MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

September 29, 2007

TOAMNA SE COACE POLITICA

Filed under: Leadership,Lumea de azi,Politica — Maria Barbu @ 7:38 pm

E o toamnă atât de frumoasă şi o “recoltă” politică atât de urâtă! Între natura pur şi simplu şi natura umană exprimată politic este o contradicţie dureroasă. Parcă în alte ţări ale lumii nu este aşa. Politica a intrat acolo într-un fel de sertar al realităţii, ori realitatea însăşi, adică societatea, este hardul, iar politica este un soft, aşa încât oamenii nu îşi mai fac probleme. Ştiu sigur că ei reprezintă fundamentul concret al politicii, că fără ei politica nu ar avea suport de funcţionare, aşa încât preferă să nu aibă nici un stres din această zonă. Dar au învăţat să aleaga bine acest soft. Îşi aleg cu grijă liderii, se interesează ce au făcut înainte, ce rezultate au avut pe unde au mai fost, ce caracter au, ce vicii ascunse. Altfel… nu e bine. Când alegi ceva trebuie să fi în cunoştinţă de cauză, nu alegi aşa ca orbul. Şi atunci, pentru locuitorii acestor ţări toamna este un anotimp superb. Ca şi celelalte anotimpuri. Iar politica şi liderii sunt ceva ce poate fi schimbat fără probleme, cu alţii mai buni , care să se dedice oamenilor şi ţării. Că doar de-aceea îi punem acolo, spun ei, să aibă grijă ca totul să mearga bine. Şi merge.

La noi, nu. Românii îşi aleg politica şi liderii de parcă i-ar lua cu vreo cununie şi le e greu să se despartă de ei, chiar dacă nu mai sunt buni şi nu mai au grijă de casă.La noi, oamenii sunt în stare să suporte cei mai cumpliţi lideri aşa cum femeile proaste îi acceptă pe bărbaţii care le bat, şi tot acceptându-i ajung să fie victime de tot. Şi românii sunt victime. Victimele unor opţiuni insuficient gandite, victimele unei politici adoptată după ureche, doar pentru că sună bine numele cine ştie cărei alianţe mai “shmekere” , ori victimele unor lideri luaţi de buni fără analiza activităţii lor anterioare. Îi credem pe cuvânt, că n-au furat, că n-au minţit, ca n-au fost securişti, că n-au fost comunişti, deşi ar fi atât de simplu să verificăm totul înainte ca oamenii ăştia foarte, foarte versaţi în minciună şi în distorsionarea realităţii să ajungă acolo sus, unde pot decide asupra destinelor tuturor, şi nu ştiu cum se face dar parcă intenţionat istoria ne joacă feste şi îi alegem tocmai pe cei care ne fac să simţim că toamna e din ce în ce mai amară!

23 Comments »

  1. ma cherie,
    dupa cum spunea cineva:fiecare popor are conducatorii pe care ii merita! bine, eu nu dezarmez si pe cat pot incerc sa fac ceva pt modificarea atitudinii de turma si de adulare a tatucului.simt ca si tu,si alti colegi de pe acest blog doresc acest lucru.

    ce este nou in pta universitatii,cum stam cu raportul in fata natiunii,democratia directa?!
    p.s. ref becali,eu am renutat sa-fiu auditor.

    Comment by ingi — September 29, 2007 @ 7:54 pm

  2. Eu as spune mai degraba ca avem o politica hilara. Eu ma distrez la maxim printre declaratii si alte alea. Bine, eu nu sunt normala, dar decat sa stau si sa ma inchin, mai bine fac burta de ras.
    Acum daca ar fi dupa mine, i-as trimite pe toti in Peru, unde zicea Ciutacu sa mergem noi. Dar de ce sa mergem noi, sa se duca ei. Dar cum poporul asta e format din prosti – ii dau dreptate lui Ingi – avem comducatorii pe care ii meritam.

