MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

June 24, 2007

RELUAREA POVESTII

Filed under: Literatura — Maria Barbu @ 7:12 pm

Elena suna, cu mâna tremurândă, la uşa lui Mike, un mai vechi prieten al ei, cu care avusese o poveste de iubire destul de ciudată, careia nu i-a putut pune capăt în nici un fel, oricât a încercat, în ciuda faptului că vorbea la trecut despre ea.

Mike este unul dintre acei bărbaţi a căror frumuseţe depăşeşte cu mult media masculină, astfel încât, de câte ori ieşeau împreună, Elena simţea nevoia să se îmbrace extrem de elegant şi de rafinat, pentru a păstra şi asupra ei privirile celor care îi contemplau.

În ciuda unei destul de mari diferenţe de vârstă, care era în favoarea lui Mike, Elena nu s-a simţit niciodată complexată, pentru că acest bărbat, cu adevărat viril, reuşea să o facă să se simtă fericită ca femeie nu doar în intimitate, ci avea şi deosebita abilitate de a o face să se simtă şi în public unica ţintă a atenţiilor sale.

Cum se poate totuşi, că, în ciuda tuturor acestor calităţi, Mike nu a reuşit, în aproape şase ani de relaţie tandră, să îi cucerească inima Elenei? Nici ea nu înţelegea de ce. Probabil pentru că îşi propusese încă de la început să îl ţină pe Mike în “sertarul” de rezervă, sau teama că ar putea pierde un asemenea bărbat splendid o făcuse să se protejeze cu îndărătnicie.

…..Dupa câteva secunde, dupa ce Elena a îndrăznit în sfârşit să sune la uşa lui, Mike apăru şi, cu un zâmbet imens pe faţă, o îmbraţişă pe Elena, strângând-o la pieptul lui larg şi frumos modelat.

Iubita mea, iubita mea dragă, ce bine că te-ai întors!- repeta Mike, într-o şoaptă fericită şi fierbinte în urechea Elenei

Mike, mă gâdili! Stai să-mi trag sufletul! – îi spuse Elena, zâmbind la rândul ei, fără să ştie că întreaga sa figură şi mai ales ochii îi străluceau până la iradiere.

Hai, iubito, intră, te aştept de-atunci, de când ai zis că nu mai vrei să auzi nimic de mine. Dar eu ştiam că te vei întoarce, şi-am stat mereu cu urechea ciulită!

Da, da, chiar vrei să te şi cred!- răspunse Elena râzând, fericită şi încântată, ca un copil în faţa unei prăjituri.

….Parcurseră drumul până la sofa îmbrăţişaţi şi se răsturnară pe sofaua mare şi atât de cunoscută trupurilor lor, care-şi lăsaseră acolo nenumărate înlanţuiri fierbinţi şi ameţitoare….

Elena revenea la Mike după un eşec ruşinos, pe care nu voia să îl recunoască nici faţă de ea însăşi. Îi fusese respinsă iubirea, sau aşa simţise ea, de un bărbat care poate că nici nu o putea înţelege, sau poate că nici nu ar fi avut ce căuta în viaţa ei, dar pe care Elena îl iubea cu o pasiune strivitoare şi de neînţeles, mai ales că acela nu era deloc un bărbat care să îi aprindă simţurile aşa cum făcea Mike. Şi totuşi, printr-un miracol se pare, îi aprinsese sufletul, dar…degeaba.

Elena nu avea cum să stocheze această iubire neîmpărtăşită, pentru că începuse să o simtă ca pe o formaţiune tumorală. Îi stânjenea respiraţia, circulaţia sangvină, gândurile, viaţa. De aceea se întorsese la Mike, pentru că nu putuse să admită că ceea ce i se întâmplase era ceva ruşinos şi umilitor.

Ştia că în timp avea să se sedimenteze în ea nu numai un regret inexprimabil ci toată această iubire neîmpărtăşită avea probabil să primească formă artistică şi în felul acesta avea să exorcizeze totul. Îi mulţumea lui Dumnezeu ori sorţii că îi dăduse această şansă şi această putere de a sublima realitatea, pe care altfel nu ar fi avut cum să o înfrunte, şi ar fi rămas o victimă perpetuă, ceea ce era de neacceptat pentru Elena…….

