MariaBarbu Blog – IDEAL şi CREAŢIE

June 20, 2007

ISTORIE AFURISITA

Filed under: Uncategorized — Maria Barbu @ 5:36 pm

În ultimele două zile nu am făcut decât să mă enervez şi să mă cert cu toată lumea, ceea ce nu-mi stă deloc în fire. De obicei prefer să ocolesc disputele, “ovreieşte”, cum ar spune una dintre mătuşile mele, o evreică plină de umor, adică las măgăriile altora să treacă pe lângă mine şi, eventual, le stimulez subtil să aibă un efect de bumerang, adică să se întoarcă la cei care le-au generat, şi să-i plezneasca în figură.

Ei bine, acum însă n-am mai avut deloc chef să disimulez reacţiile mele reale, aşa încat am fost dură, severă, seacă. Pentru mine a fost bine, pentru că am scăpat de o groază de tensiuni interioare, dar pentru cei vizaţi a fost cel puţin neplăcut.

Mai dă-o dracului de treabă, mi-am zis, în ţara asta unde, atunci când esti gagică, toţi netoţii au impresia că pot să te atace, plezneşte-i şi… cam asta a fost.

Acum, după ce mi-au trecut aceşti draci siniştri, pot să povestesc toate astea cu oarecare amuzament, deşi în toata povestea era vorba de generali, miniştri, diverse personalităţi publice… Gata, nu-mi mai pasă!

E totuşi îngrozitor să vezi cum toate străduinţele tale sunt strivite de copitele a tot felul de boi infatuaţi, dar asta e scumpa noastra patrie, în care cele mai înalte funcţii ajung să cultive un soi aparte de cornute, şi poti să fii geniul geniilor şi valoarea valorilor, că tot nu poţi trece peste semeţele lor coarne!

Pot foarte bine să mă întorc la dragele mele poezii şi poveşti de dragoste, pot să le trimit celor din străinătate ideile mele, care la ei au preţ, şi să-mi încasez bănuţii ăia mai coloraţi, dar îmi rămâne totuşi durerea asta în piept, amărăciunea de a nu putea face mare lucru aici, în locul ăsta în care istoria se răzbună cumplit, făcând ca răul să treacă greu, iar binele să dureze doar o clipită!

Mai bine mă înveselesc, că tot nu pot face mare lucru! Hai, poate mă ajută cineva să îmi recapăt entuziasmul şi optimismul!

6 Comments »

  1. Uite, apropo de politicienii astia… am vazut azi la un amic pe blog inregistrat un episod al emisiunii “Intre bine si rau” de pe TVR avand ca subiect proiectul “Rosia Montana”, unde am avut placerea de a-l auzi pe Bogdan Olteanu exprimandu-si parerea ca fiind impotriva acestui proiect. Pentru a vedea emisiunea intrati pe http://tvr.ro/emisiune.php?id=592 si vizionati ultimul episod (19-06-2007, ora 22:57). Nu stiu acum cat va fi distanta de la vorbe pana la fapte sau cat timp isi va mentine parerea respectiva, dar sper ca va actiona in interesele tarii si nu al altora.

    Comment by aureldragut — June 20, 2007 @ 5:58 pm

  2. Aurel, cat de departe pot sa mearga oare politicienii de interesul national? Probabil ca proiectul de la Rosia Montana ar putea sa fie unul dintre cele mai clare teste in acest sens. Vom vedea!

    Comment by poeta1 — June 20, 2007 @ 6:42 pm

  3. Imi place inceputul si chiar asa ar trebui sa fie sincer.

    Comment by c|neva — June 21, 2007 @ 12:57 am

  4. Sa stii ca tonul asta de sinceritate deplina l-am dezvoltat cel mai mult aici, pe blog, pentru ca altfel nici eseurile mele, nici comentariile academice nu imi solicitau aceasta completa deschidere. Iti multumesc pentru incurajare!

    Doar cu poezia e altceva, fiind vorba de o exprimare metaforica a unei trairi personale, stii cum e, ca am citit la tine un poem superb!

    Comment by poeta1 — June 21, 2007 @ 1:42 am

  5. Am ramas un pic in urma. Scuze. “…am citit la tine un poem superb”? Sper sa fie doar 6 dimineata si nu altceva 😀

    Comment by c|neva — June 21, 2007 @ 6:08 am

  6. Inca nu m-am lamurit ce inseamna de fapt comentariul tau, adica nu crezi ca poemul tau DA/NU ar fi unul superb?
    Mie, ca si creatoare de poezie dar si ca pasionata cititoare, mi-a placut f mult.
    Stii cum spune Umberto Eco, in celebra lui carte de teorie literara, “Opera aperta” (Opera deschisa) ca valoarea unei opere literare nu este doar intrinseca ci se constituie in mod deschis, inlusiv prin ceea ce adauga acela care o contempla.

    Comment by poeta1 — June 21, 2007 @ 6:14 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

