MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

November 15, 2007

COLIND

Filed under: Ideal,Poezie — Maria Barbu @ 1:14 am

ca pe o trombă de fluturi

îmi arunc în noapte teama.

mă clădesc şi mă nărui

şi mă reclădesc din clipă în clipă,

cu stele şi cu nelinişti,

cu pietre arse de maree.

am îngenunchiat fără credinţă

şi din genunchi mi-au ţâşnit şopârle

şi plânsul mi-era stacojiu.

mi-e greu fără rugă.

mi-e greu fără Tine, Doamne,

şi mă mistuie iarba din mine,

neagră de îndoială.

închide-mi ochii, Doamne,

să nu văd cum Te-apleci spre mine

ca spre o iubită.

11 Comments »

  1. Parafazand un mare poet…oare cinei zeul carui pleci a ta inima?

    Comment by omul — November 15, 2007 @ 10:17 am

  2. Nu e nici o indoiala, Nicu. Zeul meu este Dumnezeu…. in rest, iubirile mele au figuri multiple!

    Comment by Maria Barbu — November 15, 2007 @ 12:17 pm

  3. Splendida poezie, Maria si frumoasa relatie cu El.. Nu merg toate pe roze mereu. Stiu. La fel Il am si eu, la fel si El pe mine. Pe cat Ii sunt de alunecoasa, pe atata imi este El mie stabil. Si ma doare orice mica tradare careia Il expun. Dar numai asa Il invat mai bine, si numai asa cred eu ca voi progresa in iubire. Tare frumos ai scris…

    Comment by Cristia — November 16, 2007 @ 12:53 pm

  4. Cristia… se vede ca Il cunosti bine si ca relatia ta cu El este una complicata dar sublima. Iti multumesc pt acest minunat comentariu care este, in sine, un poem.

    P.S. O sa pastrez, special pt tine, un exemplar din antologia mea de poezie “Sunt fiica regelui David”. Sa imi spui cum sa ti-l trimit!

    Comment by Maria Barbu — November 16, 2007 @ 1:00 pm

  5. Ha! 🙂 Ce frumos! :)Iti multumesc, Maria! Chiar primesc cu placere..si cu mare curiozitate. Maria, scrie-mi te rog, adresa ta mail, si am sa iti scriu acolo adresa mea. Nu sunt din Bucuresti..

    Comment by Cristia — November 16, 2007 @ 1:16 pm

  6. interesanta poezia … insa nu prea am inteles analogia, sau epitetul (sau metafora …habar n-am ce figura de still este) cu: “închide-mi ochii, Doamne, să nu văd cum Te-apleci spre mine, ca spre o iubită” – adica ?!

    Comment by Sky-Hunter — November 16, 2007 @ 4:08 pm

  7. @Sky-Hunter

    uneori, relatia mea cu Dumnezeu poate fi atat de intensa, incat poate parea ca are accente erotice, metaforic vorbind! Sunt sigura ca intelegi.

    Comment by Maria Barbu — November 16, 2007 @ 6:10 pm

  8. @Cristia

    ti-am trimis un email. Astept cu nerabdare raspunsul tau.

    Comment by Maria Barbu — November 16, 2007 @ 6:18 pm

  9. “am îngenunchiat fără credinţă şi din genunchi mi-au ţâşnit şopârle” Îmi aminteau de Saint Patrick care şi-a înfipt toiagul în ţărmul Irlandei şi din nisip au ieşit şerpi.
    Am învelit senzaţia dată de poezie ca s-o păstrez intactă până la o carte ce am tocit-o prin liceu, vreme când mai citeam. Până la urmă am găsit citatul dorit. Iar “dînsa” era o scorpie adevărată, fără tăgadă.

    “Eu? Dînsa a făcut: mi-a spart-o-n cap!
    I-am spus că nu e struna nimerită,
    Şi vream s-o iau de mînă, să-i arăt
    Cum trebuie să cînte, cînd, deodată,
    Se-ntoarce către mine, şi răcneşte:
    „A! Strune-s astea? Te strunesc eu, lasă !”
    Şi m-a lovit în creştet cu lăuta,
    De mi-a ajuns cutia sfărîmată
    Pe umeri. Am rămas atunci năuc,
    O bună vreme, tras pe roată parcă
    Pe umeri cu lăuta sfărîmată.
    Iar ea-mi spunea că-s lăutar neghiob
    Şi caraghios, şi vorbe de ocară
    Parcă-ntr-adins s-ar fi deprins cu ele
    Să mi le spună mie…”

    Comment by Bibliotecaru — November 17, 2007 @ 5:31 pm

  10. HA HA HA. FRUMOS.

    Comment by Maria Barbu — November 17, 2007 @ 7:07 pm

  11. Inteleg 😀

    Comment by Sky-Hunter — November 18, 2007 @ 2:01 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

