar ori buletinele de stiri? De aceea, exacerbarile de atitudine politica nici nu le mai par anormale, atunci cand ei sunt in stare sa faca din orice oroare, ori din orice mizerie, o stire de interes national!?

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 6:44 pm

  38. @yoyoyoi,

    ai si tu dptate. Exista si exceptii, dar eu ma refeream la curentul general, si, mai mult decat atat, ma intereseaza argumentele si criteriile.
    Pentru ca, daca ar fi vorba doar de optiuni politice, sunt obligata sa le respect chiar si pe cele cu care nu sunt de acord.
    Pentru mine, criteriul absolut il reprezinta interesul national!

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 6:51 pm

  39. @DeMaio,

    credeam ca iti va raspunde persoana care propune subiecul Republica Moldova, Bogdan!
    Ai drepate, nu ma intereseaza. De altfel mi se pare o diversiune perfida in aceasta discutie!

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 6:58 pm

  40. @Bibliotcaru,

    te rog nu mai fi trist! Va rasari soarele si pe strada noastra, ca sa citez un clasic bolsevic!

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 7:00 pm

  41. fara sa stiu am postat si eu un post despre jurnalisti. interesanta coincidenta. l-am scris pentru ca nu mai sunt ce trebuie sa fie. nici cei pro prezidentiali nici cei anti-prezidentiali. sunt la fel. apara interese. nu pot fi de acord cu tine ca cei pro sun mai vituperanti si cei anti sunt mai obiectivi. sunt la fel. a te pozitiona pe una din extreme inseamna a acorda gir unei grupari – ambele dubioase. nu-i apara. logoreea lor paralogica ar vrea sa faca asta…
    de mai bine de un an de zile ma tin departe de aspectul politic. atat timp cat e caricatura desenul meu ar fi redundant.
    o seara buna

    Comment by gmmail — January 17, 2008 @ 9:19 pm

  42. @gmmail,

    sa nu-ti imaginezi ca eu ii iau in brate pe jurnalistii anti-Basescu numai pt ca sunt anti. Ma intereseaza principiile conform carora sunt anti,nu doar asa, pur si simplu.

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 9:29 pm

  43. Mai nou cei care sunt anti-Base incep sa fie cumva intimidati. Cel putin asa am inteles din micul conflict care a avut loc intre Domnul Gadea (“Sinteza Zilei” – Antena 3) si presupusii “paparazzi” din Peugeot-ul 206 cu care au tamponat apoi masina lui Mircea Badea care venise la apelul lui Gadea.

    Comment by Aurel Dragut — January 17, 2008 @ 10:15 pm

  44. @Aurel,

    accidente de acest fel se vor intampla din ce in ce mai des, pt ca oamenii lui Basescu sunt antrenati chiar si pt a ucide.
    Sunt profesionisti.

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 10:40 pm

  45. acum chiar ai depasit limita. Care sunt acei oameni antrenati pentru a ucide? Cine sunt ei? Cine-i antreneaza?

    Cred ca unii vad prea multe filme de actiune si nu fac diferenta intre realitate si imaginatie… Hai sa nu exageram, dati-o naibii de treaba…

    Comment by yoyoyoi — January 17, 2008 @ 11:17 pm

  46. @yoyoyoi,

    daca Traian Basescu este un lider care mizeaza pe serviciile secrete, asa cum este f limpede, acele servicii au si oameni antrenati pentru eliminarea teroristilor ori… adversarilor. E f simplu. Eu vad teoretic dar confrunt si cu realitatea. Tu, nu stiu ce vezi sau ce stii, dar e f clar. Nu aberez ci ma bazez si pe teorie si pe fapte.

    Comment by Maria Barbu — January 17, 2008 @ 11:41 pm

  47. Ce este foarte limpede? Ca Basescu mizeaza pe servicii sau ca serviciile au oameni antrenati? Nu ca ar fi foarte important, dar nu inteleg din constructia frazei.
    Ce inteleg este ca unii exagereaza. Si cand ajungi sa spui ca Basescu isi pune oamenii sa-i ucida pe altii (la propriu) atunci e clar ca “exagerat” e putin spus…

    Comment by yoyoyoi — January 18, 2008 @ 12:04 am

  48. @yoyoyoi,

    depinde de cat de buna sau rea intentie ai.