    Comment by Oana — September 29, 2007 @ 8:03 pm

  3. @ingi

    Radu, ai inteles f bine ca aici as dori sa se coaguleze o anume atitudine. Foarte corect. Cred ca lucrurile se precipita, asta a propos de Piata Universitatii si trebuie sa ne pastram capul pe umeri, si la propriu si la figurat.

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 8:03 pm

  4. @Oana

    pe cei care nu sunt buni de lideri ar fi bine sa ii trimitem acolo unde le este locul, iar noi sa cautam mereu altii, pana ii vom gasi pe unii buni.
    Si trebuie neaparat creat un sistem de produs lideri apti de a conduce corect si adevarat, profesional, nu niste escroci ajunsi intamplator acolo unde nu ar avea ce cauta. Formarea si selectia sunt esentiale inainte de electie!

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 8:10 pm

  5. scop nedeclarat, dar intuit.
    echipa? vaga,posibil macinata de orgolii.
    vector? cu siguranta un propus nu va avea acceptul altora.

    imi pregatesc materialele pt scoala.la disciplina partide.pol.europene,cred ca situatia din romania este cu totul aparte de teorii>
    gata:ascult cuvantarea!

    Comment by ingi — September 29, 2007 @ 8:21 pm

  6. Numai cel care a inteles trecutul poate face prognoze pentru viitor. De aceea, considerandu-l pe Nastase un bun cunoscator intr-ale trecutului, ii tot citesc eseurile, cautand referiri la diverse predictii insotite de solutii. In opinia mea, cei ce au aplaudat raul sunt mai vinovati decat cei ce-l-au infaptuit. Pe de alta parte, nu numai cei ce-au facut rau sunt rai, ci si cei care n-au facut nici un bine – tot rai s-ar numi-. Oricum, ideea de bine si de rau differa mult in istorie, de la un popor la altul sau de la o epoca la alta. In plus, morala moderna consta in a accepta criteriile vremii tale. De aceea, este greu sa judeci oamenii numai dupa ceea ce au facut. Ar fi mai potrivit sa fie judecati si dupa ceea ce ar fi vrut sa faca si nu s-a putut. Asa ca eu inca mai gasesc circumstante atenuante pt lipsurile din timpul guvernelor care s-au succedat la putere din 89 incoace.

    Pe de alta parte, apatia politica la Romani isi are originea in deznadejde. Patura necajita a Ro reprezinta mai mult de jumatate din populatia tarii; iar saracia nu este o virtute. In final, calitatea actului politic exercitat de catre o grupare sau alta, ar trebui sa se reflecte in bunastarea unui popor. Lipsa unui trai decent duce la boala fizica si spirituala. Iar saracia spirituala se va traduce prin agonia perpetua a constiintei civice. Vindecarea de trecut se va face numai prin reconciliere calma, lucida si nu convulsiva. Comunizarea prin forta, masificarea, sunt tare sociale grave care nu se vor risipi usor. Si totusi, vorba lui Marin Preda – timpul nu mai are rabdare- ceva trebuie facut ca lupta dintre cele doua caste securiste (de Est si de Vest) sa nu aduca Romania in colaps. Pana la generatia mea (65) a avut loc distrugerea Romaniei clasice, umane; ca dupa 65, sa apara psihologia terorii care a impus un contract strict intre regim si societate. Clauza acestui contract era clara: tacerea. De aceea, in zilele noastre, lupta pt reformulare politica si culturala este incetinita din cauza tacerii si lipsei constiintei civice, incurajata de casta de la putere.