(va urma)

35 Comments »

  1. Cred ca este o greseala aici: “nu doar în intimidate”..cred ca trebuia “intimitate”. Imi place foarte mult fraza asta: “…te aştept de-atunci, de când ai zis că nu mai vrei să auzi nimic de mine…”. Oare de ce omul nu apreciaza niciodata ceea ce are? Si sufera mai mult cand pierde ce a avut?…In ziua de azi nu mai exista iubire, sau exista dar putina. Chiar astazi am fost la un salon de tuning auto si pe urma am fost intr-un apartament unde am cunoscut 5fete si nu am ramas deloc surprins cand incaodata mi s-a spus ca defapt iubirea inseamna: masina de lux, casa+piscina si cateva conturi…si ca sa ai toate astea tre sa fii…un batranel. :))

    Comment by c|neva — June 24, 2007 @ 8:12 pm

  2. Esti un rau!!!! Sigur ca e vorba de “intimitate”, o sa corectez imediat. Nu cred ca trebuie sa astepti pt iubire, ci doar sa cauti bucuria trairii adevarate, sufletesti, cu mult mai mult decat cea fizica. Cat despre calitatea indoielnica a tipelor, asa cum exemplifici si pe blogul tau, ea este adevarata, e o pierdere grava a demnitatii si autenticitatii. Dar tu vei gasi doar ceea ce cauti, iti va raspunde realitatea dupa meritul tau, sunt sigura! Cat despre povestea mea, te vei lamuri mai bine cand va fi gata toata cartea, sa vezi ca avea ratiunile ei Elena, nu era deloc asa de simplu cum pare!

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 8:19 pm

  3. Sa nu fie o carte comerciala. Daca e gen Mircea Eliade astept la nebunie. Daca e Sandra Brown nu vrea sa aud:D. Fara suparare. Si ca sa nu fiu asa rau, cum am vazut si pe youtube la un filmulet cu acel om(care il are si buddha pe blog) care canta opera, era un comentariu de genu ca c|neva zicea ca e perfect si alt…c|neva zicea ca nu e perfect, si acum partea frumoasa, PERFECT E PLICTISITOR. Oricum nu stiu daca suna asa cum trebuie dar merita sa vizionati filmul si apoi sa gasiti comentariul respectiv. Cam asa vreau sa zic si despre carte, cand va fi gata. Multa bafta!

    Comment by c|neva — June 24, 2007 @ 9:08 pm

  4. Florin, detest genul Sandra Brown, iar daca aceasta proza, aricat as tine la ea nu va fi ce merita sa fie, nu o voi publica. Poeziile mele sunt exceptionale, ti le recomand! Cat despre carte, vom vedea. Intre timp, tu mai adu ceva exemple negative, ca sa ma apuce dracusorii, si sa trec putin din perfect spre mai mult ca perfect, poate spre ceva meta-fizic!
    Sper sa nu fie nimeni care sa spuna:”Maria s-a tampit!”
    As prefera: “Maria e geniala !!!!!”

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 9:35 pm

  5. Atat timp cat unii vor striga Maria e geniala, vor fi unii care vor striga Maria s-a tampit…in sensul de nebun…stii cum e…Geniu sau nebun…

    Comment by c|neva — June 24, 2007 @ 9:47 pm

  6. Macar de-ar fi asa…Mi-ar placea sa fii vizionar, pentru ca e foarte tentanta aceasta viziune a ta. Asta e soarta artistilor, sa fie considerati de unii geniali, de altii nebuni. Zau, Florin, mi-as dori sa fie asa, pt ca asa se construieste faima! Wow!

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 9:54 pm

  7. Ai vazut acolo la descrierea mea ca scrie clar ca nu sunt un geniu…sunt c|neva(acest cineva are multe sensuri-si pot sa spun ca mi-am ales porecla perfecta-multi ma-ntreaba cine? cineva-neutru, singular sau plural, ea sau el, sau chiar ei si multe alte chestii…care arata ca nu e o porecla intamplatoare si cum fac unii si-o aleg doar dupa cum suna-frumos in general)…revenim…nu-mi plac cei care se cred genii…ii detest….ii urasc….tu iti doresti sa fii…si eu de altfel…problema e ca sunt destul de realist incat tind sa cred ca nu se va intampla…dar ma multumesc cu faptul ca sunt cat de cat inteligent…nu geniu, nu destept…ci CAT DE CAT inteligent. Cat despre faima…nu alerg dupa ea….ci mai mult dupa bani…doar banii ajuta lumea…nu eu vreau sa fiu ajuta…in maratonul asta al meu…in care alerg mai ceva ca o furnica(probabil datorita ca inca sunt tanar)…vreau sa ajut pe altii si cred ca banii ar fi singura rezolvare de a aduce cat de cat utopia…Ce ma opreste? Mie frica de faptul ca banii ma vor schimba si nu voi face nimic pentru a ajuta lumea.

