MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

July 19, 2007

DRAGOSTE SI POLITICA

Filed under: Literatura — Maria Barbu @ 12:14 am

 

În holul mare al Parlamentului european, Elena avea întâlnire cu un înalt oficial, fost şef de stat şi mare om politic. Elena se îmbrăcase cu atenţie, punându-şi un blazer de mare firmă peste un pantalon negru, tocmai pentru a respecta regulile stricte ale protocolului, care cerea culori închise, croială sobră şi haine de mare calitate. Dar ei îi plăcea şi o anume extravaganţă, aşa încât şi-a înnodat o eşarfă splendidă şi multicoloră peste hainele mult prea sumbre şi nişte cercei spectaculoşi care îi transformau figura într-o structură preţioasă.

Nobilul domn a coborât treptele largi şi, întinzându-i mâna, îi zâmbi cu un aer uşor mirat si oarecum provocator, rostind, într-o engleză cu accent continental:

A, ce aparitie! Mă aşteptam la un alt tip de femeie, nu la un
personaj hollywoodian!

Domnule preşedinte, chiar şi dumneavoastră aveţi astfel de prejudecăţi? Nici nu îmi vine să cred!- îi răspunse Elena, deşi era evident flatată.

Draga mea, nu încerca să fii ipocrită, pentru că nu pari să ai nevoie de aşa ceva. Ştiu că îţi face plăcere să fii frumoasă, iar mediul politic are nevoie de astfel de apariţii, şi mai mult decât atât, la dumneata frumuseţea este dublată de o inteligenţă ieşită din comun, ceea ce este cu adevărat o raritate. Haide, frumoasa mea, să intrăm în acest salon, unde ne aşteaptă stewardul cu nişte gustări, şi putem sta de vorbă pe îndelete!- îi spuse fostul preşedinte, luând-o de mână ca pe o fetiţă.

Au vorbit câteva ore, dar Elena nici nu a simţit cum a trecut timpul. Nobilul domn era de o asemenea cultură şi iniţiere în marile direcţii de evoluţie a lumii, vorbea cu atâta farmec şi o asculta cu atât de evidentă admiraţie, încât Elenei i-a făcut cu adevărat plăcere această întâlnire pe care şi-o dorise aşa de mult. Au discutat printre altele despre revenirea dreptei la putere în ţările Europei occidentale, despre dificultăţile interminabilei tranziţii din statele estice, despre importanţa instaurării unui nou model de joc politic, democratic şi motivat, în fine, despre o mulţime de subiecte fierbinţi.

Elena îl preţuia enorm, iar venerabilul politician descoperea în această tânără femeie un interlocutor de anvergură, un rafinat cunoscător al problemelor politice, şi o pasionată personalitate. Frumuseţea femeii îl ameţea pe omul de stat, iar aerul lui de om puternic, care putea să decodifice marile secrete ale lumii, exercita asupra ei o fascinaţie care ar fi putut fi aproape erotică, dacă bărbatul din faţa ei nu ar fi fost totuşi de vârsta bunicului său.

Spre seară, când abia s-au îndurat să se despartă, Elena a plecat spre maşină cu un aer visător şi cu o mai acută determinare de a se ocupa de sfera politică. Simţea că o fascineaza puterea, tot astfel cum o atrăgea dragostea, şi amândouă se întâlneau în mintea ei, care avea puterea de a transforma şi sentimentul şi acţiunea în artă, pentru că universul lăuntric al Elenei era unul fundamental artistic.

În drum spre hotelul unde locuia, Elena privea pe geamul maşinii şi se lăsa legănată parcă de tresăririle roţilor, intuind că acea întâlnire fusese pentru ea o întâlnire de destin, că acel om avea să joace în viaţa ei un rol mult mai important decât putea atunci să prevadă. Simţea că în existenţa ei se vor modifica toate coordonatele, astfel încât sa încapă cât mai multe evenimente, din acelea pe care oamenii le consideră excepţionale.

(va urma)

 

 

 

6 Comments »

  1. Eh, asta este un fragment cu totul diferit celor de pana acum. Nu mai apare nici unul din barbatii care ii dau de furca Elenei pe plan sentimental. Nu m-as fi gandit ca avea sa vina si un astfel de fragment, care sa mi-o puna pe Elena in fata dintr-o cu totul alta perspectiva: femeia eleganta, sobra, nu sentimentala si cea care suferea si se confrunta cu probleme de o cu totul alta natura pana acum. A intervenit politica :)) Imi place! [ceea ce ma cam deranjeaza un pic este faptul ca se tot repeta numele ei.. “Elena ..” “Elenei ..”, dar textul fiind scris cu detalii atat de frumoase si care te tin in suspans pana la sfarsit, nu am dat mare atentie.]
    Nu stiu ce rezervi viitorului ei, cum vrei (sau nu) sa o influenteze acest barbat, insa acum imi dau seama ca erau necesare mici schimbari in text. Asa cum in fragmentul precedent am descoperit linistea si calmul dinaintea “furtunii”, acum planul nu mai este deloc cel sentimental, ci cel politic. Hehe. 😀

    Comment by dreamcatcher — July 19, 2007 @ 12:53 am

  2. Ma bucur ca ai intrat fara teama in aceasta sfera, a politicii. Este f importanta pt Elena.
    [Am tinut cont de observatiile tale, merci mult.]
    Tocmai aceasta pendulare intre iubire si puterea politica este ceea ce o deosebeste cu adevarat pe Elena de alte femei, plus capacitatea de creatie si mintea ei. Iubirea o apropie de ceilalti oameni insa.

    Comment by poeta1 — July 19, 2007 @ 1:15 am

  3. paragraful 5 – “Daga mea”

    Comment by dante — July 19, 2007 @ 10:12 pm

  4. Multumesc, am corectat! Acum urmeaza sa spui ceva si despre continut, nu-i asa?

    Comment by poeta1 — July 19, 2007 @ 10:56 pm

  5. Mi se par putin cam insuficiente informatiile pentru cititori. Eu cel putin nu am sesizat daca erau suficienti de familiari unu cu altu, adica daca se cunosc suficient de bine cei doi. Se vorbeste aici despre dragoste, dar nu stim in ce masura Elena il cunoaste pe seful de stat din punct de vedere al sufletului, al mentalitatii acestuia in ceea ce priveste amorul, conjugalul. Nu stim in ce masura seful si-a ignorat familia sau mai ales daca are una, ceea ce e destul de necesar pentru imaginea publica.

    Comment by Aurel Dragut — July 19, 2007 @ 11:18 pm

  6. Bine, ma faci sa ma gandesc la o continuare a acestui fragment, desi de curand mi-am propus sa compun romanul din fragmente care sa nu tina cont in mod obligatoriu de cronologie si sa incite la maximum cititorul. Ce crezi?

    Comment by poeta1 — July 19, 2007 @ 11:23 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

