MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

December 19, 2007

IN ASTEPTAREA CRACIUNULUI

Filed under: Ideal,Sa facem lumea mai frumoasa si mai buna,Sinele ascuns — Maria Barbu @ 12:22 am

Stiu ce inseamna Craciunul, ca semnificatie mistica. Stiu ce inseamna Craciunul si ca semnificatie launtrica. Inseamna puritate, generozitate, bunatate, deschidere sufleteasca. Cati dintre noi se pot lauda ca asteapta Craciunul pregatiti sufleteste? Vad in jurul meu oameni alergand innebuniti sa cumpere mancare, bautura, podoabe. Se pregatesc daruri, asa cum se fac si sarmale, fara semnificatie profunda, fara suflet, fara gand. Totul a devenit o formalitate si toata aceasta forfota seaca aproape ma intristeaza, asa cum mi se face groaza de rautatea batranelor care se cearta dupa ce tocmai au iesit din biserica.

Stiu ca eu insami ma bucur de apropierea Craciunului ca un copil prostut, care vede stralucirea podoabelor de brad si ii stralucesc ochii. De multe ori am petrecut Craciunul plangand, ascunsa undeva in casa, sa nu ma vada nimeni, pentru ca imi simteam sufletul trist si, desi daruiam iubire, aveam impresia ca mi-era inima ferecata ca o nuca incuiata. Dar anul acesta astept Craciunul cu inima deschisa, cu sufletul mai proaspat si mai zambitor.

Am avut un an greu, cu multe dezamagiri si prima dintre ele este legata de zona oficiala, nu atat de cariera, cat de relatia mea cu sfera guvernamentala. Deazamagire si lipsa de fair-play, asta e ceea ce am simtit. Nu pentru ca nu as fi facut eu ceea ce trebuia, ci pentru ca nu mi s-a raspuns cu onestitate, cu profesionalism, cu seriozitate.

In plan personal insa, dincolo de durerea sufleteasca pe care am resimtit-o in urma unei experiente sentimentale de mare intensitate, pot spune ca am bucuria de a descoperi ca a fost o experienta modificanta, edificanta. In sufletul meu s-au deschis fantanile miracolului si capacitatea mea de a iubi, ori de a ii intelege pe ceilalti, a capatat si mai multa substanta si redimensionare.

Sunt bucuroasa ca vine Craciunul, pentru ca ma gaseste mai curata si mai plina de elan sufletesc si de proiecte generoase. Ma preocupa binele celorlalti, ma intereseaza destinul oamenilor pe care ii iubesc, dar si al conationalilor mei, tocmai pentru ca suntem din aceeasi tarana si de sub acelasi cer. De aceea, acum cand mi-e sufletul cristalin si inima generoasa, in asteptarea Sfintei Sarbatori de Craciun, va pot privi pe toti in ochi cu seninatate, cu sinceritate, cu franchete, cu loialitate si entuziasm.

Ma bucur ca va am alaturi pe voi, prietenii mei din virtual, tot asa cum ma bucur de cei din viata reala. De altfel, pe unii dintre voi ii am alaturi si in realitate. Haideti sa asteptam acest Craciun mai plini de speranta si de incredere ca tara asta va avea un viitor mai bun, tot asa cum fiecare dintre noi isi doreste pentru el insusi si pentru familia lui tot ce este mai bun si mai frumos!

christmas-star2.jpg

10 Comments »

  1. Nu ştiu de ce trebuie să te dezamăgesc eu de fiecare dată 😦
    De fapt Craciunul şi naşterea lui Iisus sunt două lucruri diferite, ca şi Paştele cu învierea lui Iisus.

    Se spune că pastorul Craciun, a carui soţie a primit-o în gazdă (în grajdul său) pe Fecioara Maria, s-a înfuriat pentru decizia soţiei sale şi i-a tăiat mâinile acesteia. Fecioara Maria însă i le-a lipit la loc. Văzând minunea, Crăciun se converteşte la creştinism şi începe să facă o mulţime de cadouri slugilor sale.

    Desigur, dacă ar fi existat o astfel de întâmplare, ar fi fost cu siguranţă în Noul Testament.
    O explicaţie mai “cuminte” este alta. Moş Crăciun este de fapt Moş Nicolae.
    Moş Nicolae se spune că avea obiceiul de a face daruri în noaptea 5-6 Decembrie. Vechiul zodiac spune despre noapte 5-6 decembrie că este sărbătoarea bradului… iată câ începe să semene cu ce avem azi despre Crăciun.
    Sărbătoarea Crăciunului se pare că a fost introdusă prin secolul IV. Motivul? Biserica Creştină a vrut să “acopere” o tradiţie păgână care celebra naşterea soarelui.
    Desigur, aceste lucruri au fost atunci. Acum Crăciunul este într-adevăr acea sărbătoare legată de puritate, generozitate, bunătate, deschidere sufletească… Marelele necaz este că pe lângă toate acestea s-a transformat şi într-un maxim bestseller economic. În această perioadă economia îşi bagă rebututirle în faţă, supermarketurile îşi vând produsele expirate, televiziunile fac emisiuni de umplutură cu colinde… De aceea nu prea particip sufleteşte la “scandalul-bucurie-ho-ho-ho” Crăciunului. Prefer să mă retrag în mine şi să ţin un moment luuuuung de reculegere şi conştientizare.

