MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

November 19, 2007

Uninominalul va naste monstri?

Filed under: Lumea de azi,Politica — Maria Barbu @ 6:08 pm

Eeei, nu-i asa ca o multime de baieti smecheri asteapta cu nerabdare votul uninominal? Puteti fi siguri de asta. Toata lista celor 3oo de bogatasi ai Romaniei post-decembriste, cei mai multi dintre ei fiind insi a caror avere are mai multe aspecte penale decat putem noi intelege dar pe care puterea politica ii tine in brate si ii va tine si mai mult in viitor pentru ca va depinde de banii acestora pentru viitoarele campanii electorale, ei bine, toti acestia si acolitii lor ne vor ranji din Parlament, dispretuindu-ne fatis pentru ca “au si bani au si valoare”, cum spun manelele. Acum ei reprezinta averea, dar, dupa uninominal, vor reprezenta Puterea!

Mi-e groaza sa ma gandesc ce figuri “fantastice” vom gasi in viitorul Parlament, acolo unde nimeni altcineva in afara de cei bine burdusiti cu lovele nu va mai putea intra. Ce tineri, ce valori, ce personalitati? Hai sa fim seriosi, ni se spune, dandu-ni-se o palma peste bot, mai lasati aberatiile astea!

Pana una-alta cei alesi pe liste mai aveau legatura cu activitatea politica de partid, in timp ce aia care vor triumfa la uninominal vor fi ditamai baronii, marii rechini care vor putea sfasia Romania dupa bunul lor plac. Ce va fi dupa asta, Dumnezeu cu mila! “Se sparie gandul”, vorba cronicarului. Si tare mi-e teama ca ne vom speria cu totii, caci dupa toate semnele uninominalul asta excesiv nu poate naste decat monstri!

16 Comments »

  1. teoretic, nu pt ca vor fi propusi ce partide.daca vor trebui sa-si infiinteze sau cumpere (vezi modelul).indiferent de varianta,dar pt candidati se creeza nevoia notorietatii in colegiul electoral al eligibilului.cu siguranta, multe optiuni nu se vor materializa iar acesti alegatori(pt.varianta cotroceni)nu se vor mai prezenta in turul II, intrucat in turul I alegem,in turul II se elimina. varianta apd parca ar fi mai aproape de nevoile si intelegerea electorilor romani
    pronostic participare ref 25% vot 35%

    Comment by ingi — November 19, 2007 @ 6:50 pm

  2. @ingi

    mie totul mi se pare o mascarada sinista, care nu face decat sa accentueze elementele de teroare instaurata in numele “purificarii” politice. Foarte deprimant si f periculos in acelasi timp.

    Comment by Maria Barbu — November 19, 2007 @ 10:12 pm

  3. Nu ma pricep la politica deloc si de aceea nici nu ma prea preocupa. Ma sperie. Tot ce se intampla in ultima vreme in Romania e groaznic, si nu trebuie sa ai ceva cunostinte in domeniu ca sa iti dai seama ca nu or sa urmeze chestii bune pentru noi, ci mai degraba mult mult mai rele decat ar trebui. Nu stiu, mi-e frica sa spun ceva. E urat!

    Comment by Dana — November 20, 2007 @ 12:48 am

  4. Ai dreptate ca e urat si e foarte mare pacat ca e asa. Plus ca totul e atat de incert si nebulos, incat frica asta se accentueaza, fara sa fie neaparat si justificata.

    Comment by Maria Barbu — November 20, 2007 @ 1:03 am

  5. tind sa cred ca nu; poate doar cateva ciudatenii.. cu care de fapt suntem deja obisnuiti. aici fac referire la prm cu exemplele de notorietate : Irina Loghin, Dolanescu etc.. oameni cunoscuti de popor si care ar avea sanse mari sa fie votati si uninominal.
    insa sa nu uitam totusi, ca nu va fi un sistem 100% uninominal; nu suntem prima tara care aplica votu asta si deci nu ne e greu sa vedem de la altii care varianta e mai buna.
    oricum, in legat cu ciudateniile care ar putea aparea, parca Ciciolina era senator in parlam Ungariei; insa! si aici e un insa!:) din cate stiu a avut o activitate cat de cat eficienta, adica a propus/sustinut niste legi/proiecte acolo care n-au fost de aruncat.. si tind sa cred asta, pt ca am vazut-o si in inteviu la Nasu acu cativa ani si “fata usuratica” care si-a aratat si sanii in emisiune (ee.. din obisnuinta si ea:) ), totusi ii dadea mereu replici pertinente si pe alocuri inteligente cand Nasul incerca sa o incuie cu vreo intrebare sau misto ieftin(in cazu de atunci); asa.. ca tot raul spre bine:)
    oricum, nu zic ca nu e un risc, insa cel mai mare risc, mi se pare sa fie in continuare liste, in care sa fie locurile cumparate(si pe liste conteaza banii:) ) si dupa aia sa nu treaca pe la “munca”, ocupati cu “afaceri” care prospera din cauza ca sunt eventual chiar la putere, sau altii chiar dc ar vrea sa faca ceva, sunt prea bata si nu inteleg nici nimic(sunt destui oameni prea in varsta si prea nescoliti pe acolo).
    in concluzie, as da 5 ca aia(aceia:) ) pe o ciudatenie.. care, la urmat alegeri dc nu face bine nu o mai ajuta popularitea si banii ca sa fie ales din nou. pai ce, videanu mai iese primar? si are bani garla.. si mai multi de cand e primar:) si chiar dc iese, nu-l asaisnez io:)