    Nu toti romanii il aduleaza/tolereaza pe Becali, nu toti au votat cu presedintele de “gashaca” Base…numai ca, s-au plictisit sa se lupte cu morile de vant. S-au plictisit prea repede, dar nu fara motiv, ci, din cauza faptului ca, in viata lor nu s-a schimbat nimic in bine, nici in timpul lui Iliescu, nici in timpul lui Constantinescu, nici acum…Pur si simplu fac haz de necaz…

    Comment by CJ — September 29, 2007 @ 8:24 pm

  7. @CJ

    pur si simplu ma emotionezi, chiar si cand nu sunt de acord cu tine. Toata serioazitatea asta a ta, analiza echilibrata si un profund simt al justetii ma incanta. Sunt de acord ca pot diferi criteriile in functie de momentul istoric, dar principiile morale raman aceleasi, pentru ca ele se raporteaza la Absolut, la Ideal. Cred si eu, ca si tine, ca cei care nu au comis raul dar nici nu au facut nimic sa il impiedice sunt (co)vinovati. Nu fac un monument politic din Adrian Nastase tocmai pentru ca si el, in ciuda marilor sale calitati, a fost orbit de vanitate. Dar e un om la care tin.
    Stiu ca romanii, adica acest neam pe care il iubesc mai presus de fiinta mea, sunt amarati si fac haz de necaz, ceea ce este pana la urma o modalitate de detasare aproape filosofica. Dar ma doare ca istoria ii tot oropseste folosindu-se de credulitatea lor, care e o forma de prostie, iar prostia, dragul meu prieten, este – asa cum spunea unul dintre sfinti – un mare pacat. As vrea sa fim un neam mai destept, care isi reface demnitatea si nu se mai lasa nici mintit, nici inselat in aspiratii, nici manipulat prin promisiuni desarte ori prin apelarea la pasiuni sub-ombilicale. Vreau sa schimbam destinul national intr-unul mai demn si mai bun, crezi ca e ceva rau in faptul ca eu gandesc asa?

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 8:46 pm

  8. @ ingi

    vai,vai, Radu, mai ai mult de asteptat pana cand Romania va iesi din sfera politicii a-tipice!

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 8:49 pm

  9. Intr-adevar, lumea ar trebui sa se documenteze inainte de a lua o decizie asupra votului. Dar ce procent din aceasta populatie a tarii e constienta de acest aspect? Sau cati stiu unde sa se documenteze? Cate persoane dintre cele documentate pot face munca de lamurire a populatiei? Situatia se prezinta asa pentru ca unii dintre noi se si lasa influentati de interese proprii si de scurta durata.

    Comment by Aurel Dragut — September 29, 2007 @ 8:54 pm

  10. @Aurel, este perfect adevarat ca ar trebui sa se mobilizeze desteptii pentru a-i lumina pe bieii oameni pe care si eu ii condamn si le spun ca sunt prosti si nu stiu sa aleaga. Da, e o lectie ce spui tu!

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 9:01 pm

  11. Da, ai dreptate, Maria. AN a fost si el orbit de vanitate. Si eu tin la el, insa, nu am siguranta ca este constient de suferinta celor slabi. Nu cred ca are senzori pt cei nevoiasi (natural, nu cred ca este inzestrat, desi acum incearca, da semne ca se straduieste). Este mai mult un om cu care ne-am putea reprezenta in afara; mai putin un strateg de politica interna. Ma nemultumeste si atitudinea asta Titulesciana ca: “Politica Romaniei trebuie facuta cu fata la rasarit”. Ma rog, sa vedem cum evolueaza…

    Altfel, in viziunea mea, destinul unei natiuni se poate schimba prin educatia maselor, trezirea lor. Este nevoie de multi voluntari (caci bani nu sunt) care sa se deplaseze in tara, si sa petreaca timp alaturi de oamenii simpli. Nu vorbind de la tribuna, ci, direct cu ei. Acolo, la nivelul acela, se petrec cele mai traznite manipulari, cea mai mizerabila teroare (inca!). Fostii PSD-isti/PRM-isti s-au trasformat peste noapte in taranisti, apoi in liberali, iar acum in PD-isti; aceeasi oameni, mentiand acelasi spirit al neputintei de a schimba ceva in bine. Masele de nevoiasi nu vor raspunde pozitiv, decat atunci cand se va imbunatati ceva in viata lor, cand vor vedea ca, acei ce-au fost la putere nu mai sunt…tot ei, mereu, indiferent de presedintele ales.