    Comment by c|neva — June 24, 2007 @ 10:05 pm

  8. Scuze….am mai citit odata postul si sunt sigur ca nu s-a inteles bine. Cand ma refeream la furnica trebuie sa se inteleaga ca incet…si nu repede si harnic….pentru ca asta e…sunt tanar…si tind sa cred ca oricate diplome as strange in viata asta…care ne-a fost data pentru a fi traita si nu altceva…acele diplome nu ma vor ajuta in mormant.

    Comment by c|neva — June 24, 2007 @ 10:13 pm

  9. Dar ai perfecta dreptate, acelasi sentiment il am si eu. M-am straduit, am facut un doctorat in leadership, primul de genul asta la noi, dar nu-mi ajuta la nimic practic, ci doar ma face sa inteleg mai bine lumea. Si eu simt nevoia sa ii ajut pe ceilalti, sa ii fac mai buni, sa ridic natiunea, omenirea….nu rade de mine, ca am impresia ca si tu esti tot din specia asta, a idealistilor, care oricum isi doresc si faima si bani! Vom avea, daca va vrea destinul nostru sa avem, dar asta nu inseamna ca noi ne putem opri din aceasta cursa care este cu noi insine pt a fi cu adevarat cIneva!

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 10:24 pm

  10. Nu rad…nu-mi doresc faima…dar uneori simt si vreau sa apar sa ma vorbeasca lumea…desi nu-mi doresc asta…nu stiu cum as putea sa opresc asta….cat despre bani. Da ii vreau…si cu toate astea va spun si visul meu: sa am asa de multi bani incat cea mai scumpa masina din lume, sa fie ca 1 ban romanesc pentru fiecare dintre noi…Vreau in acea masina sa urc toti saracii, cei mai murdari cei mai nu stiu in ea si sa merg pe la toate fotomodelele de se cred independente sa le arat degetul mijlociu la toate…si sa rad…Cam tampit visul asta…dar nu asta era ideea…Acum o sa strige lumea catre mine:”tampitule”…si ce?

    Comment by c|neva — June 24, 2007 @ 10:31 pm

  11. Voiam sa iti mai spun ceva, Florin. Singura mea certitudine este poezia mea. Scriu de cand aveam 6 ani, iar de la 4 ani mi s-a spus ca voi fi Eminescu, si aceasta certitudine a genialitatii a intrat in celulele mele, nu e psihologica, adica nu e o vanitate, fumuri, chestii de-astea. E certitudinea mea ca aceasta poezie este de valoare si ca va avea un destin stralucit, de aceea nici nu imi fac probleme in legatura cu asta. Lupta mea este cu mine insami si cu societatea, pt ca aici ma simt pe nisipuri miscatoare si nu am certitudini, ci doar o imensa dorinta de a ridica aceasta natiune pe care o iubesc. Cred ca facand ceva pentru a-i oferi alte modele de lideri, cel putin teoretic, si, poate mai tarziu, si practic. Si nu vreau sa imi pierd entuziasmul si optimismul, desi ratiunea imi spune ca nu exista motive concrete pt acestea, dar eu asa functionez. Artistul din mine are nevoie sa se alimenteze cu ideal si chiar cu iluzii, dar sper din tot sufletul ca ele sa se transforme la un moment dat din vis in realitate.

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 10:35 pm

  12. Visul tau este unul al generozitatii totale, fara limite. Esti scarbit de destrabalarea asta nenorocita care se intinde in toata societatea, ca o plaga infecta. Rezista, Florin, ca va veni si vremea noastra, a idealistilor! Trebuie sa vina! si atunci o sa vii sa imi spui: “Da, ai avut dreptate! A meritat efortul!” O sa vezi ca asa va fi.