    Comment by aprozarnet — November 20, 2007 @ 4:48 am

  6. Maria nu sunt intru totul de acord; alegatorii din circa Vaideei vor alege in final un deputat , acesta va fi deputat de Vaideei; pana acum la Vaideei era ‘repartizat’ un deputat de pe lista unui partid si multi dintre vaideei nu stiau cine este acesta si cum ii reprezinta;in schimb este de asteptat ca deputatul ales prin vot uninominal sa fie obligat moral sa-i asculte pe vaideei si sa propuna chiar legi plecand de la necazurile acestora ;daca nu face asa, nu mai are ce cauta in zona in data viitoarelor alegeri;ce bine ar fi ca deputatul de Vaideei sa fie si bogat material.

    Comment by omul — November 20, 2007 @ 7:02 am

  7. @aprozarnet

    ce spui tu este valabil in conditiile in care, Videanu de exemplu, ar fi in relatie cu bucurestenii direct, fara a el sa aiba sustinerea politica a fostului primar general, care l-a si pus in functie de altfel…. Riscul major vine, in opinia mea, din lipsa de rigoare a cetatenilor romani, care nu sut nici suficient de educati poliici si nici suficient de demni si onesti, rezultatul fiind ace;la ca sunt in stare sa accepte pe oricine, ceea ce este mai mult decat trist.

    Comment by Maria Barbu — November 20, 2007 @ 11:13 am

  8. gand la gand cu Ion Iliescu

    Comment by Sky-Hunter — November 20, 2007 @ 11:14 am

  9. @omul

    exemplul pe care il dai aici, Nicu, este corect si pertinent, mai ales pentru ca tu esti un om inteligent, dar in realitata luptei politice alegatorii au foarte putina importanta, ei fiind doar o masa de manevra, manipulata dupa bunul plac al shmekerilor!

    Comment by Maria Barbu — November 20, 2007 @ 11:15 am

  10. @Sky-Hunter

    nu ma raportez la ceea ce spune presedintele Iliescu, ci am propria mea reactie. Ion Iliescu are alte date, alta exprienta, alt continut, cu care de foarte multe ori pot sa nu fiu de acord. Eu ma gandesc la mizeria umana care prevaleaza in candidatii propusi, la pericolele fata de echilibrul politic, moral, social. Ce spune unul sau altul dintre lideri ma lasa rece, atat timp cat intregul societatii romanesti este in suferinta. Crede-ma, nu sunt genul care se pliaza opiniilor nimanui si consider oricum ca un artist este superior unui om politic, pentru ca artistul creeaza ceva nou, in timp ce omul politic este inert dpdv creativ. Poate doar intr-un viitor utopic or sa fie liderii politici asa cum ii visez eu!

    Comment by Maria Barbu — November 20, 2007 @ 11:33 am

  11. Maria draga .. Sky-Hunter nu te ataca cand spune : gand la gand .. ci doar observa cum Maria a gandit si ceea ce Iliescu a gandit – fara sa subtilizeze nimic Sky nu vrea sa intelegi ca te acuza, sau poate Sky a inteles gresit mesajul Mariei.

    P.S. :p ce faci zilele astea, esti busy ?!

    Comment by Sky-Hunter — November 20, 2007 @ 3:52 pm

  12. @Sky-Hunter

    Hei, nu m-am suparat!

    De ce ma intrebi daca sunt busy? Trimite-mi un email si vorbim offtopic.

    Comment by Maria Barbu — November 20, 2007 @ 7:20 pm

  13. Pentru ca uninominalul să nască monştri este necesar ca politicieni să îndeplinească o sacină. 🙂
    Eu nu cred că primii 300 se vor înghesui să participe la alegeri, cred că vor plăti pe alţii, ca şi acum.

    Comment by Bibliotecaru — November 20, 2007 @ 9:05 pm

  14. @Bibliotecaru

    aici se prea poate sa ai dreptate.

    Comment by Maria Barbu — November 20, 2007 @ 9:20 pm

  15. Politica nu este pentru saraci. Pe mine nu ma deranjeaza sa intre bogatii in parlamant, oricum au intrat si pana acum tot asa. Eu ma simt mai reprezentat de unul bogat, decat un descult. Sa renuntam la prejudecatile asta comuniste, ca bogatii sunt rai. Bogatia e buna, succesul la fel.

    Comment by mihneageorgescu — November 21, 2007 @ 12:21 pm

  16. Mihnea, nu am nimic impotriva celor bogati. Ma ingrijoreaza insa faptul ca mafiotii, cei care au facut avere pe seama unor contracte care au fraudat Statul si cetatenii, intra in competitie. Ma tem sa nu ajungem la fel ca Rusia post-comunista, in care mafia controleaza totul, inclusiv sfera politica. Nu ma banui de prejudecati comuniste, pt ca nu e cazul. Sunt o peroana care iubeste luxul, dar iubesc si morala!

    Comment by Maria Barbu — November 21, 2007 @ 2:31 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: