MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

July 10, 2007

DE CE-I IUBESTE LUMEA PE LIDERII INCULTI?

Filed under: Politica — Maria Barbu @ 7:34 pm

 

Într-un comentariu, aş spune straniu, doar ca să rămân în sfera vocabularului decent, un ins se declară mare admirator al acelor oameni politici care nu gustă cultura ci trăiesc din plin “fascinanta” viaţă din cârciumi, case de toleranţă, considerând superior un astfel de exemplar faţă de un politician cultivat ori cu propensiune pentru artă.

Am fost consternată de o astfel de atitudine, pentru că în asemenea condiţii ar trebui să alegem la conducerea statului inşi care nici nu apucă să se dezmeticească din băutură, iar la conducerea guvernului vreun “peşte” care are o reţea de prostitutate, sau…. Nici nu mai ştiu.

Dacă acesta este idealul de lider pe care îl admiră un om matur, atunci ce mai pot spune tinerii, cei foarte tineri şi inocenţi? Că nu au nevoie deloc de şcoală, unde se predau nişte inepţii, ci de trăire “adevarată”, beţie, destrăbălare, mizerie morală şi iresponsabilitate cât cuprinde, şi atunci pot aspira la postul de preşedinte, de premier, de ministru, de parlamentar, de lider în orice caz.

Cine mai are nevoie de cultură în ţara asta? După părerea unor asemenea admiratori ai ignoranţei şi golăniei, doar rataţii, cei care nu sunt buni pentru asemenea posturi, fraierii, nene, nu-i aşa?

Haideţi să dăm foc muzeelor, bibliotecilor, teatrelor, şi tuturor instituţiilor culturale, pentru că nu folosesc la nimic! Să fim toţi grobieni, beţivi, degradaţi moral şi imbecilizaţi intelectual! Dacă aşa cred atâţia oameni din ţara asta că e bine şi frumos, înseamnă că aşa o fi !

Doamne, câtă mizerie s-a putut acumula în sufletul unora şi câtă imbecilitate în mintea lor bolnavă de slugărnicie faţă de unele false modele ori faţă de vulgarele topuri de popularitate?

Mă îngrozeşte această adulare necondiţionată, această prosternare la picioarele mai marilor zilei. Ufff. Nici nu mai am cuvinte să îmi exprim oroarea în faţa unei asemenea atitudini.

Ei bine, eu vreau să avem lideri inteligenţi şi culţi, şi ca mine sunt mulţi alţii care cred că merită să fii cultivat şi să ai idealuri înalte. Şi vom face tot ce ne stă în putinţă pentru ca România să fie condusă de astfel de lideri, să nu ne arate nimeni cu degetul prin străinătate, pe acolo pe unde se ştie că liderii chiar au nevoie de cultură, nu de trăirea trivială pe care o proslăvesc nemernicii adulatori ai unor lideri mult prea creduli sau orbiţi de putere.

10 Comments »

  1. Cred ca o sa redau aici textul care m-a umplut de nervi si de oroare:
    “Cineva impartea oamenii in trei categorii: cei care l-au citit pe Dostoievski, cei care il vor citi pe Dostoievski si cei care nu-l vor citi niciodata pe Dostoievski.
    As pune mana in foc pentru Basescu pentru a treia categorie. Nici n-are nevoie de asfel de lecturi. Si nici noi n-avem nevoie ca el sa-l citeasca neaparat pe Dostoievski.
    Basescu nu poate sa citesca “Alcooluri”-el chiar bea alcool, el nu trebuie sa citesca “In carciuma lui Malastropu”-el chiar merge la carciuma ,nu trebuie sa se extazieze in fata unui tablou ca “Amorul interzis”-el chiar il practica,”

    Nu-i asa ca e ingrozitor? Nu mai spun ca ar putea fi considerata o insulta la adresa presedintelui Basescu. Sau nu?

    Comment by poeta1 — July 10, 2007 @ 8:28 pm

  2. Si cum o sa faceti ca Romania sa aiba lideri culti si inteligenti?

    Comment by c|neva — July 11, 2007 @ 6:35 pm

  3. Haha, am citit si primul comentariu. Si recomad sa te uiti la filmul Good Will Huntig, defapt nu recomand ci chiar te rog. Si pe urma sa faci asocierea din primul coment care iti apartine si tot ce ii spune Sean Maguire(Robin Williams) lui Matt Damon(Will Hunting) cand ies amandoi si discuta in parc. E ceva interesant si chiar se aseamana ceea ce spui tu. Daca nu intelegi sunt tot pe aici.

    Comment by c|neva — July 11, 2007 @ 6:39 pm

  4. Stiu filmul dar nu imi aduc aminte exact ce ii spune psihologul, ceva cu trairea, nu?
    Eu cred in trairile adevarate, inalte, sublimate, dar nu pot admite ca un lider poate fi incult, ca doar nu suntem in comuna primitiva!

    Comment by poeta1 — July 11, 2007 @ 7:32 pm

  5. Desi nu are legatura tot am sa dau un copy/paste la acea discutie, la ce ii spune Sean lui Will, pentru ca se aseamana oarecum cu ce ai spus despre Basescu chiar daca e opusul la aceea discutie ceea ce ne-ar putea pune pe ganduri, nu?

    Discutia:
    “Asa ca daca te-as intreba ceva despre arta, probabil ca mi-ai cita
    din cartile scrise pe aceasta tema.
    Michelangelo? Stii multe despre el.
    Despre viata, lucrarile, aspriatiile sale politice, despre el si despre Papa.
    Despre orientarea sa sexuala. Lucrari complete, da?
    Pun pariu ca nu stii sa-mi spui cum miroase in Capela Sixtina.
    Nu ai stat de fapt niciodata acolo sa te uiti la cupola ei minunata.
    Nu ai vazut-o.
    Daca te-as inteba despre femei,
    probabil mi-ai insira o lista cu preferintele tale.
    Poate ca te-ai si culcat cu vreo cateva.
    Dar nu poti sa-i spui cum e sa te trezesti dimineata langa o femeie
    si sa te simti cu adevarat fericit.
    Esti un pusti dur.
    Daca te intreb despre razboi, probabil ca-mi vei cita din Shakespeare.
    “Inca o data, la lupta, dragi prieteni”
    Dar nu ai fost niciodata in toiul unui razboi.
    Nu ai tinut niciodata capul prietenului tau un poala,
    si nu te-ai uitat la el cum respira pentru ultima oara, cerandu-ti ajutorul.
    Daca te-as intreba despre iubire, probabil mi-ai cita un sonet,
    dar nu te-ai simtit niciodata vulnerabil cand ai privit o femeie.
    Nu ai cunoscut pe nimeni care sa te cuprinda in ochii ei
    si sa simti ca Dumnezeu a trimis un inger pe pamant doar pentru tine
    sa te salveze din adancimea iadului.
    Si nu sti cum e sa fii ingerul ei,
    si sa o iubesti pentru totdeauna.
    Sa lupti cu orice pentru ea. Sa lupti cu cancerul.
    Si nu stii cum e sa dormi pe un scaun intr-o camera de spital,
    timp de doua luni, tinand-o de mana,
    pentru ca doctorii au inteles din privirea ta
    ca termenul “ore de vizita” nu ti se poate aplica.
    Nu stii ce inseamna sa pierzi ceva cu adevarat,
    pentru ca asta se intampla doar cand iubesti ceva mai mult decat te iubesti pe tine insuti.
    Ma indoiesc ca ai indraznit vreodata sa iubesti pe cineva chiar atat de mult.
    Ma uit la tine. Nu vad un barbat inteligent, increzator.
    Ci vad un pusti speriat, agresiv.
    Dar esti un geniu, Will. Nimeni nu poate nega asta.
    }Nimeni nu poate intelege ceea ce e in sufletul tau.
    Dar tu iti imaginezi ca stii totul despre mine doar pentru ca ai vazut un tablou de-al meu.
    Mi-ai disecat viata
    Esti orfan, asa e?
    Crezi ca pot spune cum a fost viata ta,
    cum te simti, cine esti
    doar pentru ca am citit Oliver Twist?
    Asta te reprezinta?
    Eu unul, nu dau doi bani pe chestiile astea, pentru ca…
    Stii ceva? Tu nu-mi poti spune nimic
    ce nu pot citi in vreo carte.
    Doar daca nu vrei sa vorbesti despre tine,
    despre cine esti tu.
    Si atunci voi fi numai ochi si urechi.
    Dar tu nu vrei sa faci asta, asa e?
    Esti ingrozit de ceea ce ai putea spune.
    E randul tau, “sefu”.”

    Comment by c|neva — July 11, 2007 @ 7:41 pm

  6. Dragul meu Florin, dar aici doctorul il invita de fapt pe Will sa traiasca arta, sa gaseasca trairea autentica, adevarat, implinita. Dar asta nu inseamna sa refuzi arta ci sa te straduiesti sa intelegi trairile propuse de artist prin ceea ce tu insuti reusesti sa traiesti cu adevarat. Daca te limitezi doar la arta si nu traiesti tu insuti anumite sentimente, cum este iubirea, sau anumite evenimente, cum este o prietenie, atunci nici nu poti intelege mare lucru din viata. Dar tot ce mi-ai dat aici nu contrazice ceea ce cred eu, adica oamenii adevarati, si liderii deopotriva, sunt cei care gusta si arta sau cultura dar si viata insasi , in dimensiunea ei majora.
    Nu crezi ca am dreptate?
    Citeste si parabola 12, care este o exemplificare artistica a ceea ce gasesti si in viata.

    Comment by poeta1 — July 11, 2007 @ 8:04 pm

  7. Pai nu am spus niciodata ca ce am scris eu contrazice primul coment ci doar am facut o asemanare, care a fost si prima mea imagine vizuala ce mi-a aparut cand am citit:”Basescu nu poate sa citesca “Alcooluri”-el chiar bea alcool, el nu trebuie sa citesca “In carciuma lui Malastropu”-el chiar merge la carciuma ,nu trebuie sa se extazieze in fata unui tablou ca “Amorul interzis”-el chiar il practica,””

    Comment by c|neva — July 11, 2007 @ 8:08 pm

  8. Da, ai dreptate, tu de fapt ai completat ceea ce era deja afirmat, iar exemplificarea ta este superba.
    Nu uita sa citesti parabola, pt ca ma intereseaza in cel mai inalt grad cum receptezi tu ceea ce am scris eu acolo.

    Comment by poeta1 — July 11, 2007 @ 8:15 pm

  9. Ah, ce rea esti. Doar la tine te gandesti si blog >:P Nu uita sa citesti acolo, nu uita sa vii pe la mine, vreau sa stiu parerea ta. Uneori ma simt prost ca nu raspund, nu pentru ca nu vreau ci pentru ca nu stiu cum si nu ma refer aici la josul paginii, Leave a Reply, ca asta e usor ci la faptul ca ar trebui sa raspund bine.

    Comment by c|neva — July 11, 2007 @ 8:35 pm

  10. Pai, nu esti tu prietenul meu? Ai vazut ce atenta sunt la tot ce scrii? Atunci…. inseamna ca nu sunt rea. Sunt fff scumpa, si la propriu si la figurat, iar tu esti extraordinar!!!!

    Comment by poeta1 — July 11, 2007 @ 8:43 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

