MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

December 10, 2007

TREI MOTIVE DE… FERICIRE

Filed under: Leapsa — Maria Barbu @ 12:30 am

Imi place sa modific lepsele, sa le fac pe gustul meu. Asta e o alta leapsa primita de la Oana, fata de care simt o tandrete aparte, nu numai pentru ca e scriitoare, ci si pentru ca are ceva special, un spirit de fronda si o anume necrutare care imi plac grozav.

Hai sa vedem care ar fi pentru mine cele trei motive fundamentale pentru a ma simti fericita, pentru a gandi frumos, pentru a vedea viata mai incitanta si lumea mai coerenta.

Primul motiv de fericire pentru mine este lumea mea imaginara, pentru ca acolo este sursa armoniei mele individuale. Asta inseamna ceea ce scriu, ceea ce citesc, ce gandesc, si tot ce tine de asta, inclusiv muzele, adica oamenii si lucrurile care ma inspira. Este universul meu, in care ma pot refugia oricand si in care sunt cu adevarat fericita si implinita. Nu e o fantezie, este un univers care implica trairi reale, dorinte reale, impliniri reale.

Al doilea motiv, care poate oricand sa fie primul, este familia, desi nu imi aduce intotdeauna fericire, ci si durere, si probleme si multe griji, dar, daca tot mi-am dorit atat de mult cand eram mica sa am familia mea adevarata, cu mama si tatal biologic, de indata ce am devenit majora m-am gandit ca e cazul sa incep sa construiesc propria mea familie, ceea ce am si facut.

Al treilea motiv fundamental de fericire este relatia mea fizica si psihica cu lumina, cu lumea din jur, cu universul. De fapt, daca ma gandesc mai bine, este relatia mea meta-fizica cea care ma face fericita, adica este credinta mea, relatia mea speciala cu Dumnezeu, relatie directa, personala si neingradita, fara nici un fel de intercesor, fie acela preot sau biserica. Asta nu inseamna ca sunt eretica, ci doar o credincioasa care profita de harul divin pe care il simte mereu prezent, atata tot.

Cam astea sunt, pentru mine, cele trei motive de fericire, de bucurie si gand frumos, de optimism si armonie. As vrea sa dau leapsa mai departe lui Mihnea, pentru ca vreau sa stiu care sunt sursele lui de putere si frumusete interioara, si Pelerinului, pentru ca ard de nerabdare sa vad ce va scrie.

10 Comments »

  1. Mulţumesc. Am mai primmit leapşa de la Vania şi am şi răspuns la ea pe blog. Se pare că ea circulă destul de repede…

    Comment by mihneageorgescu — December 10, 2007 @ 9:39 am

  2. Frumos, Maria, de altfel complet aşteptat, atunci când vine vorba de tine. Nu ştiu însă câţi vor înţelege cu adevărat cam cum stau lucrurile atunci când vine vorba de relaţia cu lumina.

    Comment by DeMaio — December 10, 2007 @ 10:49 am

  3. Am stiut eu ca o optimista o sa dea cele mai frumoase raspunsuri, si o poeta, sa nu uitam.

    Comment by Oana — December 10, 2007 @ 1:26 pm

  4. @Mihnea,

    sa-ti fie de bine! In timp ce tu raspunsesesi deja, eu scriam. Oricum e frumos!

    Comment by Maria Barbu — December 10, 2007 @ 5:58 pm

  5. @DeMaio

    Bogdan, sper ca sensibilii si optimistii vor intelege foarte bine relatia cu lumina, si cu cea naturala si cu cea supranaturala.

    Comment by Maria Barbu — December 10, 2007 @ 6:00 pm

  6. @Oana,

    multumesc de comentariu, care e frumos si… flatant.

    Comment by Maria Barbu — December 10, 2007 @ 6:00 pm

  7. In ceea ce scrii emani optimismul si armonia-ti interna, infrumusetindu-ti anturajul

    Comment by George Gross — December 10, 2007 @ 6:55 pm

  8. @George Gross

    ce mult mi-as dori sa fie asa cu adevarat! Multumesc mult de cuvintele frumoase.

    Comment by Maria Barbu — December 10, 2007 @ 7:14 pm

  9. George mi-a luat vorbele din gura. 😆 Si nu doar optimismul, ci si lumina si fericirea. Nu degeaba cei care intra in contact cu tine se simt mai puternici si mai .. buni? intelepti? (depinde de fiecare, ma rog) 😀

    Comment by Dana — December 11, 2007 @ 11:32 pm

  10. @Dana,

    Dana, iubita mea prietena, ma coplesesti pur si simplu. Gata, m-am emotionat teribil!

    Comment by Maria Barbu — December 11, 2007 @ 11:49 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