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 12:10 am

  49. Intentie sa ce?

    Comment by yoyoyoi — January 18, 2008 @ 12:16 am

  50. @yoyoyoi,

    eu nu scriu cu nici un fel de rea intentie, deci nu accept sa mi se atribuie rele intentii. Faptul ca suntem sau nu de acord cu o problema poate si trebuie sa fie tratat cu deferenta, altfel nu putem comunica.
    Poti sa ma critici si sa imi spui ca exagerez, ceea ce este posibil, dar te rog mult sa nu imi atribui niciodata vreo rea intentie. Ok?

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 12:33 am

  51. eu nici n-am pomenit de intentie, rea sau buna. Doar am zis ca mi se pare total exagerat ce ai mentionat tu acolo. Atat.
    In rest, toate cele bune 🙂

    Comment by yoyoyoi — January 18, 2008 @ 12:36 am

  52. @yoyoyoi,

    te rog sa tii seama si de faptul ca poeta din mine foloseste exagerarea ca pe o figura de stil, desi ma cam feresc de ea, dar…
    Si tie toate cele bune!

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 12:40 am

  53. @yoyo—etc

    Maria, cu finetea ei obisnuita a ocolit raspunsul pe care-l asteptai, caci ea este un intelectual democrat rasat. Uite, iti raspund eu (iesind dintr-ale mele) si-ti voi spune ce cred eu: Presedintele Basescu, din nefericire pt dumnealui, este cel mai vasal presedinte al Serviciilor de securitate care, sub mandatul dumeanealui au creat o situatie de “stat in stat”. Dansul, va ramane in istorie purtand acesta rusinaosa pata si nicidecum ca un om politic anti-comunist cum se pretinde. Care servicii? Pai cum care? Acelea ale caror reprezenati fusesera prinsi in subteranele Bucurestilor si erau filmati in Spitalul de Ungente Bucucresti legati cu catusele de pat. Acelea care au creat imbranceala din 1989. Ai sa te intrebi, probabil, cati gandesc ca mine. Iti raspund de pe acum: toti cei care au credut in promisiunea de a “trai mai bine” si-au gasit in loc, circul unei razbunari politice impotriva aripii de opozitie. Cred ca ti-e clar ca intr-un stat pretins democratic, presedintele nu creaza organisme judiciare extra-statale,subordonate presedentiei, avand rolul de a incarcera opozitia. Un astfel de efect este cel al unei junte politienesti. Este exact ceea ce se intampla curent in RO. Noteaza, eu ma aflu peste ocean iar in universitatea in care lucrez de 9 ani, se afla 38 de romani; toti gandesc in acest fel. Asa se vede de la departare situatia curenta din RO. Iar pe intectualii gen Cartarescu, Liiceanu, Tismaneanu si din pacate si Patapievici, noi ii vedem total compromisi moralmente. Nu te supara, asta-i doar un punct de vedere, lipsit de orice intentie. Stii, oamenii au inceput sa se trezeasca din euforia portocalie. Cei de stanga se intorc spre stanga iar cei de dreapta se (adevrata dreapta) se vor regrupa. Traim un an complex din punct de vedere politic. In USA republicanii se pare ca vor pierde alegerile. Vor avea loc schimbari corespunzatoare in tarie europene “prietene”.Iti doresc toate cele bune si-ti sugerez sa fii mai relaxat/a; acest website este unul pur intelectual, unde se discuta evenimentele sub forma de principii; deci, nu cadreaza spiritul paukerian. Cu bine, CJ

    Comment by Dr C — January 18, 2008 @ 4:46 am

  54. Maria draga, in toata lumea exista jurnalisti pro si contra, in Romania sunt jurnalisti care exagereaza, la ce ma refer, un jurnalist sau chiar un ziar ca EvZ pro-basescu nu sunt deloc obiectivi nicodata nu am citit la EvZ un articol impotriva lui Basescu sau vre-o critica, in lumea civilizata exista cum zice Iliescu “Echlibru” daca jurnalistii incercau cu o mica luciditate sa vada si parte anti intr-o lumina mai favoroasa sau poate ca si ei sunt platiti sau santajabili sau sunt interese la mijloc , eu cred ca ziarele au scopul comercial daca scandarurile provocate de basescu le aduce multi cititori ce poti facea, eu cred ca ziarele ca ZIUA nu fac parte din aceasta categorie unicul ziar care-l consider ziar restul tabloide.

    Pa, ma intorc spre seara te astept cu raspunsuri si aici si acolo la mine daca ai timp.
    O zi buna.

    Comment by Ovidiu — January 18, 2008 @ 3:32 pm

  55. @CJ,

    ce analiza necrutatoare ai facut! Si cat de adevarata, din pacate!

    Poate-mi dai o adresa unde sa iti trimit cartile mele, si poezie si teorie de leadership!

    Salutari calde din partea mea celorlalti romani care lucreaza alaturi de tine!

    Te imbratisez cu drag.

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 7:56 pm

  56. @Ovidiu,

    sigur ca peste tot in lume jurnalistii au si atitudini pro si anti, dar pastreaza un anume echilibru, isi argumenteaza opiniile, nu au aceasta atitudine stalinista “cine nu e cu noi e impotriva noastra”, pe care au adoptat-o fara exceptie pro-basescienii.

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 7:58 pm

  57. Am râs astăzi cu lacrimi, de unul singur în faţa PC-ului. De ce? Iată:
    http://giconet.blogspot.com/2008/01/hai-s-i-fac-un-dosrel-hai-hai-s-ne.html
    Eu nu înţeleg cum este posibil atâta bâlbâială la asemenea nivel. Miniştrii aceştia parcă sunt elevi cu lecţia ne-învăţată.

    Comment by Bibliotecaru — January 18, 2008 @ 8:11 pm

  58. @Bibliotecaru,

    la asa presedinte, asa gunvern; la asa guvern, asa ministri.
    Trebuie sa recunosti ca numai PSD-ul are profesionisti adevarati, chiar daca iti place sau nu acest lucru.

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 8:48 pm

  59. Cu sinceritate va adresez aceste rânduri.
    Tineretului care doreste sa dezrobeasca de actuala structura psd ista care nu corespune social democratiei europeene.

    In cazul unui procesus de Rengeneerig, de altfel propus si Domnului Mircea Geoana va pot recomanda sursa.

    “Doamnelor şi domnilor,
    discuţiile purtate în jurul temelor propuse de Institutul Şincai sunt fără îndoială interesante şi importante pentru momentul actual al existenţei PSD.
    Găsirea unor răspunsuri corecte la cele zece întrebări ale materialului (un document foarte interesant – nb) ar putea însemna un pas semnificativ înainte pentru partidul nostru în demersul său politic.
    E într-adevăr decisiv să aflăm care este acum electoratul PSD, cui i se adresează stânga în România anului 2008, care este strategia necesară pentru alegerile locale, cum putem recâştiga Capitala, care ar fi portretul robot al candidaţilor noştri de succes la viitoarele alegeri. După cum este iar foarte util să analizăm la rece şi fără menajamente rezultatele alegerilor euro-parlamentare de anul trecut.
    Eu o să încerc însă să răspund la o altă întrebare…

    Cine este principalul competitor politic al PSD?

    – ELECTORATUL !!!

    Dacă ne aflam în oricare din momentele istorice pe care le-am trăit împreună după 1989, răspunsul la această întrebare ar fi trebuit să fie o analiză a scenei politice, a sondajelor de opinie şi a raportului dintre ofertele partidelor şi agenda populaţie.
    Ne aflăm însă într-o cu totul altă situaţie…
    Noi nu ne confruntăm cu un partid politic într-o bătălie electorală normală.

    – PSD ul se confrunta cu :
    • el insusi,
    • ambitii bolnavicioase,
    • idei fixe,
    • nu se renunta la generatia depasita ideologic
    • nu vrea sa evolueze

    Noi suntem acum în faţa unuia dintre momentele decisive nu doar ale PSD, ci ale întregii societăţi româneşti. Dacă după alegerile care urmează, la putere în România se vor afla Traian Băsescu şi partidul său prezidenţial, devine foarte puţin importantă soarta PSD-ului, fiindcă destinul nostru naţional se va afla în cumpănă.

    – SINGURA SOLUTIE DIZOLVAREA si un alt statut, social european modern (voir sesiunea UMP cu discursul lui Tony BLAIR)

    De aproape patru trăim în epoca lui Traian Băsescu.
    În toată această perioadă, el s-a aflat din punct de vedere politic în minoritate. Aşa au hotărât alegătorii în 2004 şi apoi prin ruperea Alianţei DA, această minoritate a devenit şi mai pronunţată. Şi totuşi, hai să privim atenţi la ce s-a întâmplat cu justiţia, cu politica externă, cu relaţiile cu vecinii, cu serviciile secrete, cu interesele geostrategice, cu politica militară, cu libertatea de expresie, cu drepturile civile, cu încălcarea Constituţiei, cu abuzurile organelor de anchetă în toată această perioadă în care Traian Băsescu nu a avut de fapt puterea aşa cum şi-a dorit-o.

    – Ce se intâmpla, se datoreaza celor 12 ani de incompetenta guvernare FSN, PDSR si PSD precum si la cei 4 ani de opozitie destructiva.

    – Formatia „socialista” condusa de Domnul Ion ILIESCU, cu guvernarile sale succesive au demonstrat lipsa de incredere in evolutia politica, de unde si haosul actual.

    – In dec 1989 nu mai trebuia gândit Socialism cu fata umana

    – Domnului Ion ILIESCU trebuie sa i se recunoasca meritul initial, participarea la caderea comunismului, intrarea in politica si setea sa de putere a degenerat si a compromis ROMANIA.

    Am fost în toţi aceşti an prea puţin atenţi la escaladarea fenomenului totalitar în România. Poate fiindcă am crezut că, după 1989, şi mai ales după 2007, nu ne mai putem întoarce în trecut.

    – Domnul Adrian NASTASE trateaza situatia prin prisma sa personala.

    Ne putem întoarce…
    De fapt şi trecutul se poate perfecţiona şi vine după noi.
    Am crezut că Europa ne va apăra de excese.

    – UE îi place aceasta situatie, chiar o incurajeaza, daca nu ati remarcat, este foarte grav.

    – NIMIC nu functioneaza în Romania a parte ceva din economie.

    – Ceva din economie, adica cea tinuta de capitalul strain

    Uitaţi-vă în ziarele de săptămâna trecută şi analizaţi.
    Cazul Norica Nicolai, cazul “profesorul”, lotul de opt…

    – Vor mai urma, fiti siguri, 18 ani nu s-a facut nimic in acest domeniu.

    În numai o săptămână…
    Fiecare dintre noi am reacţionat în aceşti trei ani împotriva exceselor lui Traian Băsescu…
    Am ţinut discursuri, am avut apariţii publice, am scris texte în ziare… La o replică a noastră au existat zece replici ale susţinătorilor lui Traian Băsescu. Dar cel mai grav, la o replică a noastră a existat mai mereu o contrareplică administrativă a instituţiilor publice subordonate deciziilor lui Traian Băsescu.

    – Ati rectionat in interesul personal si nu al natiunii
    ***

    Nu aveţi nevoie să detaliez motivele pentru care Traian Băsescu este un pericol pentru România stângii, pentru acea parte a României pe care PSD o reprezintă.
    Vă voi aduce aminte fugar doar câteva din aceste argumente:

    1. România devine tot mai mult o ţară izolată, neluată în calcul de partenerii externi importanţi, din care investitorii se retrag. Va fi din ce în ce mai dificil să convingem actori politici şi economici intenaţionali să privească statul român ca pe un spaţiu favorabil creşterii şi dezvoltării, şi nu ca pe zona de speculaţii, incertitudine şi instabilitate care tinde să devină acum. Democraţiile occidentale ezită să discute cu un asemenea interlocutor, iar acest efect se va măsura nu numai în răceală diplomatică, dar mai ales în numărul de oportunităţi economice ratate. Romania risca sa devina un fel de Pakistan al Europei de est, o zona interesanta doar din punct de vedere geostrategic pentru unele mari puteri.

