MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

October 6, 2007

VIZIUNE versus AGRESIUNE

Filed under: Lumea de azi,Sa facem lumea mai frumoasa si mai buna — Maria Barbu @ 12:03 am

In ultima vreme, sunt mereu agresata de tot felul de oameni. Agresiunea asta are multe tipuri de manifestare. Una dintre ele este neincrederea, mai intai pentru ca sunt femeie, pentru ca am idei si pentru ca am curajul de a formula ceea ce cred. O alta manifestare a agresiunii este aceea, mai perfida si mai periculoasa, a incercarii de a transforma in derizoriu propunerile mele sau ideile si proiectele pe care incerc sa le promovez. Exista si alte tipuri de agresiune, non-intelectuale, dar nu le voi comenta aici!

Cei care ma agreseaza s-ar putea inscrie in doua categorii importante. Prima categorie este alcatuita din oameni importanti, deja realizati si bine plasati politic si social, iar agresiunea lor are mai mult aspectul unei atitudini condescendente, in ciuda faptului ca imi sunt net inferiori si ca intelect si ca viziune. Poate fi si agresiune directa, grobiana, primitiva, si… prefer sa nu spun mai mult!

A doua categorie importanta a celor care ma agreseaza este alcatuita in general din trepadusii celor din prima categorie, adica sunt intelectuali de mana a doua, a treia ori a saptea, semi-docti care paraziteaza cultura romaneasca si peisajul intelectual actual, ale caror pretentii deriva mai mult din grupul din care fac parte decat din meritele proprii, ori din umbra vreunei personalitati politice sau culturale pe care o vampirizeaza cu nerusinare.

Nici unii nici ceilalti nu ma sperie, pentru ca nu ii respect, nu ii pretuiesc nici din punct de vedere intelectual, nici din punct de vedere moral. Agresiunea lor nu face decat sa imi sporeasca increderea in fortele mele proprii, nu face decat sa ma stimuleze in a gasi noi idei si noi demersuri pentru mai binele tarii, nu face decat sa ma intareasca in entuziasmul meu si in viziunea pe care vreau sa o impartasesc cu cei mai buni si mai valorosi oameni din jurul meu si din toata Romania.

In mod paradoxal, aceste agresiuni imi certifica tocmai faptul ca ideile si proiectele mele sunt valoroase si pot reprezenta, in perspectiva, amenintari serioase pentru actuala stare de lucruri din Romania. Oricum, eu nu am de gand sa tac sau sa ma opresc din demersurile mele de reconfigurare a leadership-ului politic ori a societatii in general. Si nu numai ca nu ma voi opri, dar voi aduce alaturi de mine multi oameni de valoare, care acum sunt marginalizati cu buna stiinta si goliti de speranta si energie.

Voi darui din viziunea mea si din entuziasmul meu tuturor celor care viseaza o Romanie mai bine condusa, mai coerenta moral, politic, social si educational si pot sa jur ca vom reusi sa schimbam in bine ceea ce astazi pare imposibil de reinnoit.

Voi pune in slujba acestor proiecte si demersuri toata puterea mea de convingere, toate cunostintele mele in materie de leadership, cultura si identitate nationala si voi face ca aceia care vor incepe sa creada ca se poate trai mai frumos si mai bine in Romania sa fie din ce in ce mai numerosi, mai buni si mai activi.

Si stiu ca tot ce vom face va fi incununat de succes. Un succes temeinic, meritat si de lunga durata!

6 Comments »

  1. Oamenii sunt agresati de obicei atunci cand ceea fac ei nu se pliaza suficient de bine cu telurile agresorilor. In fotbal daca nu poti obtine mingea regulamentar esti nevoit sa treci la fault. Puterea agresiunii este direct proportionala cu puterea omului, cu pozitia sa, cu relatiile sale. Agresorii, au ca orice om, limitele lor, care dupa ce sunt depasite, sunt reridicate. Cu cat limitele sunt ridicate cu atat tre sa analizezi situatia si sa iti “prelucrezi” punctele sensibile.

    Comment by Aurel Dragut — October 6, 2007 @ 12:48 am

  2. Aurel, din ce imi spui tu inteleg ca am de lucru ca sa intaresc fortareata mea personala, sa refortific ceea ce poate sa para sau chiar este subred, pentru ca agresorii, chiar daca ar trece la un nivel superior, sa poata fi primiti pe masura si contra-atacul meu sa fie construit tintind spre viitoarele lor posibile miscari. Ca la sah. Asta in paralel cu atingerea propriilor mele scopuri, care sunt din ce in ce mai inalte. Multumesc din suflet, m-ai facut sa ma simt deodata mai puternica si mult mai stapana pe situatie!

    Comment by Maria Barbu — October 6, 2007 @ 12:58 am

  3. Imi pare rau Maria ca ti se intampla chiar si tie asa ceva.
    Nu sunt in stare sa dau sfaturi in acest sens. Stiu doar ca am simtit si eu aceste efecte de care ne vorbesti. Sorry!

    Comment by gabitzubitzu — October 6, 2007 @ 2:21 pm

  4. Se intampla doar oamenilor valorosi, sunt sigura de asta.

    Comment by Maria Barbu — October 6, 2007 @ 2:27 pm

  5. “Prima categorie este alcatuita din oameni importanti, deja realizati si bine plasati politic si social”
    Când ai spus asta, deja este vina ta. Pentru că există deja o raportare iniţială. Când spui despre cineva că este important, deja te simţi inferior. Ar trebui apoi să te miri că acel cineva este condescendent dar de undeva de sus? Ar trebui să te miri că există semidocţi care de mârâie de pe lângă el?
    Uite. Eu sunt un sferto-doct, nu am învăţat nimic în şcoală. Dar nu am nici cea mai mică emoţie când stau lângă un alt om, oricine ar fi el. Ştiu că nu are nimic diferit faţa de mine, sunt şi ei oameni ca şi mine. Agresiunea vine ca un mecanism de apărare. Este foarte simplu să îi desfiinţezi în cateva minute. Abordează un discurs calm, liniştit, presărat cu flori de spirit. Concluzionează simplu dar cu divagaţii bogate. Punctează asemeni lui Pleşu în problemele pe care le stăpâneşti şi, mai ales, niciodată nu te contrazice. Cei nesimţiţi nu vor spune niciodată că au greşit. Vor încerca să-ţi demonstreze o altă realitate.

    Comment by Bibliotecaru — October 7, 2007 @ 2:28 am

  6. @Bibliotecaru

    niciodata nu ma plasez in inferioritate fata de nimeni, pt ca nu am cum. Ca Artist, sunt in varful piramidei lumii, iar cariera politica de exemplu ma lasa rece, eu vreau opera. Tu judeci cu masura cu care ii apreciezi pe altii si care pt mine nu este valabila. Imi pare rau. Am opera, familie, avere, nu am nevoie de nimeni si de nimic. Ceea ce fac este pur si simplu din generozitate si din raportarea mea la destinul national. Cat despre formule, … nu ma intereseaza sa copiez modelul nimanui, pt ca eu insami pot fi un model. Crede-ma, nu sunt modesta, pt ca nu am de ce. Iar restul insilor….. sorry, dar chiar nu ma intereseaza. Aici era doar o figura de stil!

    Comment by Maria Barbu — October 7, 2007 @ 3:36 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