    Comment by Bibliotecaru — December 19, 2007 @ 9:51 am

  2. @Bibliotecaru

    crede-ma ca astea sunt lucruri pe care le stiu f bine, iar faptul ca spun Craciunul in sensul de identificare cu Nasterea este o chestie voita. Am niste cunostinte in teologie si simbolistica pt ca m-am ocupat de asta, nu iti fa probleme,ca nu ma surprine in nici un fel comentariul tau. Sunt mai putin naiva decat par, dar imi place sa imi pastrez o anume inocenta interioara, chiar daca ea pare unora ca frizeza starea nestiutoare.
    Raman insa la placerea de a celebra Craciunul, chiar daca legatura cu Sacrul este “facuta” si nu reala. Predau de mai multi ani un curs de simbolistica si stiu ce importante sunt simbolurile, intr-atat incat ele ajung sa acopere realitati.

    Comment by Maria Barbu — December 19, 2007 @ 6:33 pm

  3. Ai dreptate cu oamenii care fac, în ziua de azi cadouri din obligaţie… nu din plăcere… nu pentru că aşa o simt… foarte rău… cadourile ar trebui oferite din inimă, toate, nu numai de Crăciun, numai că de Crăciun mai special… totuşi e luna cadourilor, luna când vine Moşul 😀
    Şi ziceai ,,Ştiu că eu însămi mă bucur de apropierea Crăciunului ca un copil prostuţ, care vede strălucirea podoabelor de brad şi îi strălucesc ochii.”… ei bine cred că fiecare ar cam trebui să ne bucurăm de acestă sărbătoare în acest fel… şi de fapt, aşa ne-am bucura sincer, cu adevărat, ca un copil inocent, care nu a făcut nimic rău, care vede lucrurile pentru prima dată, poate chiar puţin speriat să nu facă ceva rău… Eu cred că în asta înseamnă Crăciunul… o bucurie sinceră… 😀

    Comment by Dacy — December 19, 2007 @ 8:10 pm

  4. Exista o singura zi din an cand atat oamenii mici cata si cei mari primesc si dau daruri ,isi spun vorbe de duh , canta , rad , se bucura si pentru ca ziua in care toate acestea se intampla , sa poarte un nume i s-a spus ‘Nasterea Domnului Iisus’.
    Maria multumesc pentru colinda gandurilor tale !

    Comment by omu' — December 19, 2007 @ 10:20 pm

  5. @Dacy

    cred ca e adevarat ce spun credinciosii, ca uneori iti speli sufletul cu lacrimi si atunci se limpezeste totul, si comunicarea cu oamenii si cea cu Dumnezeu. Exista in fiecare dintre noi un nesat, o sete de puritate, pe care insa o resimtim in moduri diferite. Daca avem sansa de a ne simti inocenti si chiar de a fi cu adevarat asa, atunci Craciunul poate fi o sarbatoare a sufletului.

    Comment by Maria Barbu — December 19, 2007 @ 10:55 pm

  6. @omu’

    cu tot dragul, Nicu, din sufletul meu pentru voi toti si, de fapt, pentru noi toti, multe bucurii si impliniri!

    Comment by Maria Barbu — December 19, 2007 @ 10:58 pm

  7. Asa si trebuie sa fii, Maria. Deschisa si senina, fara sa te mai preocupi de cat de urat se imbulzesc oamenii in magazine dupa fel de fel de cadouri si bunatati, de parca s-ar termina toate intr-o zi. Asa e de fiecare data si nu vom putea schimba nimic… Dar Spiritul Craciunului nu multi il inteleg si daca esti printre aceia esti o norocoasa. Acum nu ne ramane decat sa vedem ce ne aduce Moshu’ (nu ma refer la materiale), ca sa ne pregatim cat mai bine pentru noul an.
    Ma bucur ca te simti mai buna si mai puternica, mai senina si cu sufletul mai proaspat. 🙂

    Comment by Dana — December 20, 2007 @ 4:39 pm

  8. printre aceia care inteleg*

    Comment by Dana — December 20, 2007 @ 4:40 pm

  9. @Dana, iti multumesc din tot sufletelul meu innoit si improspatat!

    Comment by Maria Barbu — December 20, 2007 @ 9:27 pm

  10. grafica de mai sus arata ca un grafic de acustica 🙂

    Comment by fantasya — January 1, 2008 @ 5:54 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