     ROMANIA s-a izolat dupa mineriadele din iunie 1990 si in continuare

    2. Calea actuală duce la polarizare şi la izolarea tot mai mare a populaţiei asistate (cea cu care vorbea până acum PSD). Milioane de oameni cărora nu li se oferă şanse în ţară sunt “alungaţi” în străinătate, iar acasă nu sunt lăsaţi să se dezvolte. Dreapta nu numai că ignoră problematica populaţiei dependente de sprijinul statului, dar pare că desconsideră însăşi existenţa acesteia. Agricultura, în special, este un domeniu total abandonat de politicile recente, deşi în acest domeniu încă activează un segment important al populaţiei, iar integrarea europeană a produs efecte importante. Plecarea în străinătate este privită ca un refugiu de actuala administraţie, fiindcă este echivalată cu ieşirea acelor români de sub protecţia statului român – atitudine greşită şi contraproductivă.

     Cine vorbeste ? Adrian NASTASE.

     Ati facut totul sa aruncati natiunea in saracie si umilinta

     Chiar v-ati laudat cu plecarea co nationalilor din tara, explicând …

     De a lungul guvernarilor amintite ati lansat si dezvoltat economia importurilor si ati uitat productiile interne, industria, agricultura,

     Ati dezvoltat un „socialism de inavutire cu minimum de munca” importul.

     Etc, ETC.

    3. O ţară tot mai conflictuală duce la crearea unei societăţi tot mai violente şi agresive, la toate nivelurile. Intoleranţa, conflictualitatea şi dezbinarea sunt politici promovate de la cel mai înalt nivel, iar ele au început să contamineze întreaga societate. La aproape toate nivelurile, în majoritatea domeniilor şi în rândul tuturor categoriilor sociale, suspiciunea şi negativismul sunt atitudini totmai des întâlnite, ceea ce generează agresivitate şi poate crea violenţă.

    • Cine a creat aceasta societate violenta si agresiva ?

    • V-ati pus aceasta intrebare ?, va spun eu, guvernarile amintite.

    • Este foarte greu sa refaci ce s-a distrus in 18 ani,

    4. Scopul lui Băsescu este să distrugă PSD, dar în acest fel riscă să distrugă şi o largă categorie de populaţie (cel puţin la nivelul reprezentării sale sociale). Din prima zi a mandatului său, obiectivul central al preşedinţiei lui Traian Băsescu a fost dezintegrarea şi anihilarea PSD. El nu se va opri până când acest partid nu va fi complet inofensiv şi lipsit de voce în politica românească. Odată cu PSD, însă, vor fi lipsiţi de voce şi oamenii din categoriile reprezentate de noi până acum.

    • Scopul lui Traian BASESCU este sa readuca societatea Româneasca pe drumul bun si sa nu distruga PSD

    • Pentru moment, Adrian NASTASE doreste sa distruga PSD si sa induca in eroare natiunea ca RAUL ROMANIEI vine de la Traian BASESCU. UE cunoaste ADEVARUL

    • Va asigur dupa cum se manifesta nu se va opri niciodata de la acest proiect, readucerea ROMANIEI pe drumul bun, cel europeean.

    • Natiunea l-a mandatat, el are obligatia sa raspunda natiunii, de altfel ceea ce a facut in ultimele saptamâni demonstreaza angajamentul sau cu tara, rezultatele sondajelor dovedesc aceasta.

    • Presedintele Traian BASESCU îsi doreste si incurajeaza existenta unei competitii democratice intre partide, ce ati facut Domnule NASTASE ?

    5. Atacurile lui Băsescu la adresa regulilor şi a clasei politice duc la scăderea autorităţii în general. Este un fenomen pe care îl resimţim tot mai mult şi care va afecta, tot mai mult, funcţionarea instituţiilor de la orice nivel.

    • Se doreste scaderea autoritatii celor care nu au inteles ca ROMANIA este in 2008 si nu se mai poate guverna ca ieri.

    6. Băsescu, deşi trăieşte într-o democraţie, crede în varianta adevărului unic. Paradigma lui nu este una în care pot coexista grupuri diferite, pluralism, toleranţă. A şi declarat că îi reprezintă, ca preşedinte, doar pe cei care l-au votat. Varianta lui este una în care rămân în picioare doar cei care i se supun. PSD are de ales în a i se supune sau a i se opune.