    “Oamenii politici” romani s-au imbogatit atat de mult, incat, vor dori sa pastreze puterea indiferent de circumstante. Sunt mult prea puternici, la ora actuala. Nu ramane decat varianta trezirii constiintei civice, astfel incat, mogulii si sa fie FORTATI sa se democratizeze, si sa mai lucreze si in folosul poporului. De inlocuit, nu cred ca pot fi inlocuiti fara convulsii sociale de mare amploare.

    Ar mai fi o discutie mai lunga despre invatamant dar nu am timp acum. De ce zic invatamant: tot in vara aceasta, am intalnit un individ (simpatic de altfel) actual lider local liberal, fost PRM-ist (!!) care imi spunea nonsalant cum si-a “rezolvat” el problema masteratului in stiinte agricole. Am zambit amar, gandindu-ma la cat timp mi-a luat mie in Ohio State University, o amarata de teza de doctorat…cata munca, cat sacrificiu, cata paiune.

    Daca iti face placere, am sa revin in cateva ore.

    Comment by CJ — September 29, 2007 @ 9:33 pm

  12. @CJ

    te astept cu interes. Si eu stiu ce inseamna un doctorat adevarat, in care am pus mai multa munca, mai multa energie si incrancenare decat in toate cartile mele de poezie. Dar, pt mine poezia e un izvor, nu un efort!
    Stiu ca e nevoie de multi voluntari si de multa munca in teritoriu pt a schimba ceva. Poate ne unim cumva eforturile, cine stie ce vrea destinul de la noi!

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 9:41 pm

  13. “oamenii sunt în stare să suporte cei mai cumpliţi lideri aşa cum femeile proaste îi acceptă pe bărbaţii care le bat”… oare n-ai gasit singurica raspunsul la indignarea ta .. de ce astfel de lideri? :)))))
    rar intalnesti oameni inteligenti, neimplicati in politica… care sa puna atata suflet cand vorbesc despre ea…

    Comment by ellaida — September 29, 2007 @ 11:23 pm

  14. @Ellaida

    este pasiune, draga prietena, este marea mea iubire pentru acest neam si aceasta tara, din destinul careia ma simt facand parte. Aceasta intensa iubire cred ca se simte in cuvintele mele. Implicarea in politica e prea putin pt ceea ce simt eu. As vrea sa pot interveni in soarta acestei tari, as vrea sa ajung in varful piramidei mondiale si sa schimb in bine scenariile de viitor, strategiile globale, ca sa fac loc pentru Romania. Cu Dumnezeu Insusi as negocia pentru un destin national mai bun si pentru o soarta mai fericita. Ma intelegi?

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 11:33 pm

  15. Afară ar trebui să fie lumină de lună plină. Dar eu nu văd decât un întuneric bleumarin luminat cu galben de neon. Ar fi trebuit să fie verde amestecul cromatic dar cineva s-a înşelat probabil cănd a făcut decorul acestei nopţi. Privesc în zarea în care se amestecă niţel miros de mausoleu comunist cu un strop de pădure ruginie. Îi simt pe cei care fac acum socoteli politice. Nu dorm. Se simt prinşi în cursă. Lumea a început să cam vadă jocul politicianului român. Nu e nimeni în tot parlamentul acela care să se gândească şi la amărăţii ăştia care dârdâie la gândul facturii la căldură. Şi asta se vede tot mai bine, românul se umple cu lehamite şi spută. Miroase parcă şi a revoltă în toamna asta. Istoria nu a arătat prea mulţi lideri fericiţi în România dar a arătat mulţi scurtaţi de cap. Ei ştiu că nu le va fi uşoară căderea. Ei ştiu şi fac planuri, planuri, planuri… Eu îi simt în noapte şi tare aş desface sticla de licoare scumpă primită cadou acum 5 ani. Nu mă îndur, poate o dau totuşi cadou şi eu cuiva.

    Comment by Bibliotecaru — September 29, 2007 @ 11:38 pm

  16. @Bibliotecaru

    pastreaza sticla. O vei bea de Craciun pt ca sunt sigura ca vei avea motive!
    Noaptea asta e poate ultima noapte fara luna, e si un fenomen cosmic si, hai sa zicem, si un fenomen politic daca vrei.
    Cheers!

    Comment by Maria Barbu — September 29, 2007 @ 11:49 pm

  17. io-s mai mic. nu foarte mic, dar suficient de mic sa nu contez. aseara am vazut un film. un film foarte interesant. nu a venit cu nimic nou pentru mine(oricat de mic as fi), dar trata comunismul cu putreziciunea lui. urat. era un sistem in care cei mari vroiau “rezultate”, iar cei mici ajungeau sa le produca, pentru ca “nu avem timp” .. filmul se numeste Examen
    in alta ordine de idei, analiza asta a “comunismului” era facuta de doi tineri (ca mine), educati dupa perioada comunista.
    in ambele perioade ne-am meritat liderii. diferenta acum e ca sunt bani mai multi multi la mijloc, iar faptul ca regimul de atunci nu mai e, face sa le vina mai usor la mana…
    eu nu am ales pe nimeni. ce vroiam io ca sistem de guvernare nu era pe nicio lista…

    Comment by blur — September 30, 2007 @ 11:58 am

  18. @maria:
    multumesc de blogroll.

    Comment by blur — September 30, 2007 @ 12:00 pm

  19. @blur

    de ce spui ca esti mic? Esti mare si puternic, si fiecare dintre noi este asa, sau cel putin asa ar trebui sa se imagineze. Comunismul nu a trecut, asta e durerea. Tot cei de atunci sunt si acum sus. In 1989 Traian Basescu a primit de la regimul comunist cea mai importanta functie a lui de pana atunci, iar asta i-a dat posibilitatea sa fie acolo unde trebuie cand s-a impartit puterea. Despre Ion Iliescu si ceilalti nici nu mai trebuie sa spun. Toti, dar absolut toti, sunt comunisti deghizati in democrati, si cand ma gandesc la asta imi vine sa plang…
    Numai ca nu e de ajuns si asta ma face sa gandesc tot felul de proiecte si de demersuri de iesire din sfera de influenta, putreda, mincinoasa, ori chiar criminala, a comunismului perpetuat prin mereu aceiasi oameni, care, – culmea -, se dau drept campionii luptei anti-comuniste! Doamne, cata duplicitate!

    Comment by Maria Barbu — September 30, 2007 @ 1:23 pm

  20. @blur

    cu placere. Eu nici macar nu m-am gandit sa iti multumesc ca m-am gasit acolo la tine. Stiu, sunt un monstru de ingamfare…. dar ma straduiesc sa repar!

    Comment by Maria Barbu — September 30, 2007 @ 1:27 pm

  21. @ blur
    Înseamnă că am un adept. EU militez pe introducerea pe buletinul de vot a unui punct sublimentar numelor celor care candidează. Acest punct suplimentar este “Nu sunt de acord cu nici un candidat de mai sus!”
    Dacă peste 50% din persoanele prezente la vot aleg această opţiune, ea este câştigătoare. Ce se întâmplă în acest caz? Alegerile se reiau cu condiţia de neparticipare a celor care au candidat anterior. Până la urmă vor intra pe liste şi cei care trebuie. Părerea mea. Desigur, mă refer aici la candidaţii unici, cum este la preşedinte, la primări, sper eu, în curând şi la parlamentari sau consilieri.

    Comment by Bibliotecaru — October 1, 2007 @ 1:56 pm

  22. ma cherie,
    as reformula:mai avem mult de asteptat!

    Comment by ingi — October 1, 2007 @ 6:03 pm

  23. @ingi

    da, ma tem ca ai intr-adevar dreptate!

    Comment by Maria Barbu — October 1, 2007 @ 6:36 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: