MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

November 22, 2007

OMULOIU' CU MATUROIU'

Filed under: Cultura,Leadership,Lumea de azi,Politica — Maria Barbu @ 6:36 pm

Una dintre povestile care m-au terifiat in copilarie a fost despre o vrajitoare care avea un maturoi cu care distrugea vietile oamenilor, facandu-le praf si pulbere. Cand am mai crescut si am vazut imagini ale Mortii infatisata ca o batrana cu coasa, mi-a revenit in minte vrajitoarea cu maturoiul, acela fiind prototipul distructiv care ramasese in mintea mea pentru totdeauna.

Si, acum vad cu stupoare cum Seful Statului roman, liderul cu cea mai inalta functie in tara asta, se exhiba intr-o poza sinistra, in care este infatisat cu un maturoi! Doamne Dumnezeule! Dupa ce am fost inspaimantata in copilarie de vrajitoarea aceea cu matura uriasa, copiii de azi trebuie sa fie socati de imaginea aceasta a unui omuloi cu maturoi?

De ce oare accepta presedintele o asemenea postura incalificabila? Cui i-a putut trece prin cap sa propuna o asemenea hidoasa imagistica, in care Seful Statului e un fel de patron la Rebu, atunci cand nu bantuie visele copiilor transformandu-le in cosmaruri, prin asocierea oarecum inevitabila cu vrajitoarea cea rea? Ma intristeaza nesfarsit ca am ajuns sa vedem o asemenea imagine! Ma instristeaza si ma indurereaza imens sa constat ca demnitatea unui lider de top, a unui sef de Stat, este tarata intr-o mizerie publicitara pe care nu inteleg cum de a putut-o accepta presedintele.

Cineva se intreba chiar cu ce drept poate presedintele sa accepte ca functia suprema in Statul roman sa apara intr-o asemenea alaturare compromitatoare. Aici nu mai avem a face doar cu demnitatea personala a unui individ, ci, in conditiile in care omul respectiv este cel mai inalt demnitar al Statului, el nu se mai reprezinta pe sine, ci Statul insusi. Deci Romania va fi de acum inainte perceputa in Europa ca fiind predestinata sa poarte un maturoi, ori sa duca gunoiul? Asta meritam oare?

24 Comments »

  1. De la marinar, la gunoier, trist destin politic. Inainte spala puntea, acum vrea sa mature Parlamentul…
    Este o mare jigniri pentru parlamentari, vrea sa ii faca “gunoaie”, dar practic se descalifica pe sine ca om politic.
    Dupa ce da cu “aspiratorul manual” de corupti, ce are de gand? Sa ascunda gunoiul sub pres, cum a facut cu Flota si cu Mihaileanu?
    Inapoi la frecat puntea, matrozule!

    Comment by mihneageorgescu — November 22, 2007 @ 6:45 pm

  2. Mihnea, “numai Dumnezeu mai stie ce ne-asteapta”! Am citat un vers dintr-un poem trist, in care spuneam, referindu-ma la destinul romanesc:”de vraji si maledictii se pustieste glia”. Ce pacat!

    Comment by Maria Barbu — November 22, 2007 @ 6:56 pm

  3. Era de asteptat avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe reclame la care te uiti si ramai fara cuvinte din cauza tampeniilor pe care le vezi. Iar cei care s-au ocupat de aceasta promovare au fost pe masura celor care au realizat acele reclame cu care ne “mandrim”.

    Comment by Aurel Dragut — November 22, 2007 @ 7:02 pm

  4. Ai perfecta dreptate, Aurel, dar e cu adevarat sinistru ce se intampla!

    Comment by Maria Barbu — November 22, 2007 @ 7:07 pm

  5. A, da, citisem si asta, doar ca nu am retinut titlul. Am sa-ti spun si tie cum i-am spus si lui Ciprian: nu mai are cine sa-i faca reclama moca?

    Comment by Oana — November 22, 2007 @ 8:07 pm

  6. Cum de ce, nu a fost Harry Potter de curând la TV? Poate e perioadă jocurilor de Vâj-Haţ. 🙂 Cine este bila aia cu aripi… 🙂 am eu o idee.

    Comment by Bibliotecaru — November 22, 2007 @ 10:02 pm

  7. Oana, tin foarte ult la pozitia de lider prezidential, pe care o respect enorm si ma doare orice ar putea aduce atingere acestei pozitii!

    Comment by Maria Barbu — November 22, 2007 @ 10:48 pm

  8. @Bibliotecaru

    nu cred ca mai putem adauga mai mult penbil la cat este deja. Te rog, lasa bila presedintelui la locul ei, ca are nevoie de ratiune!

    Comment by Maria Barbu — November 22, 2007 @ 10:50 pm

  9. are nevoie de ratiune? serios? haha! daca ar fi capabil de asa ceva, poate. de ratiune au nevoie alegatorii. stii, poza aia cu matura ma face sa am niste idei interesante.. ma si imaginez langa el, luandu-i violent matura si incepand sa-l fugaresc cu ea 😀 n-ar fi mai putin penibil fata de ceea ce face ‘mistar prezidant’.

    Comment by cupcake — November 22, 2007 @ 11:01 pm

  10. Cupcake, inteleg din ce spui tu si inca si altii ca tine ca voi, tinerii f tineri, l-ati decriptat pe dl. presedinte intr-un fel deloc magulitor. Se pare ca cei mai in varsta sunt inca obnubilati, dar sunt convinsa ca pana la urma ratiunea va ajunge la cat mai multi alegatori, asa cum spui si tu.

    Comment by Maria Barbu — November 22, 2007 @ 11:10 pm

  11. eu am incercat sa pun intr-o ipostaza mai amuzanta toata problema, cu fugaritul etc, insa din pacate e destul de serioasa treaba. nu stiu cati oameni isi dau cu adevarat seama de ceea ce se intampla, iar asta este ingrijorator. mi-ar placea sa spun ca m-am gandit la o solutie, dar din pacate nu pot sa fac asta. tot ce imi ramane de facut este sa ma duc la vot si sa resping propunerea.

    Comment by cupcake — November 22, 2007 @ 11:20 pm

  12. Este importanta atitudinea – demnitatea, curajul si puterea de a vedea si exprima adevarul si toatea astea vor face ca realitatea sa se modifice in bine. Sunt convinsa de asta!

    Comment by Maria Barbu — November 22, 2007 @ 11:27 pm

  13. Se duse şi Maurice Béjart. 😦
    Mă simt vinovat că uitasem de el de foarte mulţi ani.

    Comment by Bibliotecaru — November 23, 2007 @ 12:58 am

  14. Dar a trait frumos si a fost pe scena pana la sfarsit. E un model extraordinar. Mi-as dori sa mi se intample si mie asa!

    Comment by Maria Barbu — November 23, 2007 @ 1:02 am

  15. Am aflat de unde omul cu măturoiu.
    http://www.basescu.ro/razboiulcurateniei/

    Comment by Bibliotecaru — November 23, 2007 @ 10:14 am

  16. Eu credeam că e o mătură dintr-aia de paie, cum umblau ţiganii cu ele până mai ieri, strigând cu disperare, Mătura, Mătura… Nu ştiu de ce aveam impresia asta, din descrierea Mariei.
    Este o mătură modernă, occidentală… E bine, o fi luat Red Bulls şi i-a dat Udrea mătura, să-şi măture singur grajdul. Îţi dă aripi!

    Comment by mihneageorgescu — November 23, 2007 @ 11:11 am

  17. Isi aminteşte de vremea când freca puntea… http://bp0.blogger.com/_m_7qxnk71GI/Rr4syKQAuFI/AAAAAAAAASQ/-rrAqiiOzjo/s1600-h/basescu_curatator800.jpg
    Penibil ca de altfel toţi politicienii, nu? Desigur, nu toţi se expun penibilului precum Hăhăilă.

    Comment by DISCORDIA — November 23, 2007 @ 4:16 pm

  18. ei cred că a vrut şi el să atragă public cu orice preţ… poate unii îl văd mai impozant aşa… şi îl văd ca pe cineva de care merită să ascute… eu personal sunt de acord cu idee… nu cu el… dar dacă suntem români… ce să-i faci? :))

    Comment by Dacy — November 23, 2007 @ 5:05 pm

  19. cum poti sa vezi impozant un om cu o matura in mana? 😆 inseamna ca si aia care matura strazile e impozanta.. iar daca isi lua un mop, era si mai si.

    Comment by cupcake — November 23, 2007 @ 6:44 pm

  20. @Bibiotecaru
    nu explicatia de pe blogul presedintelui ma intereseaza ci oroarea si lipsa de demnitate pe care o ilustreaza aceasta combinatie intre un sef de Stat si un maturoi.
    Poate ca Hitler sau cei ca el ar fi inteles-o mai bine, pentru ca in afara de mizerie injositoare mai evoca si o determinare stranie de a extermina, de a “curata”=ucide. Este bine ca se pot produce asemenea asocieri?

    Comment by Maria Barbu — November 23, 2007 @ 7:57 pm

  21. @mihneageorgescu
    oricat de moderna ar fi matura, decodificarea simbolisticii continute in aceasta imagine imi da fiori de groaza si de rusine.

    Comment by Maria Barbu — November 23, 2007 @ 8:01 pm

  22. @Discordia
    penibilul pe care tu il remarci la politicienii nostri vine din demagogia si retorica populista a acestora. Cu cat discursul politic este mai demagogic si mai populist, cu atat penibilul este mai mare. Sa fie oare campion al acestui stil chiar seful Statului? Intrebarea se poate interpreta si ca retorica.

    Comment by Maria Barbu — November 23, 2007 @ 8:05 pm

  23. @Dacy
    nu poti sa asculti de cineva cu o matura in mana, pentru simpul motiv ca niciodata in istorie matura nu a fost simbolul autoritatii. Dar, daca romanii chiar au nevoie sa asculte de cineva, ii putem pune in mana presedintelui un bici sau un kalashnikov, nu crezi?

    Comment by Maria Barbu — November 23, 2007 @ 8:11 pm

  24. @cupcake
    ai perceput perfect lipsa de demnitate si de autoritate din imaginea care devine, in modul cel mai penibil cu putinta, un reper.

    Comment by Maria Barbu — November 23, 2007 @ 8:13 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