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 10:41 pm

  13. Asta era cuvantul care trebuia sa-l scriu aici impotriva spamului….ciudat sau nu…asta inca sunt…cum ziceam trebuie sa traiesc viata…asadar ma-ntorc la berea mea…in speranta ca beat voi vorbi mai bine…exact ca Eminescu…

    Comment by c|neva — June 24, 2007 @ 10:56 pm

  14. Bietul Eminescu! Hai sa-l lasam in pace, ca nici el n-a avut parte decat de nemernici! Mai bine bea bere si traieste din plin, ca pana una alta mai ai timp destul de lucruri serioase!!!!!!

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 11:01 pm

  15. Voi cam judecati indivizi cand vinovata e societatea. Cred ca e un subiectivism aici … care nu-si are locul. Noi suntem baza societatii, noi o formam…dar ne-a cam scapat de sub control. Fiecare om indiferent ca e fotomodel, geniu sau mai stiu eu ce are grupele lui (de oameni dragi, agreabili, insuportabili, dusmani). Totul depinde de timpul pe care il poti petrece langa acea persoana si cat de bine te duce cerebelul pentru a o descoase si a ii arata ca ar trebui sa aibe alt comportament cu tine. Pe de alta parte nu crestem toti cu aceleasi valori, nu toti avem parte de parinti normali care stiu sa ne educa si nu ne baga tot felul de absurditati in cap. Un exemplu la care sa va ganditi: copiii rasfatati enorm…astora cum sa le mai schimbi valorile?

    Comment by aureldragut — June 24, 2007 @ 11:13 pm

  16. o mica greseala…am scris “sa ne educa” in loc de “sa ne educe” :”>

    Comment by aureldragut — June 24, 2007 @ 11:15 pm

  17. Aurel, ce extraordinara capacitate ai tu de a gasi circumstante atenuante! Asta e intelepciune, pe cuvant! N-o sa pot fi ca tine nici cand o sa am 120 de ani, atat de generoasa si de intelegatoare. Dar trebuie sa recunosti totusi ca, daca in povestea mea este o pendulare intre iubiri, in jurul nostru nu e o miscare motivata decat in foarte putine cazuri, de cele mai multe ori fiind vorba de lipsa crasa de morala, de caractere duplicitare, de constiinta atat de laxa incat poate sa faca individul practic orice porcarie sau orice rau fara sa aiba nici un fel de mustrari… Adevarul-adevarat este ca te cam poate apuca disperarea, damblaua, sau ce vrei tu! Desi eu, asa cum am si spus, raman pe jumatate in vis, ca altfel mor de tot!

    Comment by poeta1 — June 24, 2007 @ 11:36 pm

  18. Am fost nevoit sa gasesc fel si fel de scuze celor din jurul meu pentru ceea ce imi faceau sau nu imi faceau. Din moment ce nu puteam iesi cu ceilalti sa fac diferite chestii consumam acel timp gandindu-ma la posibile scuze, era in interesul meu sa ii inteleg cumva … altfel riscam sa adun prea multa ura in mine si sa ma duc de rapa.

    Comment by aureldragut — June 25, 2007 @ 12:17 am

  19. Am mai scris odata aici dar nu stiu ce s-a intamplat cu comentariul meu. Oricum, mi-e prea somn ca sa stau sa cercetez ce au spus Aurel si c|neva inaintea mea … Asadar, imi place mult Elena, poate prea tare si astept cu sufletul la gura inca un capitol, caci fiecare articol este un fragment dintr-un capitol, daca nu gresesc … Oricum, replicile m-au amuzat teribil! Bravo

    Comment by dreamcatcher — June 25, 2007 @ 12:25 am

  20. Este meritul tau exclusiv ca ai gasit puterea de a explica realitatea in toate manifestarile ei si de a le gasi oamenilor, chiar celor rai, justificari. Pentru asta tu te-ai imbogatit enorm si asta se simte. Te admir f mult!

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 12:27 am

  21. In commentul anterior vorbeam cu Aurel!

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 12:34 am

  22. Tie, Dreamcatcher, nici nu am cuvinte sa-ti multumesc indeajuns pt cat de mult ma incurajezi in scrierea a ceea ce se vrea a fi o carte! Da, ai dreptate, fiecare fragment este o parte dintr-un capitol iar faptul ca tu si altii asteptati cu nerabdare sa vedeti ce se va intampla mai departe, ma stimuleaza extraordinar. Multumesc din suflet!

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 12:40 am

  23. Nu cred ca exista persoana care sa nu reactioneze pozitiv la asemenea texte. 😉

    Comment by dreamcatcher — June 25, 2007 @ 9:28 am

  24. As vrea sa ai dreptate. Inca o data, iti multumesc mult.

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 12:41 pm

  25. Eu nu ma pronunt in privinta cartii. Deja am efectul care il am si prefer sa nu risc sa depasesc limita :). Ca doar ce e mult strica!

    Comment by Aurel Dragut — June 25, 2007 @ 10:21 pm

  26. Dragul meu Aurel, catea se scrie aproape singura…. Cine stie cum va fi, sper sa fie minunata! In aceasta perioada se face in mine imbinarea dintre o structura ideala si un material trait si visat, dar rezultatul tine de alchimia secreta a creatiei.

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 10:38 pm

  27. @aurel sa stii ca nu judec indivizi(lideri) cand societatea e vinovata. Si cred ca ar trebui sa fac asta. Sa luam exemplul Japoniei care datorita unui rege sau ce au ei pe acolo, Japonia a devenit in ultima suta de ani ce putut creea europa in 2000 de ani. Daca noi acum 100 de ani aveam submarine, prototipuri, ei inca se mai dadaeau in barci de lemn. Revin, un rege a schimbat soarta, iar societatea doar a pus umarul. Pentru ca la ei regele era dat de Dumnezeu sau ceva de genu si daca regele spunea ceva era ca si cum ar fi zis Dumnezeu, dar nu ma bag in religie acum…pentru ca sunt putin ateu ca sa zic asa.

    Comment by c|neva — June 25, 2007 @ 10:51 pm

  28. Japonia are imparat, dar nu neaparat el este cel care a facut ca tara sa se dezvolte. Tu ai tendinta de a vedea liderul absolut, cu rol total, ori nu e chiar asa, Japonia in intregul ei este o societate care stie sa respecte regulile. Stiai de exemplu ca dupa razboi, japonezii nu au mers in concediu timp de 20 de ani? Nici unul, nici patronii, nici angajatii! Ii vezi pe romani facand asta?
    Asa ca a de fapt la noi vina apartine si indivizilor si societatii! Noi nu stim sau nu vrem sa ne supunem regulilor, si asta ne face sa fim, in realitate, inferiori japonezilor! Suntem niste salbatici care se dau moderni!!!!!

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 11:09 pm

  29. Asa imparat, nu rege. Ma omoara cititul asta la Protectia mediului. Mie foarte greu sa spun de multe ori printr-un comment tot ceea ce trebuie. E altceva cand e face2face.

    Comment by c|neva — June 25, 2007 @ 11:16 pm

  30. Eu cred ca te descurci f bine, mai putin atunci cand faci misto ….. atunci ma derutezi! Uneori!

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 11:20 pm

  31. Am un umor negru uneori. Pe blog inca nu l-am folosit. Oricum sunt , cum zice colegul meu de apartament, o enigma. Sunt c|neva. Am o comunitate mica unde tot ce trebuie acolo e sa se respecte regulile. Se asteptau omuletii de acolo sa am vreo 30 si ceva de ani cat de serios eram. Iar cand m-am intalnit cu ei i-am facut sa rada si i-am dus la bere. Sunt glumetul serios cu umor negru uneori care critica si nu accepta prostia. Sunt c|neva, nimic mai mult.

    Comment by c|neva — June 25, 2007 @ 11:33 pm

  32. Chiar as vrea sa stiu mai multe despre “mai putin atunci cand faci misto….atunci ma derutezi!…Uneori!”

    Comment by c|neva — June 25, 2007 @ 11:34 pm

  33. Florin, esti inteligent si nu e cazul sa iti explic prea mult….. Oricum nu aici!

    Comment by poeta1 — June 25, 2007 @ 11:42 pm

  34. Dar cand si unde?…:))

    Comment by c|neva — June 26, 2007 @ 12:58 am

  35. In viitor, Florin! Undeva, candva, cu siguranta.

    Comment by poeta1 — June 26, 2007 @ 1:09 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