    • Ce toleranta doriti, amnistie generala cu MAFIOTI si OLIGARHI ?

    • Faceti o politica constructiva, social democrata si veti avea pluralism.

    • Va amintiti ce ati declarat cu ani in urma la adresa PNTCD ?

    • PSD are de ales o singura cale, DIZOLVAREA si crearea unui partid social democrat, renuntarea la fosile si mumii.

    Acum, adevăratele noastre întrebări devin următoarele:

    Ce putem face pentru a-l opri pe Traian Băsescu?

    1. Şi, mai ales, cum putem să îi atragem alături de noi pe cei care, la fel ca noi, nu acceptă modelul Băsescu?

    • Sa creati un model superior, nimeni nu va opreste !!!

    2. Am fost la putere de mai multe ori.

    • Nu ati crezut in viitorul ROMANIEI, ati guvernatat pentru buzunarul personal !!!

    3. Cunosc mecanismele statului şi pârghiile puterii.

    • Confundati persoana cu partidul, inca o greseala, fara Adrian NASTASE, Romania este in pericol

    4. Dar ştiu de asemenea că până în acest moment oamenii politici români s-au abţinut să le folosească.

    • Sub PSD nimeni nu va adera, daca nu ati inteles este foarte grav !!!

    5. Spre deosebire de aceştia, Traian Băsescu nu are nici o limită.

    • Traian BASESCU nu trebuie sa se opreasca in misiunea sa !!!

    6. Nici constituţională, nici morală, nici legată de interesul naţional.

    • Constitutia nu mai corespunde etapei actuale, morala celor 18 ani a distrus tot ce avea mai bun ROMANIA.

    7. Traian Băsescu are doar scopuri.

    • Bune, eradicarea coruptie, mafiei si….

    8. Le ştiţi: partid prezidenţial, majoritate absolută, republică prezidenţială.

    • Nu ati crezut in viitorul ROMANIEI, ati functionat pentru buzunarul personal !!!

    9. În faţa acestei realităţi care acum este incontestabilă, PSD-ul este, de fapt, singurul adversar natural al Traian Băsescu.

    • Domnule Nastase, pentru Dvs. MAFIA, OLIGARHIA, CORUPTIA, GOLANIA nu reprezinta dusmanul natiunii!!!

    • Traian BASESCU este prietenul natiunii

    Sau ar trebui să fie…
    Dacă noi eşuăm în tentativa de a-l opri, nu are cine să o facă.

    • NU TREBUIE SA ESUATI, SA CREATI UN ADEVARAT PSD, fara fosile si mumii.

    • Renuvelati structurile de partid, statul, compozitia.

    • In 2009 tot Traian BASESCU va fi Presedintele ROMANIEI

    • Aveti timp sa va modernizati,

    • Un REENGENERING in profunzime este imperativ necesar

    Dacă noi nu găsim răspunsurile corecte la întrebările pe care materialul Institutului Şincai le ridică, mi-e teamă că lumea românească de după 2009 va arăta mult mai urât decât ne imaginăm.
    Dar, să fim oneşti, şi-a imaginat cineva, în 2004, că România poate ajunge unde a ajuns acum?
    ……

    Noi suntem cu totii aici pentru a vorbi despre starea stângii în România.

    Putem spune, aşadar, că este periculos ca astăzi stânga să nu fie în stare de nimic, fiindcă dreapta, după cum am văzut, este în stare de orice.

    Vina va apartine, draga domn Adrian NASTASE

    NB

    Voi remarca daca ati inteles ceva din acest mesaj, daca va fi gomat sunteti acelasi din 1989 dec

    Comment by Stefan RADOVEANU — January 18, 2008 @ 9:34 pm

  60. @St. Radoveanu,

    va rog, dle Radoveanu, nu mai fiti atat de fanatic, pt ca mi se face groaza de dv! Ma sperie fanaticii. Sincer.
    Fiti mai echilibat si respectati si opiniile celorlalti!
    Nu mai mergeti doar pe principiul excluderii, pt ca sunt convinsa ca puteti mult mai mult decat atat!

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 10:02 pm

  61. @
    Marie Barbu

    Cine are urechi sa asculte, cine are cap sa i-a aminte
    Cine mai gândeste sa nu piarda timpul.

    Este timpul tinerilor pentru a asigura o batrânete normala parintilor si perinitatea natiunii.
    O seara placuta,

    Comment by Stefan RADOVEANU — January 18, 2008 @ 10:19 pm

  62. Ce părere are domnul RADOVEANU despre evrei?
    Dar sincer, că oricum nu e numele dumneavoastră real… Proveniţi de la Iaşi, o zonă cu tradiţii antisemite… Parcă a fost şi o familie de legionari Radoveanu…

    Comment by Mihnea Georgescu — January 18, 2008 @ 10:21 pm

  63. Domnule sunteti foarte curios, am sa va raspund.
    Ati vazut evrei prosti ?
    Eu nu am vazut, deaceea nu va intreb ce orige aveti.

    Sunt bucuros ca v-ati terzit.

    Comment by Stefan RADOVEANU — January 18, 2008 @ 10:47 pm

  64. @Ştefan RADOVEANU

    De ce v-aţi ales pseudonimul RADOVEANU?
    George RACOVEANU a fost un teolog ortodox român legionar, emigrat în Germania.
    http://ro.wikipedia.org/wiki/George_Racoveanu
    Vă alegeţi pseudonime neaoş româneşti… în general. Ce părere aveţi despre evrei şi despre Mişcarea Legionară?

    Comment by Mihnea Georgescu — January 18, 2008 @ 10:50 pm

  65. @RADOVEANU
    Când ne-aţi făcut “ţigani” pe mine şi pe Adrian Năstase, la mine pe blog, nu vă făceaţi probleme cu privire la originea mea. Acum, păreţi să băteţi în retragere… Achtung!

    Comment by Mihnea Georgescu — January 18, 2008 @ 10:53 pm

  66. @St. Radoveanu,

    sunteti prea departe de realitatile Romaniei si cuvintele dv dovedesc asta. Sigur ca aceste indemnuri ne pot fi utile si puteti fi sigur ca vom alege cu mai multa grja de acum inainte!

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 11:03 pm

  67. @Mihnea,

    nu poti vorbi despre un om avand drept criteriu doar numele lui!

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 11:04 pm

  68. Mihnea,

    mai e ceva. Doar ai citit si tu, ca si mine, despre felul in care agentii serviciilor secrete isi aleg numele ori identitatea! Nu e nici o legatura intre persoana si nume, asa cum este pentru noi, ceilalti! Ei sunt cameleonici si trateaza identitatea ca pe o haina care se poate schimba!

    Comment by Maria Barbu — January 18, 2008 @ 11:07 pm

  69. Sorry Maria, sau Miriam. 🙂
    Aşa e! Dar şi alegerile astea trădează nişte preferinţe…

    Comment by Mihnea Georgescu — January 18, 2008 @ 11:36 pm

  70. Acum is sigura, e un facut. Cum ma duc eu la examen, cum va apuca pe toti vorbaria.

    Comment by oanastoicamujea — January 18, 2008 @ 11:57 pm

  71. @Mihnea,

    stii ca sunt Maria! Sau Maria(m)!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:09 am

  72. @Oana,

    vrem sa-ti facem in ciuda!

    Comment by Maria Barbu — January 19, 2008 @ 12:09 am

  73. […] scris un articol foarte fain. Splendid chiar. Politic splendid. Articolul în cauza se numeşte: „Jurnaliştii anti sunt mai buni decât jurnaliştii pro!”. Un articol care a declanşat o adevărată dezbatere intelectuală la ea pe blog. Nu mai puţin […]

    Pingback by Maria Barbu « Problema de rezolvat — January 21, 2008 @ 12:24 pm

  74. […] scris un articol foarte fain. Splendid chiar. Politic splendid. Articolul în cauza se numeşte: „Jurnaliştii anti sunt mai buni decât jurnaliştii pro!”. Un articol care a declanşat o adevărată dezbatere intelectuală la ea pe blog. Nu mai puţin […]

    Pingback by CE PARERE AVETI? « MariaBarbu Weblog - idee şi expresie — January 21, 2008 @ 6:07 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: